Rana pod pás: Ľudia nechcú kupovať elektromobily svetoznámej značky, nezáujem je hrozivý
Nemecký VW stavil prakticky všetko na elektromobilitu a postupne chce batériovými vozidlami nahradiť všetky populárne spaľováky. Teraz však prichádzajú z fabriky v Emdene znepokojivé správy. Ako uvádza šéf podnikovej rady Manfred Wulff, dopyt po vyrobených elektromobiloch je pod očakávania a automobilka tak musí pristúpiť k razantným krokom. O téme informuje nemecký Automobilwoche.
Wulff uviedol, že zákazníci aktuálne nie sú ochotní kupovať elektromobily značky VW, konkrétne VW ID.4, ktorý sa v továrni v Emdene vyrába. Okrem toho tu VW produkuje aj populárny Passat a čoskoro sa tu začne vyrábať aj sedan VW ID.7.
Chýbajú stimuly, zamestnanci si budú musieť predĺžiť prázdniny
Podľa vedenia tamojšej fabriky môže za nižší dopyt po elektromobiloch fakt, že už aj v Nemecku sa začínajú vytrácať stimuly, ktoré robili elektrické autá mimoriadne atraktívne oproti spaľovákom. Odbyt elektromobilov je totiž až 30 % nižší, než boli očakávania.

Vedenie fabriky verí, že spustenie výroby a predaja VW ID.7 znova nakopne záujem ľudí a fabrika tak opäť bude môcť pracovať na 100 %, uviedla hovorkyňa továrne. Do tej doby ale musí vedenie pristúpiť k zníženiu objemu výroby.
Z tohto dôvodu si zamestnanci, ktorí pracujú na linke, kde sa vyrába elektromobil ID.4, predĺžia klasické trojtýždňové „výrobné prázdniny“ o ďalších 7 dní. Okrem toho musí fabrika prepustiť 300 z 1 500 brigádnikov, pre ktorých, žiaľ, viac nebude mať prácu.

Opätovné zvýšenie záujmu o elektrické autá by mohli opäť nakopnúť finančné stimuly, vďaka ktorým sa elektromobily cenovo vyrovnajú autám so spaľovacími motormi.
Od ambicióznych plánov otáča aj Nemecko
Pôvodne stanovené plány sa začínajú rúcať nie len automobilkám, ale aj samotnému Nemecku. To si ešte skôr v tomto roku stanovilo, že do konca 2030 chce v krajine vybudovať až milión verejných nabíjacích staníc.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Teraz sa zdá, že svoj cieľ „prestrelili“. Nie, že by toľko staníc nebolo možné vybudovať. Pravda je taká, že verejné nabíjanie, aj keď sa jedná o to pomalé, nie je v krajine zasa až tak populárne a ľudia viac preferujú domáce nabíjačky.
Ako píše Techzle, na jednu verejnú nabíjaciu stanicu pripadá až 10 domácich nabíjačiek a tak je možné, že v roku 2030 by bolo z milióna verejných nabíjacích staníc množstvo takých, ktoré by boli prakticky nevyužívané.

Automobilový priemysel si ale myslí niečo iné. Nabíjacia stanica, to nie je čerpačka, ktorá keď nemá dennú klientelu, nemôže prežiť. Pomalá verejná AC nabíjačka stojí zlomok toho čo čerpačka, a preto na nej nemusí byť auto zapojené po väčšinu dňa.
Omnoho horšie je to však pre majiteľa elektromobilu, ak nemá k dispozícii žiadnu verejnú nabíjačku. Po novom tak Nemecko uvažuje o tom, že do konca dekády vybuduje zrejme len polovicu z pôvodného cieľa, teda cca 500 000 verejných nabíjačiek.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Prvý prípad superchrípky na Slovensku potvrdený. Výskyt v populácii je vyšší, predpokladajú hygienici
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú




