Elektrifikácia si vyberá nečakanú daň. Táto automobilka úplne zruší manuálne prevodovky v EÚ
O elektrifikácii na poli automobilového priemyslu už nemusíme hovoriť iba v úvodzovkách. Veľké automobilky naplno investujú do vývoja a v priebehu najbližších rokov chcú predávať väčšinu vozidiel poháňaných zelenými zdrojmi energie. Inak tomu nie je ani v automobilke Mercedes-Benz, no v jej prípade elektrifikácia „ukrojí“ z technológií pri spaľovacích modeloch, informoval portál MercedesBlog.
Elektrická budúcnosť vyzerá v Mercedese veľmi nádejne. Už budúci rok by sme sa mali dočkať elektrickej alternatívy k luxusnej triede S s označením EQS, nasledovať bude model EQE a neskôr chce automobilka priniesť aj SUV verzie k týmto dvom modelom.
Všetky budúce elektrické autá majú byť postavené na novej platforme, ktorá je špeciálne určená len pre elektromobily a neskôr sú dokonca v pláne aj výkonnejšie AMG modely či extrémne luxusné kúsky s logom Maybachu. Samozrejme nebudú chýbať najdostupnejšie triedy s novými označeniami EQA a EQB či dokonca legendárne „Géčko“ na elektrický pohon, no vývoj všetkých týchto áut si vyžaduje obrovské množstvo financií, ktoré niekde treba pochopiteľne ušetriť.
The head of @MercedesBenz's R&D operations, Markus Schaefer, has confirmed the company will "eliminate manual transmissions" as part of cost-cutting initiatives that will also see a "substantial reduction in platforms" and a "very dramatic reduction in combustion engines". pic.twitter.com/Ukm5AqP7hz
— Greg Kable (@GregKable) October 6, 2020
Ako informoval portál Motor1, prvou „obeťou elektrifikácie“ je v podaní Mercedesu manuálna prevodovka, ktorú automobilka postupom času úplne vyradí zo svojej ponuky. Túto zmenu však pocítia najmä zákazníci z Európy, na americkom trhu už nie sú manuálne prevodovky v autách Mercedes dostupné od roku 2015, kde zanikli spolu s modelom SLK250.
Automobilka celkovo zníži investície do vývoja spaľovacích motorov a do roku 2030 chce predávať až ov 70 % menej vozidiel so spaľovacími motormi ako je tomu v súčasnosti. Podľa šéfa vývoja Mercedesu sú najviac ohrozenou skupinou najmä naftové motory hlavne kvôli neustále sa sprísňujúcim emisným normám EÚ.

Ďalšou významnou „redukciou“ bude zníženie počtu platforiem, ktoré v súčasnosti automobilka používa. V praxi to znamená, že viacero rôzne veľkých áut bude zdieľať jednu modulárnu platformu, čo by malo taktiež značne prispieť k úspore nákladov.
O škrtoch v jednotlivých modelových radách sa zatiaľ nehovorilo, čiže v blízkej budúcnosti by sme nemali prísť o žiaden model, ktorý aktuálne automobilka s trojcípou hviezdou vyrába. Mercedes si ako krátkodobý cieľ stanovil znížiť fixné náklady minimálne o 20 % do roku 2025.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
