Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Lamborghini mení smer. Zatiaľ čo pred dvoma rokmi vyvolal koncept Lanzador vlnu nadšenia ako prvý čisto elektrický model značky, dnes už je isté, že realita bude iná. Luxusný „Ultra GT“ sa nakoniec nevydá cestou nulových emisií, ale nadviaže na aktuálnu hybridnú stratégiu automobilky. Na zmeny a zaujímavý postoj upozornil portál Autoblog.
Elektrický sen sa odkladá
Keď Lamborghini v roku 2023 predstavilo koncept Lanzador, išlo o symbolický krok do novej éry. Mal to byť prvý elektromobil s logom býka, vysokopostavené 2+2 GT, ktoré by ukázalo, že aj extrémny výkon a exkluzivita môžu ísť ruka v ruke s elektrickou mobilitou. Dnes je však jasné, že plán sa zmenil. Produkčná verzia modelu, očakávaná okolo roku 2029, sa pravdepodobne predstaví ako plug-in hybrid (PHEV), podobne ako aktuálne modely Urus SE a vlajkový Revuelto.
Podľa vedenia automobilky nie je trh ešte pripravený na čisto elektrické Lamborghini. Dopyt po elektromobiloch sa údajne spomaľuje, a aj keď značka dosahuje úspech s hybridnými modelmi, zákazníci zatiaľ nie sú pripravení vzdať sa tradičného zážitku z jazdy.
„Čo sa týka nášho typu áut, naši zákazníci dnes elektromobil nevnímajú ako alternatívu. Mohli by sme ho vyrobiť, ale myslím si, že v nasledujúcich rokoch by to bolo pre Lamborghini nesprávne rozhodnutie,“ povedal generálny riaditeľ Stephan Winkelmann pre magazín Auto Express.

Hybridy ako cesta stability
Winkelmann v rozhovore potvrdil, že konečné rozhodnutie o pohone Lanzadora padne čoskoro, no smer je jasný. Podľa neho je krivka adopcie elektromobilov „čoraz plochšia“, čo sa ešte viac prejavuje pri výnimočných značkách, akou je Lamborghini. Preto sa automobilka sústredí na zdokonaľovanie hybridnej technológie a ďalšie znižovanie emisií CO₂ naprieč modelovým portfóliom.
Tento posun nie je len o technike, ale aj o stratégii. Lamborghini si uvedomuje, že jeho DNA stojí na emócii, zvuku a surovom výkone, teda na prvkoch, ktoré zákazníci spájajú so spaľovacím motorom. Plug-in hybridy tak predstavujú kompromis: spojenie udržateľnosti a tradície, bez straty typického charakteru značky zo Sant’Agaty.
Rival z Maranella volí opačný prístup
Kým Lamborghini volí opatrnosť, Ferrari sa púšťa do plnej elektrifikácie. Jeho prvý elektromobil, zatiaľ známy ako Elettrica, sa na trh dostane už budúci rok. Taliansky rival už predstavil základné technické parametre a netají sa ambíciou nastaviť nové štandardy pre elektrické športové vozidlá. O parametroch sme ťa informovali v samostatnom článku.
Rozdielny prístup oboch značiek ukazuje, že ani v segmente superšportiakov neexistuje jednotná cesta k elektrickej budúcnosti. Zatiaľ čo Ferrari verí, že dokáže preniesť vášeň aj do ticha elektromotorov, Lamborghini sa rozhodlo ísť vlastným tempom. Najprv po ceste hybridov a až neskôr po stopách plne elektrických vozidiel.
Pre fanúšikov značky to znamená, že ikonický rev motorov V10 a V12 z ulíc ešte tak skoro nezmizne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

