O bezpečnosti elektromobilov sa toho už narozprávalo mnoho. Chýbajúci motor v prednej časti podľa niektorých „odborníkov“ automaticky znamená, že auto nemá deformačné zóny, a tak je v prípade čelného nárazu posádka vo vnútri menej chránená. Do redakcie nám však prišiel tip od čitateľa, ktorý upozornil na ťažkú nehodu majiteľa Hyundai Ioniq 5 z Česka.

Napriek tomu, že elektromobily majú pod prednou kapotou takmer prázdny priestor, dokážu posádku chrániť rovnako, či dokonca lepšie než autá so spaľovacím motorom.

Motor je síce obrovský blok železa, no z hľadiska pohlcovania energie pri náraze nemá prakticky žiaden efekt. Elektromobily majú naopak v tomto smere viac priestoru pre rôzne výstuhy a „pohlcovače“ nárazu, čo sa koniec koncov potvrdilo aj v prípade spomínanej nehody.

Auto zachránilo vodiča a zostalo pojazdné

Do redakcie FonTech.sk prišla komunikácia vodiča a ostatných používateľov sociálnej siete. Vodič BMW nedal šoférovi Ioniq 5 prednosť, výsledkom čoho bol priamy náraz do bočnej časti BMW.

Z diskusie nie je zrejmé, akou rýchlosťou Hyundai v čase nárazu išiel, no vzhľadom na mieru poškodenia a miesto nehody usudzujeme, že na danom úseku bola povolená maximálna rýchlosť 90 km/h.

Foto do redakcie zaslal čitateľ Martin

Vodič elektromobilu vyšiel z nehody iba s bolesťami hrudníka, ktoré mohol zapríčiniť bezpečnostný pás alebo vystrelený airbag. Vozidlo po incidente dokonca automaticky zavolalo záchranné zložky.

Z fotografií poškodeného auta je vidieť, ako vystužený rám v prednej časti ochránil 12V batériu, prednú nápravu aj všetky nádržky na chladiace kvapaliny. Poškodený je predný chladič, ktorý už rám ochrániť nedokázal.

Podľa majiteľa bolo dokonca auto po nehode pojazdné. Až podrobná prehliadka v servise ale odhalí všetky skryté poškodenia. Vysokonapäťová batéria podľa všetkého poškodená nebola.

Maximálne bezpečný elektromobil

Hyundai Ioniq 5 dokázal svoje schopnosti z hľadiska bezpečnosti aj v testoch Euro NCAP, kde získal maximálne možné skóre 5 hviezdičiek. Ak si Ioniq 5 porovnáme s priamou konkurenciou, ktorú predstavuje Mercedes EQA, VW ID.4, Škoda Enyaq a Audi Q4 e-tron, v kategóriách ochrany dospelých pasažierov, detí aj chodcov kórejský elektromobil mierne zaostáva.

EuroNCAP

Ioniq získal 88 % pri ochrane dospelých, 86 % pri ochrane detí a iba 63 % pri ochrane chodcov. Nižšie hodnotenie zraniteľných účastníkov cestnej premávky môže byť spôsobené ostrejšími líniami, no aj napriek tomu získalo vozidlo plných 5 hviezdičiek.

Kde ale Ioniq 5 dominuje, sú práve bezpečností asistenti. V tejto kategórii získalo vozidlo až 88 %, čím sa dostalo nad všetku európsku konkurenciu. Z koncernu VW získal 88 % v danej kategórii iba Volkswagen ID.3. Na asistentov od Hyundai sa dokonca nechytajú ani Mercedes EQA a EQC, ktoré získali iba 75 %.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú