Dva slovenské e-shopy roka sú vo vážnych problémoch. Slováci na zaplatený tovar čakajú týždne, klamú ich
Redakcia FonTech.sk aktualizovala článok a opätovne ho zaradila do vydania. Na vyznačenom mieste chybne uviedla spojitosti s konateľmi vo firme, p. Martinovi Schmotzerovi sa týmto ospravedlňujeme.
Stovky negatívnych recenzií a najmenej rovnaký počet nespokojných zákazníkov, ktorí aj niekoľko týždňov čakajú na zaplatený tovar. Dvojica známych slovenských internetových obchodov s elektronikou aktuálne čelí problémom a ostrej kritike zo strany zákazníkov. Na tému upozorňuje portál Aktuality.sk, redakcia FonTech.sk zisťovala nové skutočnosti a prináša návod, ako v prípade nespokojnosti postupovať.
Niekoľkotýždňové čakanie a stovky sťažností
Internetové obchody Gigastore.sk a Ingram.sk, ktoré na Slovensku fungujú už od roku 2012, respektíve od roku 2014, a spadajú pod rovnakého majiteľa, v súčasnosti nespĺňajú svoje záväzky voči zákazníkom. Problémom sú predovšetkým neštandardne dlhé doby dodania, v niektorých prípadoch zákazníci na doručenie zaplateného tovaru čakajú aj niekoľko týždňov.
Nespokojní klienti však opakovane čelia aj ťažkostiam pri vybavovaní reklamácií, pričom zákaznícke linky oboch e-shopov na otázky odpovedajú len striedmo, ak vôbec.
Na najznámejšom cenovom porovnávači Heureka.sk za posledných 90 dní nákup na Gigastore.sk odporúča iba 34 % zákazníkov, s nákupom na Ingram.sk vyjadrilo spokojnosť 35 % nakupujúcich. Podobne je na tom ďalší vyhľadávač tovaru a porovnávač cien Najnakup.sk., kde Gigastore.sk za posledné tri mesiace odporúča iba 41 % zákazníkov.
Kupujúci sa v recenziách oboch obchodov zhodne sťažujú na rovnaké problémy – nedodržanie termínu dodania, zlú komunikáciu a neustále zavádzanie. Obchod niektorým zákazníkom oneskorené dodanie vysvetľoval nedostupnosťou u dodávateľa, neskôr sa pre zmenu vyhováral, že ku nim objednávka dorazila poškodená a museli ju dodávateľovi vrátiť.
Výnimkou nie je ani zavádzanie, že tovar bol odovzdaný prepravnej spoločnosti, no po preverení v logistickej spoločnosti zákazníčka zistila, že objednávka sa v skutočnosti nikam nepohla. Viacerí nakupujúci preto nezostávajú len pri kritike a avizujú podanie podnetu na Slovenskú obchodnú inšpekciu, prípadne ďalšie právne kroky.
Storno je problematické, zákaznícka linka sťažnosti ignoruje
Gigastore.sk ani Ingram.sk neumožňujú nákup na dobierku, jedinou možnosťou pri zakúpení tovaru je platba kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu. Na nedôveru aj napriek nutnosti platby dopredu zákazníci až donedávna nemali dôvod – oba obchody majú tisícky pozitívnych recenzií a dokonca sa môžu pochváliť aj oceneniami Obchod roka 2019 a 2020, ktoré udeľuje Heureka.sk.
V posledných týždňoch však v prístupe ku zákazníkom nastal obrat a sťažnosti sa začínajú množiť. Klienti okrem zmienených sťažností uvádzajú, že obchody vo viacerých prípadoch neumožňujú objednávky stornovať a klamlivo sa vyhovárajú, že tovar už bol expedovaný. Pomoci sa nedovolajú ani na zákazníckej linke, ktorá spravidla vôbec nefunguje.
„Absolútne žiadna komunikácia. Nedá sa s vami spojiť. Kontaktné číslo odkazuje na písomnú komunikáciu a v prípade, že človek zaplatil sumu 1074 €, tovar nedostal a nevie sa spojiť s obchodníkmi, je to veľmi nepríjemný pocit,“ píše v reakcii jedna z nakupujúcich.
Vraj prechádzajú modernizáciou, kompenzácia je smiešna
Portálu Aktuality.sk sa od predajcu podarilo získať vyjadrenie ohľadom aktuálnej situácie. Predajca elektroniky v ňom hovorí, že obchod po 10 rokoch pôsobenia na našom trhu prechádza modernizáciou a za neskoré vybavovanie môžu problémy s párovaním platieb.
E-shop v reakcii sľubuje, že poškodených zákazníkov bude kompenzovať v podobe zľavového kupónu, jeho výška je však pre viacerých klientov výsmechom. „Najskôr čakám na tovar mesiac. Dodanie bolo písané do 3-5 pracovných dní. A teraz čakám po zrušení objednávky už druhý týždeň na vrátenie sumy. Od obchodu mi bola zaslaná poukážka 3 € na ďalší nákup na gigastore.sk Ďakujem, neprosím,“ reaguje na nákup ďalšia zákazníčka.
Aj napriek tomu, že obchody aktuálne problémy registrujú, zákazníkov o nich neinformujú. Gigastore.sk na stránkach napríklad naďalej nakupujúcim sľubuje dodanie do niekoľkých dní.
Aktualizované 10.08.2022: Predávajúcou stranou na Gigastore a Ingram je podľa Obchodného registra spoločnosť MIMONI s.r.o. so sídlom v Bratislave. Konateľom firmy bol do roku 2017 Martin Schmotzer, aktuálne je konateľom Giannakis Tziannaros z Cyperskej republiky. Aj jeho meno možno nájsť hneď za niekoľkými firmami, viacerými v likvidačnom konaní. Majiteľom MIMONI s.r.o., zodpovednou spoločnosťou na Gigastore a Ingram, je od roku 2017 spoločnosť Overseas Progress GmbH so sídlom v Seychelskej republike.
Pri nedodaní treba odstúpiť od zmluvy
Obchodné podmienky pre obidva e-shopy sú takmer identické a hovoria, že kupujúci má pri nedodržaní dodacieho termínu právo na odstúpenie od zmluvy.
Predávajúci dodá tovar kupujúcemu čo možno v najkratšej dobe (t.j. spravidla najneskôr do 4 pracovných dní) po potvrdenia elektronickej objednávky. Doba pre dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia, po osobitnom dohodnutí obidvoch strán. Nedodanie tovaru do určeného termínu oprávňuje kupujúceho odstúpiť od zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy v prípade nespokojnosti radí aj Róbert Gašparovič z advokátskej kancelárie Havel & Partners. „Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru alebo do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru v zmysle §7 zákona č. 102/2014 Z.z. Obchod je povinný vrátiť kupujúcemu finančné prostriedky bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.“
Presné inštrukcie pri odstúpení od zmluvy alebo reklamácii ponúkajú aj samotné e-shopy. Odstúpiť od zmluvy na Gigastore.sk je možné na tomto odkaze, nakupujúci na Ingram postup nájdu tu.
Nespokojní klienti v nejednom prípade tvrdia, že obchody nie sú ochotné od zmluvy odstúpiť, pričom argumentujú, že tovar už bol zákazníkovi odoslaný. Stav objednávky pri odstúpení od zmluvy podľa advokáta nehrá žiadnu úlohu a spotrebiteľ môže zmluvu vypovedať kedykoľvek pred dodaním tovaru a 14 dní po jeho obdržaní, a to bez udania dôvodu. Netreba sa preto nechať odradiť.
Ak by obchod odmietol zmluvu podľa zákona vypovedať, kupujúci sa podľa Gašparoviča môžu obrátiť na právnika, prípadne podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Lacné nákupy z Číny končia. EÚ zavádza nový poplatok, pocítia ho aj Slováci
Štát rozdáva štedré dotácie. Slováci môžu získať až 50 000 € na tepelné čerpadlá a kolektory
Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
Slováci jasajú: Operátor vylepšuje dôležitú službu. Platíš menej, dátuješ viac (PREHĽAD)
Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Denne ju prehliadaš v obchode: Lacná potravina podporuje chudnutie, regeneráciu a zdravie čriev
5 000 eur za nástup do práce: Firmy na Slovensku ponúkajú náborové bonusy ako z rozprávky
Petržalka reaguje na miliónový podvod: Audit za 300-tisíc eur a výmena vedenia
Predčasné dôchodky: Od júla 2025 budú vyššie, takéto sú podmienky
„Budete ma musieť strpieť“: Fico prehovoril o svojom politickom konci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pohoršila svet, ročne „vyrobí“ desaťtisíce detí. Takto funguje mrazivá továreň na ľudí
- Slnko má v našej slnečnej sústave zlé dvojča, skrýva sa a spôsobuje masové vymieranie
- Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
- Schwarzenegger sa vracia v plnej paráde. V novinke bozkáva hviezdu Matrixu a zastavuje 3. svetovú vojnu
- Netflix boduje. Pridal najväčšie sci-fi posledných rokov, niektorých ale čaká sklamanie
-
- Pohoršila svet, ročne „vyrobí“ desaťtisíce detí. Takto funguje mrazivá továreň na ľudí
- Tisíce ton zlata, medi a striebra. Na hranici dvoch štátov našli najväčší poklad za posledných 30 rokov
- Schwarzenegger sa vracia v plnej paráde. V novinke bozkáva hviezdu Matrixu a zastavuje 3. svetovú vojnu
- Netflix boduje. Pridal najväčšie sci-fi posledných rokov, niektorých ale čaká sklamanie
- Slnko má v našej slnečnej sústave zlé dvojča, skrýva sa a spôsobuje masové vymieranie
-
- Je 5-krát rýchlejšia než zvuk. Nečakaný štát odhalil raketu, ktorá zničí čokoľvek vo vzdialenosti 1 500 km
- Tisíce ton zlata, medi a striebra. Na hranici dvoch štátov našli najväčší poklad za posledných 30 rokov
- Christopher Nolan natočí najväčší film všetkých čias. Urobil vec, ktorej sa doteraz všetci báli
- Nemci urobili prevratný experiment: Ľudské bunky vystavili desaťnásobne silnejšiemu 5G, toto sa s nimi stalo
- V kľúčovom teste všetkých zarazili. Večný spojenec Ruska ukázal nový zbraňový systém
Vedci odhalili baktériu, ktorá požiera nemocničné plasty. Je smrteľná a odolná
Zisk Lenova sa prepadol o 64 %. Tržby však prekvapivo rástli
Slovnaft dostane ropu z Kaspiku. Pomôže to aj cenám pohonných hmôt
Lietajúci pomocníci šetria čas aj peniaze. Energetici v Lemešanoch si ich nevedia vynachváliť
Egejské more sa zatriaslo. Silné zemetrasenie zasiahlo Krétu aj Santorini
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Denne ju prehliadaš v obchode: Lacná potravina podporuje chudnutie, regeneráciu a zdravie čriev
5 000 eur za nástup do práce: Firmy na Slovensku ponúkajú náborové bonusy ako z rozprávky
Petržalka reaguje na miliónový podvod: Audit za 300-tisíc eur a výmena vedenia
Predčasné dôchodky: Od júla 2025 budú vyššie, takéto sú podmienky
„Budete ma musieť strpieť“: Fico prehovoril o svojom politickom konci
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené