Prednedávnom sme informovali o postoji šéfa Hondy voči elektromobilom. Hoci on sám nepovažuje elektromobily za budúcnosť a potenciál vidí najmä v zlepšovaní efektivity spaľovacích motorov a vývoji hybridov, predsa len sa aj táto automobilka rozhodla vstúpiť do nového segmentu, kde priniesla vlastný elektrický model. Honda pritom potvrdila, že táto novinka zavíta aj k nám na Slovensko. Elektrická Honda e bude chcieť osloviť vodičov aj na našom trhu, kde so sebou prinesie množstvo moderných technológií v retro dizajne. Cenou ale nepoteší.

Trh s elektromobilmi sa za posledný čas rozšíril o viacero nových kúskov od rôznych značiek. Výrobcovia sa jednoducho musia prispôsobiť novým podmienkam, ktoré diktuje EÚ a v snahe znížiť ekologickú stopu svojich vozových flotíl, pre ktoré platí od začiatku roka prísnejšia emisná norma, sú nútení predávať viac elektrických a hybridných vozidiel.

Týmto smerom sa rozhodla vybrať aj japonská Honda, ktorá predstavila svoj nový model „e“ ako kompaktné mestské vozidlo s retro dizajnom a v kombinácií s rôznymi modernými prvkami už v základnej výbave. S týmto elektromobilom sa automobilka rozhodla prísť aj na Slovensko. Predávať sa bude od 34 990 €.

Honda e sa už na pohľad vyznačuje netradičným spojením osobitého dizajnového jazyka a technológií, vďaka čomu je vhodná pre mladšiu generáciu vodičov v mestskom prostredí, kde dokáže ponúknuť dostatočný dojazd, no dbá aj na bezpečnosť. Isteže, nemusí ísť o vozidlo, ktoré padne do oka každému.

Honda

Poprvýkrát svet túto elektrickú Hondu videl ešte ako koncept „Urban EV“ v roku 2017 a neskôr v roku 2019 ako takmer finálny prototyp na autosalóne v Ženeve. Vo výslednej podobe a konfigurácii je Honda e nastavená tak, aby poskytla dostatočný komfort, dojazd aj vo veľkých mestách, pričom nezabúda na moderné štandardy.

Elegantný dizajn a slušný výkon

Exteriér je tvorený oblými prechodmi medzi jednotlivými časťami karosérie. Prednú a zadnú masku obsadili okrúhle LED svetlomety s 12 samostatnými diódami. Nezvyčajný sklenený kryt na prednej kapote ukrýva prípojku na nabíjačku. Vodič dostane k vozidlu palubnú nabíjačku o výkone 6,6 kW, ktorá bude v prípade potreby dopĺňať energiu 35,5 kW akumulátora uloženom v podlahe vozidla.

Honda

Chladenie zabezpečuje voda. Batéria môže využívať sieťový konektor typu 2, ale aj rýchle CCS2 nabíjanie jednosmerným prúdom. Nabíjanie na 80 % kapacity trvá na 100 kW nabíjačke približne 30 minút. Elektromotor potom ponúkne dve výkonové konfigurácie v závislosti od typu výbavy. Batéria poskytuje energiu na maximálny dojazd 222 km podľa testovania WLTP.

Vyššie ceny kompenzuje bohatá základná výbava

Všetky elektromotory poskytujú krútiaci moment 315 Nm a sú spriahnuté s 1-stupňovou prevodovkou e-CVT s pevným prevodovým pomerom. Maximálna rýchlosť je ale iba 145 km/h. Celkovú hmotnosť vozidla 1,5t Honda rozložila v pomere 50:50.  Honda e bude dostupná v klasickej verzii a potom vo verzii Advance so 16″ alebo 17 “ kolesami. Základná verzia ponúkne výkon 100 kW/ 136 konských síl, pričom cena pre slovenský trh je stanovená na spomínaných 34 990 €. Ďalšie dve prevedenia potom dostanú elektromotor o výkone 113 kW/ 154 koní. Cena verzie Advance so 16″a 17″ diskami je 37 990 €. Rozhodne teda nejde o nízke ceny.

Honda

Vzhľadom na postavenie tohto elektromobilu sa môžu niektorým zdať možno až prehnané. Táto novinka si to kompenzuje bohatou základnou výbavou v oblasti komfortu, bezpečnosti, riadenia, technológií a ďalších kategórií. Budúci majiteľ sa tak môže tešiť na slušnú výbavu, ktorá v základe zahŕňa aj bezpečnostný systém Honda Sensing s upozornením na riziko kolízie, systémom na zmiernenie následkov nehody, udržanie vozidla v jazdnom pruhu, inteligentný obmedzovať rýchlosti, adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek a aj asistenta pre jazdu v kolóne a veľa ďalšieho.

Nechýba ani bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané predné sedadlá, automatická klimatizácia, ambientné osvetlenie interiéru, DAB rádio, vstup pre HDMI, veľké obrazovky v systéme Honda Dual Screen DA, kde sú dva 12″ displeje, či Bluetooth. Výrobca sa však rozhodol, že miesto spätných zrkadiel staví na vonkajšie kamery, ktoré prenášajú obraz o dianí v okolí auta na ďalšie dve obrazovky v rohoch palubnej dosky. Za volantom vodič nájde ďalší displej, tentokrát s 8,8″ uhlopriečkou. Kompletné možnosti výbavy vo všetkých verziách nájdeš v oficiálnom cenníku Hondy. Oficiálny predaj na Slovensku začne v priebehu júna.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita