Elektromobil známeho výrobcu prichádza do Európy. Cenou bude konečne ten pravý masový trhák
V segmente automobilov sú čoraz častejšie skloňované elektromobily, ktoré majú podľa mnohých nahradiť na cestách konvenčné autá so spaľovacími motormi. Veľkým problémom a prekážkou pre potencionálnych záujemcov o elektrické auto je často aj vysoká cena, no teraz svitne na lepšiu kúpu aj v našich končinách. Francúzsky Renault totiž chce priniesť do Európy lacný elektromobil K-ZE, ktorý by sa mal predávať pod logom Dacie za menej ako 12 000 €. O tejto novinke informoval portál Autocar.
Úlohou lacného elektromobilu Renault K-ZE je v Číne prilákať mladých vodičov ku kúpe nového auta s elektrickým pohonom, ktoré si môže vďaka nízkej cene dovoliť viac zákazníkov.
Teraz výrobca potvrdil, že sa dostane aj do Európy, hoci nie pod jeho vlastným logom. Z Číny k nám tak príde upravená verzia tohto modelu, ktorá dostane bezpečnostné vylepšenia a iné potrebné úpravy, aby mohla byť predávaná v súlade s európskymi normami.
Renault chce do Európy priniesť lacný elektromobil
Jedná sa pritom o auto určené do mestskej premávky, kde na jedno nabitie zvládne podľa testov NEDC 250 km. Nejde o žiadne číslo, z ktorého by vodičom padla sánka, práve naopak, mnohých môže dojazdom sklamať.
Ako sme však spomínali, elektromobil je prevažne určený do mesta, kde si s takýmto dojazdom vystačí. Najlákavejšou vlastnosťou je ale samotná cenovka. V Číne sa model predáva už za necelých 8 000 €. V Európe však má byť cena o čosi vyššia, no napriek tomu sa môže elektromobil predávať za zhruba 11 500 €.
Nenechaj si ujsť
Mazda predstavila svoj prvý elektromobil s netradičným otváraním dverí. Dojazdom na jedno nabitie žiaľ nevynikne
Renault v jeho prípade spraví zmenu v označení a napriek tomu, že ho v Číne predáva pod vlastným menom, do Európy by mohol tento kúsok zavítať ako Dacia.
Práve automobily z produkcie tejto značky sa osvedčili a vďaka nízkym cenám sú žiadané, čo dokazuje aj Duster, ktorý je jedným z najlepšie predávaných SUV modelov v rámci Európy. Na iných trhoch v Južnej Amerike môžeme vidieť aj modely tejto rumunskej automobilky s logom Renault.
Nezaujme dojazdom, rýchlosťou, ale cenou
U nás sa s najväčšou pravdepodobnosťou bude K-ZE predávať práve pod jej záštitou, aby si materská spoločnosť nekazila „imidž“. Vyrábať sa napriek tomu bude v Číne, informuje Insideevs. Pokiaľ by ťa zaujímali rozmery tohto elektromobilu, tak jeho šírka činí 1,58 m, na dĺžku meria 3,74 m a na výšku 1,48 m. Rázvor kolies je 2,42 m. Vodičovi poskytne batériu s kapacitou 26,8 kWh.
Čo sa týka rýchlosti, tak v tomto smere čínsky Renault K-ZE vôbec nenadchne. V špecifikácii, ktorá sa predáva v Číne, dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť iba 105 km/h a zrýchlenie na 60 km/h trvá celých 7 sekúnd.
Napriek tomu sa má jednať o skvelý mestský elektromobil, ktorý môže zaujať nielen nenáročného vodiča, ale aj spoločnosti zaoberajúce sa zdieľaním áut.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP