Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Oficiálne predstavenie elektrického SUV Škody prebehne 1. septembra. Po tom, čo poznáme jeho základné špecifikácie a maskovaný exteriér, Škoda najnovšie odhalila, ako bude vyzerať interiér Enyaqu iV, informuje Motor 1.

Článkov o zamaskovanej Škode Enyaq na cestách sme písali hneď niekoľko, dokonca sme si ju na vlastnej koži exkluzívne vyskúšali na vidieckych cestách v Írsku, no až doteraz sme nevedeli, ako bude skutočne vyzerať jej interiér. Česká automobilka však odhalila skice interiéru, ktorý má ponúknuť mimoriadne priestrannú kabínu a úplne nový koncept vybavenia. Navyše sa od sériového modelu až tak veľmi nebude líšiť, práve naopak, je takmer na vlas rovnaký.

Ako informuje Škoda, interiér je teda inšpirovaný prvkami moderného životného prostredia. Norbert Weber, vedúci dizajnu, prezradil, že ponúkne mimoriadne priestranné rozmery, čomu prispieva aj plochá podlaha, ktorá nemá stredový tunel.

To, že Škoda skutočne myslela na životné prostredie, potvrdzujú poťahy sedadiel, ktoré sú vyrobené z nespracovanej vlny v 40 % pomere, pričom zvyšných 60 % tvorí polyester vyrobený z recyklovaných PET fliaš. V interiéri nájdeme okrem iného aj 13-palcový dotykový displej (Enyaq bude prvý elektromobil z koncernu s takto veľkým displejom) a head-up displej s rozšírenou realitou.

Enyaq okrem toho ponúkne nový prístup k individualizácii interiéru. Nečakajme teda tradičné výbavové stupne, ale jasne štruktúrované balíčky. Individuálne konfigurovanie bude jednoduché a zároveň veľmi prispôsobiteľné.


Škoda Superb iV za viac ako 40 000 € je ešte lepšou voľbou ako verzia s dieselom či benzínom – v týchto veciach ma plug-in hybrid ohromil

Priestrannosť interiéru je možná najmä vďaka dlhému rázvoru platformy MEB. Okrem obrovského priestoru pre pasažierov Enyaq ponúka batožinový priestor s objemom úctyhodných 585 litrov a bude vôbec prvé sériové vozidlo automobilky vyrábanej na báze tejto platformy. Ďalším vozidlom postavenom na tejto platforme bude „súrodenec“ Volkswagen ID.4.

K dispozícii bude len v 5 miestnom prevedení a celkové rozmery sú 4648 mm na dĺžku, 1877 mm na šírku, 1618 mm na výšku a rázvor náprav dosahuje 2765 mm. Batožinový priestor má objem 585 litrov.

Základným kameňom úspechu bude v tomto prípade aj odhadovaný dojazd 500 km podľa metodiky WLTP, pričom pri začiatku sériovej výroby a po niekoľkých softvérových vylepšeniach sa môžeme pokojne prehupnúť aj cez hranicu 500 km. Celkovo budú k dispozícii dva varianty pohonu, tri rôzne kapacity batérie a päť výkonových verzií synchrónneho elektromotora s permanentným magnetom. Rozdelené sú nasledovne:

  • 55 kWh batéria – Výkon 109 kW / 146 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 340 km, celkovo 192 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
  • 62 kWh batéria – Výkon 132 kW / 177 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 390 km, celkovo 216 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
  • 82 kWh batéria – Výkon 150 kW / 201 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 500 km, celkovo 288 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe

Špeciálna verzia 80X: 82 kWh batéria, výkon 195 kW / 261 koní, pohon všetkých kolies, dojazd WLTP 460 km

Špeciálna verzia RS: 82 kWh batéria, výkon 225 kW / 301 koní, pohon všetkých kolies, dojazd WLTP 460 km, zrýchlenie na 100 km/h 6,2 sekundy, maximálna rýchlosť 180 km/h.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú