Downsizing, alebo inak povedané aj znižovanie objemu motorov, postihol drvivú väčšinu automobiliek po celom svete. Dôvod je prostý, s objemnými motormi je dnes náročné plniť emisné limity. Automobilka Lamborghini sa ale odmieta vzdať svojho ikonického motora V12. Nová plug-in hybridná pohonná jednotka pridáva k spaľováku až trojicu elektromotorov, píše Motor1.

Nová pohonná sústava zakotví v útrobách nástupcu Lamborghini Aventador. Jeho názov zatiaľ nepoznáme, no vozidlo nesie kódové označenie LB744. Motor V12 s objemom 6,5 litra je však úplne nový, nejde teda o tú istú pohonnú jednotku, ktorá sa nachádzala v doterajších luxusných superšportoch.

Najrýchlejšie sériové „Lambo“ v histórii?

Nový motor V12 má vážiť iba 218 kg, je teda o 17 kg ľahší než súčasná generácia. Produkovať by mal výkon 813 koní a krútiaci moment 725 Nm, čo je viac, ako majú tie najvýkonnejšie verzie cestných Aventadorov.

Lamborghini

Zatiaľ čo spaľovací motor bude poháňať výhradne zadnú nápravu, dvojica elektromotorov sa postará o pohon prednej nápravy. Nová pohonná jednotka disponuje aj tretím elektromotorom, ktorý v závislosti od zvoleného jazdného režimu v prípade potreby pošle dodatočný výkon na zadné kolesá. Každý z elektromotorov je schopný poskytnúť výkon až 148 koní, píše CarAndDriver.

Nový je aj osemstupňový automat, ktorý kooperuje s dvojspojkovou prevodovkou. Spaľovacia V12 v kombinácii s trojicou elektromotorov poskytuje kombinovaný výkon cez 1 000 koní, čo z nástupcu Aventadora urobí jedno z najrýchlejších áut značky v histórii.

Batéria slúži primárne na výkon

Nová pohonná sústava je plug-in hybridná, to znamená, že majiteľ si bude môcť svoje Lamborghini nabíjať zo zásuvky. Nečakaj však žiaden prevratný dojazd v čisto elektrickom režime, batéria v tomto prípade slúži primárne na to, aby poskytovala energiu elektromotorom v prípade potreby extra výkonu.

Lamborghini

Jej kapacita je iba 3,8 kWh, no nabíjať sa dá výkonom maximálne 7 kW. Plné nabitie by tak malo zabrať menej než pol hodinu. Oveľa rýchlejšie sa ale akumulátor nabite skrz rekuperáciu a dobíjania pomocou spaľovacieho motora. Podľa automobilky to má zabrať zhruba 6 minút.

Aj napriek malej batérií bude mať nové Lamborghini k dispozícii režim elektrickej jazdy, no dojazd v tomto prípade zrejme nepresiahne 10 km.

Nejde o prvý hybrid značky

Automobilka Lamborghini už skúsenosť s hybridným pohonom má a aj vďaka nemu dokázala vytvoriť svoj doposiaľ najvýkonnejší model, ktorým je Lamborghini Sián. Ten pod kapotou skrýva výkonný 12-valec s objemom 6,5 litra s krútiacim momentom 720 Nm z modelu Aventador SJV, ktorý je upravený na 774 konských síl. Pri jazde mu vypomáha 48-voltový elektromotor s výkonom 33 konských síl.

Spojením týchto pohonov tak tento superšport ponúka hybridných 807 koní, čím prekonáva aj doteraz najrýchlejšie Lamborghini Aventador SJV so 770 konskými silami. Všetok výkon sa na cestu prenáša prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky.

Prvé jazdy na elektrickom Mercedes EQS SUV

To všetko je skombinované so zadným mechanickým samosvorným diferenciálom a pohonom všetkých kolies. Samotná akcelerácia tejto novinky nie je v porovnaní s Aventadorom SJV omnoho lepšia a v skutočnosti je identická, teda 2,8 sekundy pri zrýchlení z 0 na 100 km/h.

Nový Sian však vyhráva v akcelerácii z 30 na 60 km/h a zo 70 na 120 km/h, ktorú zvládne už za 0,2 s, respektíve 1,2 sekundy, informuje Motor1. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 350 km/h.

Lamborghini

Podobnú hybridnú sústavu získal aj reinkarnovaný model Lamborghini Countach, ktorý bude navyše poriadnou exkluzivitou, vyrobia totiž z neho iba 112 kusov. Toto číslo si vedenie automobilky len tak nevymyslelo, ide totiž o referenciu na označenie pôvodného modelu Countach LP-112.

Nielen počet vyrobených kusov, ale aj cena pridáva autu na poriadnej exkluzivite. Nové Lamborghini Countach sa bude predáva za 2,24 milióna eur. Limitovaný počet kusov však časom môže jeho cenu vystreliť ešte vyššie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú