Dva slovenské e-shopy roka sú vo vážnych problémoch. Slováci na zaplatený tovar čakajú týždne, klamú ich
Redakcia FonTech.sk aktualizovala článok a opätovne ho zaradila do vydania. Na vyznačenom mieste chybne uviedla spojitosti s konateľmi vo firme, p. Martinovi Schmotzerovi sa týmto ospravedlňujeme.
Stovky negatívnych recenzií a najmenej rovnaký počet nespokojných zákazníkov, ktorí aj niekoľko týždňov čakajú na zaplatený tovar. Dvojica známych slovenských internetových obchodov s elektronikou aktuálne čelí problémom a ostrej kritike zo strany zákazníkov. Na tému upozorňuje portál Aktuality.sk, redakcia FonTech.sk zisťovala nové skutočnosti a prináša návod, ako v prípade nespokojnosti postupovať.
Niekoľkotýždňové čakanie a stovky sťažností
Internetové obchody Gigastore.sk a Ingram.sk, ktoré na Slovensku fungujú už od roku 2012, respektíve od roku 2014, a spadajú pod rovnakého majiteľa, v súčasnosti nespĺňajú svoje záväzky voči zákazníkom. Problémom sú predovšetkým neštandardne dlhé doby dodania, v niektorých prípadoch zákazníci na doručenie zaplateného tovaru čakajú aj niekoľko týždňov.
Nespokojní klienti však opakovane čelia aj ťažkostiam pri vybavovaní reklamácií, pričom zákaznícke linky oboch e-shopov na otázky odpovedajú len striedmo, ak vôbec.
Na najznámejšom cenovom porovnávači Heureka.sk za posledných 90 dní nákup na Gigastore.sk odporúča iba 34 % zákazníkov, s nákupom na Ingram.sk vyjadrilo spokojnosť 35 % nakupujúcich. Podobne je na tom ďalší vyhľadávač tovaru a porovnávač cien Najnakup.sk., kde Gigastore.sk za posledné tri mesiace odporúča iba 41 % zákazníkov.
Kupujúci sa v recenziách oboch obchodov zhodne sťažujú na rovnaké problémy – nedodržanie termínu dodania, zlú komunikáciu a neustále zavádzanie. Obchod niektorým zákazníkom oneskorené dodanie vysvetľoval nedostupnosťou u dodávateľa, neskôr sa pre zmenu vyhováral, že ku nim objednávka dorazila poškodená a museli ju dodávateľovi vrátiť.
Výnimkou nie je ani zavádzanie, že tovar bol odovzdaný prepravnej spoločnosti, no po preverení v logistickej spoločnosti zákazníčka zistila, že objednávka sa v skutočnosti nikam nepohla. Viacerí nakupujúci preto nezostávajú len pri kritike a avizujú podanie podnetu na Slovenskú obchodnú inšpekciu, prípadne ďalšie právne kroky.
Storno je problematické, zákaznícka linka sťažnosti ignoruje
Gigastore.sk ani Ingram.sk neumožňujú nákup na dobierku, jedinou možnosťou pri zakúpení tovaru je platba kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu. Na nedôveru aj napriek nutnosti platby dopredu zákazníci až donedávna nemali dôvod – oba obchody majú tisícky pozitívnych recenzií a dokonca sa môžu pochváliť aj oceneniami Obchod roka 2019 a 2020, ktoré udeľuje Heureka.sk.
V posledných týždňoch však v prístupe ku zákazníkom nastal obrat a sťažnosti sa začínajú množiť. Klienti okrem zmienených sťažností uvádzajú, že obchody vo viacerých prípadoch neumožňujú objednávky stornovať a klamlivo sa vyhovárajú, že tovar už bol expedovaný. Pomoci sa nedovolajú ani na zákazníckej linke, ktorá spravidla vôbec nefunguje.
„Absolútne žiadna komunikácia. Nedá sa s vami spojiť. Kontaktné číslo odkazuje na písomnú komunikáciu a v prípade, že človek zaplatil sumu 1074 €, tovar nedostal a nevie sa spojiť s obchodníkmi, je to veľmi nepríjemný pocit,“ píše v reakcii jedna z nakupujúcich.
Vraj prechádzajú modernizáciou, kompenzácia je smiešna
Portálu Aktuality.sk sa od predajcu podarilo získať vyjadrenie ohľadom aktuálnej situácie. Predajca elektroniky v ňom hovorí, že obchod po 10 rokoch pôsobenia na našom trhu prechádza modernizáciou a za neskoré vybavovanie môžu problémy s párovaním platieb.
E-shop v reakcii sľubuje, že poškodených zákazníkov bude kompenzovať v podobe zľavového kupónu, jeho výška je však pre viacerých klientov výsmechom. „Najskôr čakám na tovar mesiac. Dodanie bolo písané do 3-5 pracovných dní. A teraz čakám po zrušení objednávky už druhý týždeň na vrátenie sumy. Od obchodu mi bola zaslaná poukážka 3 € na ďalší nákup na gigastore.sk Ďakujem, neprosím,“ reaguje na nákup ďalšia zákazníčka.
Aj napriek tomu, že obchody aktuálne problémy registrujú, zákazníkov o nich neinformujú. Gigastore.sk na stránkach napríklad naďalej nakupujúcim sľubuje dodanie do niekoľkých dní.
Aktualizované 10.08.2022: Predávajúcou stranou na Gigastore a Ingram je podľa Obchodného registra spoločnosť MIMONI s.r.o. so sídlom v Bratislave. Konateľom firmy bol do roku 2017 Martin Schmotzer, aktuálne je konateľom Giannakis Tziannaros z Cyperskej republiky. Aj jeho meno možno nájsť hneď za niekoľkými firmami, viacerými v likvidačnom konaní. Majiteľom MIMONI s.r.o., zodpovednou spoločnosťou na Gigastore a Ingram, je od roku 2017 spoločnosť Overseas Progress GmbH so sídlom v Seychelskej republike.
Pri nedodaní treba odstúpiť od zmluvy
Obchodné podmienky pre obidva e-shopy sú takmer identické a hovoria, že kupujúci má pri nedodržaní dodacieho termínu právo na odstúpenie od zmluvy.
Predávajúci dodá tovar kupujúcemu čo možno v najkratšej dobe (t.j. spravidla najneskôr do 4 pracovných dní) po potvrdenia elektronickej objednávky. Doba pre dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia, po osobitnom dohodnutí obidvoch strán. Nedodanie tovaru do určeného termínu oprávňuje kupujúceho odstúpiť od zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy v prípade nespokojnosti radí aj Róbert Gašparovič z advokátskej kancelárie Havel & Partners. „Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru alebo do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru v zmysle §7 zákona č. 102/2014 Z.z. Obchod je povinný vrátiť kupujúcemu finančné prostriedky bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.“
Presné inštrukcie pri odstúpení od zmluvy alebo reklamácii ponúkajú aj samotné e-shopy. Odstúpiť od zmluvy na Gigastore.sk je možné na tomto odkaze, nakupujúci na Ingram postup nájdu tu.
Nespokojní klienti v nejednom prípade tvrdia, že obchody nie sú ochotné od zmluvy odstúpiť, pričom argumentujú, že tovar už bol zákazníkovi odoslaný. Stav objednávky pri odstúpení od zmluvy podľa advokáta nehrá žiadnu úlohu a spotrebiteľ môže zmluvu vypovedať kedykoľvek pred dodaním tovaru a 14 dní po jeho obdržaní, a to bez udania dôvodu. Netreba sa preto nechať odradiť.
Ak by obchod odmietol zmluvu podľa zákona vypovedať, kupujúci sa podľa Gašparoviča môžu obrátiť na právnika, prípadne podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ikonická kampaň Coca-Coly dostala appku, ktorá vytvorí tvoj vlastný meme
Experti exkluzívne: eDOKLADY majú veľkú slabinu. Výpadok katastra bol nič oproti tomu, čo príde teraz
Obrovská zmena: Slovákom do áut pribudla nová vec. Ak ju nemáš, neprejdeš STK ani ho neprihlásiš
Čo naozaj robia slovenskí IT-čkári: Takto vyzerá deň v živote programátora s platom niekoľko tisíc eur
Kotlár ostal v pozore: Vláda oslavuje slovenský mRNA startup, aj keď nás „mení na kukurice”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
92 % ľudí zbavila rakoviny bez potreby operácie. Vedci hlásia prelomové výsledky novej liečby
Bitcoin kraľuje: Jeho dominancia na trhu prekonala 60 %. Môže to byť prelomový vývoj, vysvetľuje odborník
KVÍZ: 90 % ľudí pohorí na tretej otázke. Ukáž nám, ako dobre ovládaš biológiu
Náhle trhnutie pri zaspávaní: Tvoje telo sa ti snaží niečo povedať. Odborníci objavili prekvapivú príčinu
Blížime sa ku kritickému bodu. Americký minister priznáva, že ich Čína na mori predbieha
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Gladiátor 2 aj zvrátená sci-fi novinka. TOP 10 noviniek na Netflixe a ďalších platformách, ktoré nechceš zmeškať
- Google začal vymazávať účty Gmail. Takto sa vyhneš strate e-mailov, súborov či fotografií
- Výrazne si nimi skracuješ život. Experti varujú pred nebezpečným druhom potravín, Slováci ho milujú
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- ČERNÁK dorazil online, ponúka ho najväčšia služba na Slovensku
-
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Google začal vymazávať účty Gmail. Takto sa vyhneš strate e-mailov, súborov či fotografií
- Výrazne si nimi skracuješ život. Experti varujú pred nebezpečným druhom potravín, Slováci ho milujú
- USA ukončuje závislosť od Číny. Prevratný vynález im naplní zásoby kľúčovej látky
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine posiela obrovské množstvo zbraní
-
- NASA sleduje emisie CO2 z vesmíru. Najväčší znečisťovateľ v Európe je blízko Slovenska
- Výrazne si nimi skracuješ život. Experti varujú pred nebezpečným druhom potravín, Slováci ho milujú
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine posiela obrovské množstvo zbraní
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
Volkswagen sa náchádza v krízovom období. Zisk klesol o viac ako 40 %
Vedci merali vzduch v lezeckých halách. Výsledky ich nechali v šoku
Obchodnú vojnu nechcú. Americký gigant sľubuje, že bude v Európe hrať podľa pravidiel
Spojené arabské emiráty odhalili tajný vojenský transfer. Milióny kusov munície a oveľa viac
Mercedes-Benz hlási výrazný pokles zisku. Slabé výsledky na čínskom trhu spôsobujú problémy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
92 % ľudí zbavila rakoviny bez potreby operácie. Vedci hlásia prelomové výsledky novej liečby
Bitcoin kraľuje: Jeho dominancia na trhu prekonala 60 %. Môže to byť prelomový vývoj, vysvetľuje odborník
KVÍZ: 90 % ľudí pohorí na tretej otázke. Ukáž nám, ako dobre ovládaš biológiu
Náhle trhnutie pri zaspávaní: Tvoje telo sa ti snaží niečo povedať. Odborníci objavili prekvapivú príčinu
Blížime sa ku kritickému bodu. Americký minister priznáva, že ich Čína na mori predbieha
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené