Rana pod pás: Ľudia nechcú kupovať elektromobily svetoznámej značky, nezáujem je hrozivý
Nemecký VW stavil prakticky všetko na elektromobilitu a postupne chce batériovými vozidlami nahradiť všetky populárne spaľováky. Teraz však prichádzajú z fabriky v Emdene znepokojivé správy. Ako uvádza šéf podnikovej rady Manfred Wulff, dopyt po vyrobených elektromobiloch je pod očakávania a automobilka tak musí pristúpiť k razantným krokom. O téme informuje nemecký Automobilwoche.
Wulff uviedol, že zákazníci aktuálne nie sú ochotní kupovať elektromobily značky VW, konkrétne VW ID.4, ktorý sa v továrni v Emdene vyrába. Okrem toho tu VW produkuje aj populárny Passat a čoskoro sa tu začne vyrábať aj sedan VW ID.7.
Chýbajú stimuly, zamestnanci si budú musieť predĺžiť prázdniny
Podľa vedenia tamojšej fabriky môže za nižší dopyt po elektromobiloch fakt, že už aj v Nemecku sa začínajú vytrácať stimuly, ktoré robili elektrické autá mimoriadne atraktívne oproti spaľovákom. Odbyt elektromobilov je totiž až 30 % nižší, než boli očakávania.
Vedenie fabriky verí, že spustenie výroby a predaja VW ID.7 znova nakopne záujem ľudí a fabrika tak opäť bude môcť pracovať na 100 %, uviedla hovorkyňa továrne. Do tej doby ale musí vedenie pristúpiť k zníženiu objemu výroby.
Z tohto dôvodu si zamestnanci, ktorí pracujú na linke, kde sa vyrába elektromobil ID.4, predĺžia klasické trojtýždňové „výrobné prázdniny“ o ďalších 7 dní. Okrem toho musí fabrika prepustiť 300 z 1 500 brigádnikov, pre ktorých, žiaľ, viac nebude mať prácu.
Opätovné zvýšenie záujmu o elektrické autá by mohli opäť nakopnúť finančné stimuly, vďaka ktorým sa elektromobily cenovo vyrovnajú autám so spaľovacími motormi.
Od ambicióznych plánov otáča aj Nemecko
Pôvodne stanovené plány sa začínajú rúcať nie len automobilkám, ale aj samotnému Nemecku. To si ešte skôr v tomto roku stanovilo, že do konca 2030 chce v krajine vybudovať až milión verejných nabíjacích staníc.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Teraz sa zdá, že svoj cieľ „prestrelili“. Nie, že by toľko staníc nebolo možné vybudovať. Pravda je taká, že verejné nabíjanie, aj keď sa jedná o to pomalé, nie je v krajine zasa až tak populárne a ľudia viac preferujú domáce nabíjačky.
Ako píše Techzle, na jednu verejnú nabíjaciu stanicu pripadá až 10 domácich nabíjačiek a tak je možné, že v roku 2030 by bolo z milióna verejných nabíjacích staníc množstvo takých, ktoré by boli prakticky nevyužívané.
Automobilový priemysel si ale myslí niečo iné. Nabíjacia stanica, to nie je čerpačka, ktorá keď nemá dennú klientelu, nemôže prežiť. Pomalá verejná AC nabíjačka stojí zlomok toho čo čerpačka, a preto na nej nemusí byť auto zapojené po väčšinu dňa.
Omnoho horšie je to však pre majiteľa elektromobilu, ak nemá k dispozícii žiadnu verejnú nabíjačku. Po novom tak Nemecko uvažuje o tom, že do konca dekády vybuduje zrejme len polovicu z pôvodného cieľa, teda cca 500 000 verejných nabíjačiek.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Kremeľ túži po veľkom víťazstve. K frontu sťahuje armádu väčšiu než väčšina krajských miest
Matematička a fyzik z Košíc vytvorili revolučné riešenie: „Máme technológiu s globálnym potenciálom“
Na poľských hraniciach sa šíri chaos. Samozvané „občianske hliadky“ bez právomocí kontrolujú autá
Elitného exšéfa tímu NAKA zadržala inšpekcia. Jeho obvinenie má súvisieť s Ficom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP