Elektrifikácia si vyberá nečakanú daň. Táto automobilka úplne zruší manuálne prevodovky v EÚ
O elektrifikácii na poli automobilového priemyslu už nemusíme hovoriť iba v úvodzovkách. Veľké automobilky naplno investujú do vývoja a v priebehu najbližších rokov chcú predávať väčšinu vozidiel poháňaných zelenými zdrojmi energie. Inak tomu nie je ani v automobilke Mercedes-Benz, no v jej prípade elektrifikácia „ukrojí“ z technológií pri spaľovacích modeloch, informoval portál MercedesBlog.
Elektrická budúcnosť vyzerá v Mercedese veľmi nádejne. Už budúci rok by sme sa mali dočkať elektrickej alternatívy k luxusnej triede S s označením EQS, nasledovať bude model EQE a neskôr chce automobilka priniesť aj SUV verzie k týmto dvom modelom.
Všetky budúce elektrické autá majú byť postavené na novej platforme, ktorá je špeciálne určená len pre elektromobily a neskôr sú dokonca v pláne aj výkonnejšie AMG modely či extrémne luxusné kúsky s logom Maybachu. Samozrejme nebudú chýbať najdostupnejšie triedy s novými označeniami EQA a EQB či dokonca legendárne „Géčko“ na elektrický pohon, no vývoj všetkých týchto áut si vyžaduje obrovské množstvo financií, ktoré niekde treba pochopiteľne ušetriť.
The head of @MercedesBenz's R&D operations, Markus Schaefer, has confirmed the company will "eliminate manual transmissions" as part of cost-cutting initiatives that will also see a "substantial reduction in platforms" and a "very dramatic reduction in combustion engines". pic.twitter.com/Ukm5AqP7hz
— Greg Kable (@GregKable) October 6, 2020
Ako informoval portál Motor1, prvou „obeťou elektrifikácie“ je v podaní Mercedesu manuálna prevodovka, ktorú automobilka postupom času úplne vyradí zo svojej ponuky. Túto zmenu však pocítia najmä zákazníci z Európy, na americkom trhu už nie sú manuálne prevodovky v autách Mercedes dostupné od roku 2015, kde zanikli spolu s modelom SLK250.
Automobilka celkovo zníži investície do vývoja spaľovacích motorov a do roku 2030 chce predávať až ov 70 % menej vozidiel so spaľovacími motormi ako je tomu v súčasnosti. Podľa šéfa vývoja Mercedesu sú najviac ohrozenou skupinou najmä naftové motory hlavne kvôli neustále sa sprísňujúcim emisným normám EÚ.
Ďalšou významnou „redukciou“ bude zníženie počtu platforiem, ktoré v súčasnosti automobilka používa. V praxi to znamená, že viacero rôzne veľkých áut bude zdieľať jednu modulárnu platformu, čo by malo taktiež značne prispieť k úspore nákladov.
O škrtoch v jednotlivých modelových radách sa zatiaľ nehovorilo, čiže v blízkej budúcnosti by sme nemali prísť o žiaden model, ktorý aktuálne automobilka s trojcípou hviezdou vyrába. Mercedes si ako krátkodobý cieľ stanovil znížiť fixné náklady minimálne o 20 % do roku 2025.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP