Pravda o dojazde: Otestovali 20 elektromobilov na diaľnici, takýto je výsledok (REBRÍČEK)
Pri kúpe elektromobilu zohráva pre drvivú väčšinu ľudí najväčšiu úlohu dojazd. Ten sa, samozrejme, líši v závislosti od typu vozidla – mestské elektromobily zvyčajne vysoký dojazd nedostanú. Batérie sa však z roka na rok čoraz viac zdokonaľujú a tým pádom sa predlžuje aj dojazd elektromobilov.
Prestížny nemecký portál AutoBild si na sklonku leta posvietil na skutočný dojazd vybranej dvadsiatky elektromobilov. Predsa len, občas sa stane, že rozdiel medzi dojazdom, ktorý deklaruje výrobca a skutočnými podmienkami, je väčší než by sa dalo čakať.
Premenné, ktoré sa dali zvládnuť lepšie
Množstvo ľudí, zvlášť tí, ktorí v elektromobile ešte ani nesedeli, sa obáva dojazdu vozidla pri trasách na dlhé vzdialenosti. Práve na tento element si posvietili redaktori portálu, ktorí si na svoj test vybrali diaľnicu, pričom elektromobilom nastavili rýchlosť 130 km/h.
Je však potrebné otvorene uviesť na pravú mieru, že podmienky testu sa pri testovaných elektromobiloch líšili takže úplne presné výsledky to rozhodne nie sú. To však neznamená, že spomedzi vybraných modelov sa nedá vybrať kráľ dojazdu.

Vonkajšia teplota sa pri teste líšila, no Autobild píše, že išlo o tradičné nemecké leto s teplotami v rozmedzí 16 až 28°C. Mimochodom, nie pri všetkých testovaných elektromobiloch uviedli okolitú teplotu prostredia, čo už je trocha zbytočná minela. Z toho však vyplýva, že vozidlá netestovali naraz.
Kráľ dojazdu
A výsledky? Na špici sa umiestnilo Audi Q8 55 e-tron, veľké výkonné SUV s 106-kWh batériou, ktoré na jedno nabitie prešlo úctyhodných 433 kilometrov. Druhé miesto obsadil čínsky sedan Nio ET5 s dojazdom 393 km a na treťom mieste sa umiestnil Mercedes-Benz EQE 500 4Matic s dojazdom 390 km.
Kompletné výsledky:
- Audi Q8 55 e-tron: 433 km (26 °C)
- Nio ET5: 393 km
- Mercedes-Benz EQE 500 4Matic: 390 km
- BYD Seal AWD: 384 km
- BMW i5 M60 xDrive: 368 km
- Tesla Model 3 Performance: 367 km
- Kia EV6 AWD: 331 km (28 °C)
- BMW i4 M50: 329 km
- Smart #1 Brabus: 329 km
- BYD Dolphin (150 kW): 322 km
- Genesis Electrified GV70: 303 km (24 °C)
- MG4 (64 kWh): 289 km
- Opel Astra Electric: 289 km (20 °C)
- Aiways U6: 286 km
- Mercedes EQB 300 4Matic: 280 km
- DS 3 E-Tense: 259 km (20 °C)
- Ora 03 GT: 250 km (16 °C)
- Fiat 500 (42 kWh): 218 km
- Mercedes-Benz EQT 200: 202 km (22 °C)
- Dacia Spring Extreme 65: 141 km (22 °C)
Ak plánuješ cestu na dlhú vzdialenosť, je dôležité vedieť, že výkon tvojho elektromobilu na diaľnici závisí nielen od kapacity batérie, ale aj od vonkajších podmienok a najmä od rýchlosti jazdy. Audi Q8 55 e-tron síce vedie rebríček s najdlhším dojazdom, no každé vozidlo má svoje špecifiká, ktoré treba zohľadniť pri výbere toho správneho pre tvoje potreby.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
