Dva slovenské e-shopy roka sú vo vážnych problémoch. Slováci na zaplatený tovar čakajú týždne, klamú ich
Redakcia FonTech.sk aktualizovala článok a opätovne ho zaradila do vydania. Na vyznačenom mieste chybne uviedla spojitosti s konateľmi vo firme, p. Martinovi Schmotzerovi sa týmto ospravedlňujeme.
Stovky negatívnych recenzií a najmenej rovnaký počet nespokojných zákazníkov, ktorí aj niekoľko týždňov čakajú na zaplatený tovar. Dvojica známych slovenských internetových obchodov s elektronikou aktuálne čelí problémom a ostrej kritike zo strany zákazníkov. Na tému upozorňuje portál Aktuality.sk, redakcia FonTech.sk zisťovala nové skutočnosti a prináša návod, ako v prípade nespokojnosti postupovať.
Niekoľkotýždňové čakanie a stovky sťažností
Internetové obchody Gigastore.sk a Ingram.sk, ktoré na Slovensku fungujú už od roku 2012, respektíve od roku 2014, a spadajú pod rovnakého majiteľa, v súčasnosti nespĺňajú svoje záväzky voči zákazníkom. Problémom sú predovšetkým neštandardne dlhé doby dodania, v niektorých prípadoch zákazníci na doručenie zaplateného tovaru čakajú aj niekoľko týždňov.
Nespokojní klienti však opakovane čelia aj ťažkostiam pri vybavovaní reklamácií, pričom zákaznícke linky oboch e-shopov na otázky odpovedajú len striedmo, ak vôbec.
Na najznámejšom cenovom porovnávači Heureka.sk za posledných 90 dní nákup na Gigastore.sk odporúča iba 34 % zákazníkov, s nákupom na Ingram.sk vyjadrilo spokojnosť 35 % nakupujúcich. Podobne je na tom ďalší vyhľadávač tovaru a porovnávač cien Najnakup.sk., kde Gigastore.sk za posledné tri mesiace odporúča iba 41 % zákazníkov.
Kupujúci sa v recenziách oboch obchodov zhodne sťažujú na rovnaké problémy – nedodržanie termínu dodania, zlú komunikáciu a neustále zavádzanie. Obchod niektorým zákazníkom oneskorené dodanie vysvetľoval nedostupnosťou u dodávateľa, neskôr sa pre zmenu vyhováral, že ku nim objednávka dorazila poškodená a museli ju dodávateľovi vrátiť.
Výnimkou nie je ani zavádzanie, že tovar bol odovzdaný prepravnej spoločnosti, no po preverení v logistickej spoločnosti zákazníčka zistila, že objednávka sa v skutočnosti nikam nepohla. Viacerí nakupujúci preto nezostávajú len pri kritike a avizujú podanie podnetu na Slovenskú obchodnú inšpekciu, prípadne ďalšie právne kroky.
Storno je problematické, zákaznícka linka sťažnosti ignoruje
Gigastore.sk ani Ingram.sk neumožňujú nákup na dobierku, jedinou možnosťou pri zakúpení tovaru je platba kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu. Na nedôveru aj napriek nutnosti platby dopredu zákazníci až donedávna nemali dôvod – oba obchody majú tisícky pozitívnych recenzií a dokonca sa môžu pochváliť aj oceneniami Obchod roka 2019 a 2020, ktoré udeľuje Heureka.sk.
V posledných týždňoch však v prístupe ku zákazníkom nastal obrat a sťažnosti sa začínajú množiť. Klienti okrem zmienených sťažností uvádzajú, že obchody vo viacerých prípadoch neumožňujú objednávky stornovať a klamlivo sa vyhovárajú, že tovar už bol expedovaný. Pomoci sa nedovolajú ani na zákazníckej linke, ktorá spravidla vôbec nefunguje.
„Absolútne žiadna komunikácia. Nedá sa s vami spojiť. Kontaktné číslo odkazuje na písomnú komunikáciu a v prípade, že človek zaplatil sumu 1074 €, tovar nedostal a nevie sa spojiť s obchodníkmi, je to veľmi nepríjemný pocit,“ píše v reakcii jedna z nakupujúcich.
Vraj prechádzajú modernizáciou, kompenzácia je smiešna
Portálu Aktuality.sk sa od predajcu podarilo získať vyjadrenie ohľadom aktuálnej situácie. Predajca elektroniky v ňom hovorí, že obchod po 10 rokoch pôsobenia na našom trhu prechádza modernizáciou a za neskoré vybavovanie môžu problémy s párovaním platieb.
E-shop v reakcii sľubuje, že poškodených zákazníkov bude kompenzovať v podobe zľavového kupónu, jeho výška je však pre viacerých klientov výsmechom. „Najskôr čakám na tovar mesiac. Dodanie bolo písané do 3-5 pracovných dní. A teraz čakám po zrušení objednávky už druhý týždeň na vrátenie sumy. Od obchodu mi bola zaslaná poukážka 3 € na ďalší nákup na gigastore.sk Ďakujem, neprosím,“ reaguje na nákup ďalšia zákazníčka.
Aj napriek tomu, že obchody aktuálne problémy registrujú, zákazníkov o nich neinformujú. Gigastore.sk na stránkach napríklad naďalej nakupujúcim sľubuje dodanie do niekoľkých dní.
Aktualizované 10.08.2022: Predávajúcou stranou na Gigastore a Ingram je podľa Obchodného registra spoločnosť MIMONI s.r.o. so sídlom v Bratislave. Konateľom firmy bol do roku 2017 Martin Schmotzer, aktuálne je konateľom Giannakis Tziannaros z Cyperskej republiky. Aj jeho meno možno nájsť hneď za niekoľkými firmami, viacerými v likvidačnom konaní. Majiteľom MIMONI s.r.o., zodpovednou spoločnosťou na Gigastore a Ingram, je od roku 2017 spoločnosť Overseas Progress GmbH so sídlom v Seychelskej republike.
Pri nedodaní treba odstúpiť od zmluvy
Obchodné podmienky pre obidva e-shopy sú takmer identické a hovoria, že kupujúci má pri nedodržaní dodacieho termínu právo na odstúpenie od zmluvy.
Predávajúci dodá tovar kupujúcemu čo možno v najkratšej dobe (t.j. spravidla najneskôr do 4 pracovných dní) po potvrdenia elektronickej objednávky. Doba pre dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia, po osobitnom dohodnutí obidvoch strán. Nedodanie tovaru do určeného termínu oprávňuje kupujúceho odstúpiť od zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy v prípade nespokojnosti radí aj Róbert Gašparovič z advokátskej kancelárie Havel & Partners. „Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru alebo do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru v zmysle §7 zákona č. 102/2014 Z.z. Obchod je povinný vrátiť kupujúcemu finančné prostriedky bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.“
Presné inštrukcie pri odstúpení od zmluvy alebo reklamácii ponúkajú aj samotné e-shopy. Odstúpiť od zmluvy na Gigastore.sk je možné na tomto odkaze, nakupujúci na Ingram postup nájdu tu.
Nespokojní klienti v nejednom prípade tvrdia, že obchody nie sú ochotné od zmluvy odstúpiť, pričom argumentujú, že tovar už bol zákazníkovi odoslaný. Stav objednávky pri odstúpení od zmluvy podľa advokáta nehrá žiadnu úlohu a spotrebiteľ môže zmluvu vypovedať kedykoľvek pred dodaním tovaru a 14 dní po jeho obdržaní, a to bez udania dôvodu. Netreba sa preto nechať odradiť.
Ak by obchod odmietol zmluvu podľa zákona vypovedať, kupujúci sa podľa Gašparoviča môžu obrátiť na právnika, prípadne podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zneužívajú Fica aj štátne weby. Slováci uverili podvodníkom a prichádzajú o peniaze, potvrdzujú to aj banky
POZOR: Slovákom kradnú peniaze aj osobné údaje. Ak natrafíš na takýto eshop, ide na 100 % o podvod
Konkurent Netflixu na Slovensku dupol na plyn. Ponúkne futbal, nové TV kanály aj zombie hit
Máš doma staré konzoly a elektroniku? Slováci majú unikátnu možnosť sa jej zbaviť a zarobiť stovky eur
AKTUÁLNE: ChatGPT má masívny výpadok. Tisícom Slovákov zrazu vôbec nefunguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
Lietadlo s 242 ľuďmi na palube sa zrútilo. Z Indie malo namierené do Londýna (VIDEO)
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
VIDEO: Ukrajinské drony zasiahli najväčšiu ruskú továreň na pušný prach
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Vylepšuje im každú novú zbraň, napriek tomu je jeho „nepriateľom“. Ak spojenec zradí Rusko, Moskva padne
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Vedcom padla sánka. Našli 35 000 rokov starú technológiu, ktorá mení dejiny ľudstva
- Drony padali ako muchy. Čína nasadila „kata dronov“, jeho efektivita a sila sú desivé
-
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Vedcom padla sánka. Našli 35 000 rokov starú technológiu, ktorá mení dejiny ľudstva
- Vedci neverili vlastným očiam. Len 600 km nad pyramídami objavili zvláštnu bublinu
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Vylepšuje im každú novú zbraň, napriek tomu je jeho „nepriateľom“. Ak spojenec zradí Rusko, Moskva padne
-
- Uniesli 20 jadrových striel a 10 000 ton. Rusi mali v rukách brutálne ponorky, zrazu sa ich chcú zbaviť
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Vedci neverili vlastným očiam. Len 600 km nad pyramídami objavili zvláštnu bublinu
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Vedcom padla sánka. Našli 35 000 rokov starú technológiu, ktorá mení dejiny ľudstva
Slovákov čaká zmena pri elektrine. Skontroluj si ističe, inak budeš platiť zbytočne
Politika Elona Muska škodí Tesle. Francúzski zákazníci to riešia súdom
Európska únia mrhá stovkami miliárd. SAPI tlačí na rýchlejší odklon od fosílnych zdrojov
Hackeri v mene prezidenta „zlegalizovali“ bitcoin. Paraguaj musel hasiť digitálny škandál
Technologický míľnik, Slovensko buduje vlastnú AI. Pomôže gigant NVIDIA
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Koniec obľúbenej neresti mladých Slovákov: Ministerstvo chystá radikálny zákaz
Lietadlo s 242 ľuďmi na palube sa zrútilo. Z Indie malo namierené do Londýna (VIDEO)
Dovolenkový hit tohto roka, o ktorom sa nehovorí: Autentická destinácia prekvapuje nízkymi cenami
Dostávajú 31 385 eur ročne. Dôchodky seniorov na Slovensku sú hlboko pod priemerom EÚ (REBRÍČEK)
VIDEO: Ukrajinské drony zasiahli najväčšiu ruskú továreň na pušný prach
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené