Mercedes EQE je už dostupné aj na Slovensku. Cenou hravo prekročí aj 100 000 €
Aktualizované 18.3.2022:
Elektrická „malá Trieda S“ sa dostáva do predaja už aj na Slovensku. Na oficiálnom webe Mercedes je spustený konfigurátor Mercedesu EQE, ktorého cena začína na 76 000 €.
K dispozícii je zatiaľ jediná motorizácia EQE 350+, ku ktorej je už štandardne dostupná široká ponuka príplatkovej výbavy, a tak sa cena EQE môže pokoje vyšplhať aj nad 100 000 €.
Mercedes nedávno prestavil aj EQE AMG, no o jeho dostupnosti na Slovensku zatiaľ nič nevieme. Ak sa k nám dostane, tak jeho cena bude určite začínať na vyše 100 000 €, nakoľko v Nemecku sa najvýkonnejšie elektrické „Éčko“ predáva za 103 800 €.
Pôvodný článok:
V utorok začne svetoznámy autosalón vo Frankfurte, ktorý bude v roku 2021 naozaj prelomový. Očakáva sa, že veľké automobilky na ňom predstavia viac elektrických automobilov než tých so spaľovacími motormi.
Udalosť sa tiež koná po tom, ako boli posledné dva ročníky „konkurenčného“ autosalónu v Ženeve v rokoch 2020 a 2021 zrušené kvôli pandémii koronavírusu, takže výrobcovia sa nepochybne plánujú poriadne ukázať.
Privítaj „dostupnú“ elektrickú vlajkovú loď
Po koncepte Mercedes EQG, ktorý je plne elektrickým derivátom jedného z najstarších a najikonickejších teréniakov – monštróznej triedy G, vyšli na svetlo sveta aj detaily o elektrickej triede E, teda v novom názvosloví značky Mercedese EQE. Mercedes o ňom informoval v tlačovej správe.
Očakávania sú naozaj obrovské, pretože kráľovská limuzína EQS svojím dizajnom, obrovskou OLED digitálnou prístrojovou doskou so šírkou 141 cm či dojazdom až 770 km podľa WLTP, všetkých doslova posadila na zadok. A „É-čko“, teda vlastne „EQE-čko“, má byť len zmenšenou a lacnejšou verziou vlajkovej lode, že?

Inak zakrytovaná predná maska v tomto prípade viac prezrádza, že ide o elektromobil, ktorý nepotrebuje až toľko čerstvého vzduchu, línie aerodynamicky tvarovanej zadnej časti sú však podobné. Pravdepodobne ťa ale prekvapia kratučké previsy karosérie, je tomu tak preto, že EQE je oproti EQS až o 90 milimetrov kratšie. Mercedes 3,12-metrovú dĺžku auta sám prirovnáva skôr k dynamicky rezanému CLS.
Nevyhnutne ale muselo prísť k zväčšeniu priestoru pre pasažierov, oproti aktuálnej triede E je teda vo vnútri novej elektrickej verzie o 27 mm viac miesta na ramená pre pasažierov vpredu a kabína je o neuveriteľných 80 mm dlhšia.
Opäčným smerom, akoby sa pre športovo strihnutý sedan patrilo, však muselo ísť sedadlo vodiča. To je vďaka batériám v podlahe o 65 mm vyššie.

Vo vnútri unikát
Vodič sa, podľa očakávania, pozerá na podobnú OLED Hyperscreen obrazovku, ktorá disponuje haptickou odozvou a dokonca bude môcť tiež dostať aj tretí 12,3-palcový displej pred spolujazdcom. Ukazovať bude všetko od aktuálneho stavu vozidla, cez navigáciu, až po minihry pri čakaní v zaparkovanom vozidle.
Zaujímavosťou je, že Mercedes chce zábavné funkcie osobe na druhom sedadle sprístupniť aj počas jazdy, čo je v rozpore s predpismi planými v Európe. EQE však dostane technológiu, ktorá má displej automaticky stmaviť, ak sa naň pozrie aj vodič a zobrazuje pritom niečo, čo bezprostredne nesúvisí s riadením vozidla. Celý infotainment poháňa 8-jadrový procesor s 24 GB operačnej pamäte RAM.

Nemenej zaujímavý zostáva dojazd. Do podvozku EQE sa dostali batérie s 90 kWh kapacitou, čo je o osemnásť kilowatthodín menej, než má EQS. Dojazd podľa metodiky WLTP by naďalej mal dosahovať viac než komfortných 660 km na jedno nabitie.
NEPREHLIADNI:
Mercedes EQS sa stáva kráľom elektromobilov. Dojazdom predčil očakávania výrobcu, tromfne aj najlepšiu Teslu
Pri štarte predaja, ktorý je naplánovaný až na polovicu 2022, prídu minimálne dve verzie. EQE 350 má mať výkon na úrovni 215 kW a spotrebu medzi 15,7 až 19,33 kWh na 100 km. Rozdeľovaný bude na všetky štyri kolesá vďaka obdobe systému 4MATIC. O nabíjanie sa postará systém, ktorý si z rýchlonabíjačiek teoreticky bude schopný vziať až 170 kW. Za 15 minút tak Mercedes dobije až 250 kilometrov dojazdu a najrýchlejšie možné dobitie batérie medzi 10 až 80 % bude trvať len 32 minút.
Podrobnosti o druhej výkonovej verzii zatiaľ Mercedes tají, no už teraz naznačil, že prídu aj tie s výkonom okolo 500 kW, teda niečo ako AMG EQE.

Technológie aj pre každodennú jazdu
Na prianie si bude možné automobil nakonfigurovať aj s natáčacou zadnou nápravou, ktorá výrazne zlepší manévrovateľnosť v mestských uličkách a úzkych parkovacích miestach. Tá sa bude dodávať dokonca v dvoch verziách. Jedna umožní zadnej náprave vytočiť kolesá do 4,5°, druhá až do 10°.
Polomer otáčania sa v prípade tej pokročilejšej zníži z 12,5 metra na 10,7 metra. Mercedes tiež hovorí o dvoch jazdných režimoch špeciálne pre mladých vodičov a „pracovníkov v službách“ alebo revolučných projekčných svetlometoch DIGITAL LIGHT s možnosťou prispôsobenia vodičom a animáciami pri odomykaní alebo uzamykaní vozidla.
Tvorí ich až 1,3 milióna mikro zrkadiel, pričom automobilka tak sľubuje rozlíšenie až 2,6 miliónov pixelov. Informácie premietané svetlami spolupracujú aj s head-up displejom na čelnom skle so šírkou 77 palcov.
V mestách poteší špeciálny HEPA filtračný systém v kabíne, ktorý odstraňuje emisie, peľ aj zápachy z vonkajšieho sveta. Systém by mal jeho údaje zobrazovať priamo v aute a v prípade potreby posádke odporučí zatvoriť okná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom

Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime

Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)

Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu

Vodíková pomsta: Technológia, ktorú sme odpísali, sa vracia v najväčšom štýle
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovákov čaká bolestivý zásah do rodinných rozpočtov. Tripartita schválila veľké zmeny
PREMIUMSvetová burza aj zlato výrazne porážajú naše štátne dlhopisy. Bitcoin po masívnych stratách s nimi prehráva

Najrýchlejšie rastúca značka z východného Slovenska získava 30 miliónov eur. Cieľom je stať sa jednorožcom

Slovensko čakajú hodiny chaosu. Rizikový scenár sa napĺňa, varujú experti (PREDPOVEĎ)

Štátny podnik prepustí 500 zamestnancov, tvrdí Hlina: „Nie je drevo, nie sú peniaze“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Nabiješ ho do pár minút a má dojazd 1700 km. Čínska automobilka predstavila „rozsudok smrti“ pre spaľováky
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Už nepotrebuješ ukazovať občiansky. Digitálne doklady v mobile dostali nové funkcie (PREHĽAD)
Nie stroje, ale ľudia môžu zlyhať. Na Slovensku sa stretli najväčšie AI hlavy, aby ukázali budúcnosť
Vodičom hrozí pokuta až 18 000 eur. Túto činnosť za volantom radšej nikdy nerob
Obávaný druh rakoviny môže byť čoskoro minulosťou. Vedci majú nové závery, vyvracajú hoaxy
Slovensko kruto zlyháva v kyberbezpečnosti. Verejnosť je v rizikovej zóne a ohrozuje celú digitálnu ekonomiku
Slovensko má v mestách kľúč k zelenej energii. Využívame ho len obmedzene, robíme chybu
Postúpi Slovensko na MS 2026 vo futbale? Superpočítač v tom má jasno, toto sú naše šance a súper vo finále baráže
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovákov čaká bolestivý zásah do rodinných rozpočtov. Tripartita schválila veľké zmeny
PREMIUMSvetová burza aj zlato výrazne porážajú naše štátne dlhopisy. Bitcoin po masívnych stratách s nimi prehráva

Najrýchlejšie rastúca značka z východného Slovenska získava 30 miliónov eur. Cieľom je stať sa jednorožcom

Slovensko čakajú hodiny chaosu. Rizikový scenár sa napĺňa, varujú experti (PREDPOVEĎ)
