Snom mnohých motoristov je elektrické auto, ktoré na jedno nabitie prejde minimálne 1 000 km, hoci takúto métu nedosahuje ani väčšina spaľovákov. Batériové technológie však neustále napredujú a najväčší výrobca batérií, spoločnosť CATL, onedlho spustí masovú produkciu revolučných Qilin akumulátorov. Tie ako prvé dostanú elektromobily značky Zeekr, vďaka čomu prejdú na jedno nabitie viac ako 1 000 km, informuje CleanTechnica.

Zeekr patrí pod čínsky koncern Geely, kde sa nachádza napríklad aj automobilka Volvo. Revolučné batérie by sa tak v budúcnosti mohli objaviť aj v európskych elektromobiloch, respektíve autách predávaných v Európe.

Tým prvým na svete však bude model Zeekr 009. Výber tohto elektromobilu je trochu prekvapivý, nakoľko Zeekr 009 spadá do nie príliš populárneho segmentu rodinných MPV – a má tiež výrazne horšiu aerodynamiku, ktorá dojazd poriadne skracuje. Použitie novej, v poradí už tretej generácie batérií CATL však môže predaje tohto elektromobilu vystreliť do nebies.

Dobrou správou je, že automobilka plánuje začiatkom budúceho roka vstúpiť aj na európsky trh. Spočiatku by mala priniesť svoj aktuálne jediný produkčný model Zeekr 001, nakoľko MPV 009 bude predstavené až v priebehu budúceho roka, píše Electrive.

Qilin batérie sú revolučné v mnohých smeroch

Ako sme informovali už dávnejšie, CATL začne sériovú výrobu svojej najnovšej generácie s vyššou účinnosťou už budúci rok. Ide o jednoznačný krok k tomu, aby si najväčší svetový výrobca batérií udržal svoju poprednú pozíciu a neustále zostal krok pred konkurenciou.

Batéria Qilin, pomenovaná po bájnom tvorovi v čínskej mytológii, ponúkne rekordnú efektívnosť využitia objemu, až 72 %. Pre porovnanie, prvá generácia, ktorá bola uvedená na trh v roku 2019, mala efektivitu využitia objemu na úrovni 50 %.

Zvýši sa taktiež energetická hustota batériového systému, a to až na 255 Wh/kg. Podľa dostupných informácií ide o batériu s vôbec tou najvyššou úrovňou integrácie.

CATL
Teslu úplne vymaže

Výsledky porovnania novej Qilin batérie však určite nepotešia Tesly s batériami 4680, ktoré pre Muskovu automobilku tiež predstavujú „revolučnú batériu“.

Batérie 4680 sú, vďaka svojej štruktúre, ktorá umožňuje montáž konštrukcie sedadiel priamo na ňu, považované za nosný prvok auta a umožňujú tak vozidlu dosiahnuť vyšší dojazd.

Nedávno sa tiež objavili informácie, že spoločnosť LG sa rozhodla investovať do výroby tohto typu batérií pre Teslu až 450 miliónov $ (427 miliónov €). Viac informácií nájdeš v samostatnom článku.

Qilin vs Tesla 4680

Zdá sa, že aj napriek tomu, že Qilin sú postavené na rovnakom chemickom systéme a majú rovnakú veľkosť, poskytnú až o 13 % viac energie, ako spomínané 4680.

Celkovo tak Qilin poskytnú nielen lepší dojazd, ale aj rýchlosť nabíjania, bezpečnosť, životnosť a účinnosť pri nízkych teplotách.

Okrem toho, integrovaná energetická jednotka zložená z článku a multifunkčnej elastickej medzivrstvy dokáže spevniť celú nosnú konštrukciu, čím zvyšuje odolnosť akumulátora proti nárazom a vibráciám.

Ako ďalej píše portál Insideevs, skrátia sa aj časy nabíjania, keďže Quilin je možné nabiť z 10 % kapacity na 80 % už v priebehu 10 minút, prípadne za 5 minút, ak je batéria už zohriata.

CATL

CATL, ktorá dodáva batérie mnohým výrobcom automobilov, vrátane BMW, Tesly, či Volkswagenu, tvrdí, že vďaka novým technológiám Qilin poskytne elektrickým vozidlám dojazd až 1 000 km.

Tým by sa elektromobily využívajúce túto batériu zaradili jednoznačne medzi absolútnu špičku svetovej elektromobility.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú