Elektromobil mu zachránil život. Po hrozivej nehode s BMW bolo auto dokonca pojazdné
O bezpečnosti elektromobilov sa toho už narozprávalo mnoho. Chýbajúci motor v prednej časti podľa niektorých „odborníkov“ automaticky znamená, že auto nemá deformačné zóny, a tak je v prípade čelného nárazu posádka vo vnútri menej chránená. Do redakcie nám však prišiel tip od čitateľa, ktorý upozornil na ťažkú nehodu majiteľa Hyundai Ioniq 5 z Česka.
Napriek tomu, že elektromobily majú pod prednou kapotou takmer prázdny priestor, dokážu posádku chrániť rovnako, či dokonca lepšie než autá so spaľovacím motorom.
Motor je síce obrovský blok železa, no z hľadiska pohlcovania energie pri náraze nemá prakticky žiaden efekt. Elektromobily majú naopak v tomto smere viac priestoru pre rôzne výstuhy a „pohlcovače“ nárazu, čo sa koniec koncov potvrdilo aj v prípade spomínanej nehody.
Auto zachránilo vodiča a zostalo pojazdné
Do redakcie FonTech.sk prišla komunikácia vodiča a ostatných používateľov sociálnej siete. Vodič BMW nedal šoférovi Ioniq 5 prednosť, výsledkom čoho bol priamy náraz do bočnej časti BMW.
Z diskusie nie je zrejmé, akou rýchlosťou Hyundai v čase nárazu išiel, no vzhľadom na mieru poškodenia a miesto nehody usudzujeme, že na danom úseku bola povolená maximálna rýchlosť 90 km/h.
Vodič elektromobilu vyšiel z nehody iba s bolesťami hrudníka, ktoré mohol zapríčiniť bezpečnostný pás alebo vystrelený airbag. Vozidlo po incidente dokonca automaticky zavolalo záchranné zložky.
Z fotografií poškodeného auta je vidieť, ako vystužený rám v prednej časti ochránil 12V batériu, prednú nápravu aj všetky nádržky na chladiace kvapaliny. Poškodený je predný chladič, ktorý už rám ochrániť nedokázal.
Podľa majiteľa bolo dokonca auto po nehode pojazdné. Až podrobná prehliadka v servise ale odhalí všetky skryté poškodenia. Vysokonapäťová batéria podľa všetkého poškodená nebola.
Maximálne bezpečný elektromobil
Hyundai Ioniq 5 dokázal svoje schopnosti z hľadiska bezpečnosti aj v testoch Euro NCAP, kde získal maximálne možné skóre 5 hviezdičiek. Ak si Ioniq 5 porovnáme s priamou konkurenciou, ktorú predstavuje Mercedes EQA, VW ID.4, Škoda Enyaq a Audi Q4 e-tron, v kategóriách ochrany dospelých pasažierov, detí aj chodcov kórejský elektromobil mierne zaostáva.
Ioniq získal 88 % pri ochrane dospelých, 86 % pri ochrane detí a iba 63 % pri ochrane chodcov. Nižšie hodnotenie zraniteľných účastníkov cestnej premávky môže byť spôsobené ostrejšími líniami, no aj napriek tomu získalo vozidlo plných 5 hviezdičiek.
Kde ale Ioniq 5 dominuje, sú práve bezpečností asistenti. V tejto kategórii získalo vozidlo až 88 %, čím sa dostalo nad všetku európsku konkurenciu. Z koncernu VW získal 88 % v danej kategórii iba Volkswagen ID.3. Na asistentov od Hyundai sa dokonca nechytajú ani Mercedes EQA a EQC, ktoré získali iba 75 %.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené