Elektrická hromadná doprava má za sebou nesmierne dôležitý míľnik, ktorý sa podarilo dosiahnuť v Holandsku, z hľadiska ekologickej dopravy jednej z najpokrokovejších krajín Európy. Ako upozorňuje v tlačovej správe spoločnosť VDL Bus & Coach, počas testovania v realistických prevádzkových podmienkach sa im podarilo najazdiť na elektrickom autobuse vyše 500 km – bez nabíjania.

Čísla stále rastú

Počas výzvy s názvom MaxiMile sa im podarilo uraziť na elektrickom autobuse až 546,7 kilometrov a to aj s nákladom, ktorý mal simulovať reálnu možnú hmotnosť cestujúcich. Celá súprava tak vážila 16 500 kilogramov a to aj s obrovskou batériou, ktorej kapacita sa pohybuje na úrovni až 490 kWh – pre porovnanie, sedan Model 3 americkej automobilky Tesla je vybavený batériou s kapacitou „len“ 57,5 kWh.

Diaľkové autobusy zaostávajú

Kým v mestskej hromadnej doprave dnešný dojazd elektrobusov postačuje, tie diaľkové s ním zatiaľ majú problémy. Jeden z prvých diaľkových autobusov spoločnosti Motor Coach Industries s viac ako 500 kWh batériou dosahoval dojazd len 370 km. Takýto dojazd nemusí byť nutne problémom s rýchlonabíjaním, avšak len máloktorá nabíjačka dokáže nabiť tak obrovskú batériu v rozumnom čase.

Tento míľnik sa podarilo dosiahnuť v priebehu 26-hodinovej prevádzky bez toho, aby bolo nutné autobus dobíjať. V priemere tento autobus stál 1,4-krát na každom kilometri na zastávke a dosiahol priemernú rýchlosť necelých 21 km/h. Podľa spoločnosti takýto dojazd umožňuje niektorým zákazníkom zvoliť menšiu batériu.

Aj keď zatiaľ elektrické autobusy nie sú dokonalé a stále nie je možné nahradiť nimi všetky naftové, ich vývoj intenzívne napreduje a dojazd z roka na rok veľmi rýchlo narastá. Elektrické autobusy čoraz viac dostávajú do popredia aj na Slovensku, pričom napríklad Dunajská Streda si zvolila takéto stroje od slovenského výrobcu – s cenou 914 900 eur za kus.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP