Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS
Mercedes EQS je jedným z najočakávanejších elektromobilov tohto roka. Stuttgartská automobilka už započala výrobu NCM (nikel-kobalt-mangán) batérií, prezradila niekoľko nových detailov o vozidle a tiež zverejnila dátum svetovej premiéry, ktorá sa uskutoční už budúci mesiac. Novinka svojim dojazdom tromfne aj najvybavenejšiu Teslu.
Začneme hneď tým najpodstatnejším – dátumom svetovej premiéry nového Mercedesu EQS. Nemecký prémiový elektromobil oficiálne uzrie svetlo sveta už 15. apríla, no ešte predtým Mercedes detailne predstaví interiér nového „elektrického Ska“. Táto udalosť je naplánovaná na 28. marca a sledovať ju bude možné na tomto odkaze.
Jednou z kľúčových informácií sú aj údaje o vlastných batériách Mercedesu, ktoré majú zabezpečiť dojazd cez 700 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP. Takýto dojazd pritom nedosahuje ani Tesla Model S vo verzii Long Range, ktorá má maximálny dojazd na jedno nabitie 663 km. Aj tento fakt tak bude pre Mercedes jedným z hlavných bodov prezentácie, v ktorej vyzdvihne dojazd modelu EQS.
Nemecká automobilka si však takéto prvenstvo nemusí udržať príliš dlho, na trh sa rúti ďalší silný konkurent. Elektrický sedan Lucid Air totižto ohlasuje maximálny dojazd až 800 km. „Závod“ v maximálnom dojazde má potom opäť prevziať do svojich rúk Tesla, ktorá avizovala zvýšenie dojazdu neskôr v tomto roku pre Model S vo verzii Plaid+ až na 840 km na jedno nabitie.
Výroba vo fabrike Hedelfingen už začala
Mercedes nenecháva nič na náhodu a batérie pre novú elektrickú vlajkovú loď si vyrába sám. Ako informuje automobilka v tlačovej správe, ich produkcia už začala vo fabrike Hedelfingen, kde sa okrem batérií vyrábajú aj prevodovky.
Závod má výrobnú plochu 16 500 m2, batérie sa vyrábajú na linke dlhej 300 metrov s viac ako 70 výrobnými stanicami, ktoré zhŕňajú automatizované, ale aj manuálne stanovištia. Samotná batéria sa skladá z 12 článkov a inteligentného modulu EE, ktorý sa vyrába v továrni v Berlíne.
Chemické zloženie batérie pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Spotreba vzácneho kobaltu je tak oproti konkurenčným batériám nižšia v priemere o 10 %.
K dispozícii bude samozrejme niekoľko batériových konfigurácií, tá najvyššia má energetický obsah až 108 kWh. Vďaka efektívnemu využitiu energie a nízkemu aerodynamickému odporu dokáže EQS v najvyššej konfigurácií prejsť viac ako 700 km na jedno nabitie, čo je na pomery súčasných elektromobilov nadštandard.
Nové EQS bude od začiatku svojej výroby uhlíkovo neutrálne. Uhlíkovo neutrálna je teda výroba batérií, ako aj samotná produkcia elektrického Mercedesu, ktorá má prebiehať v závode „Factory 56“ v Sindelfingene, ktorý bol od začiatku navrhnutý tak, aby neprodukoval žiadne emisie. Okrem nového EQS sa tu vyrába aj klasická trieda S.
Dôležitou technickou vlastnosťou je aj možnosť prijímať OTA aktualizácie, Mercedes EQS tak môže byť neustále softvérovo inovovaný s cieľom zlepšovať energetický manažment.
Nabíjanie jednoduchšie ako tankovanie
EQS príde s ešte jednou inovatívnou vlastnosťou, ktorou je nabíjanie bez nutnosti autorizácie. V praxi to znamená, že na kompatibilných nabíjačkách stačí EQS jednoducho pripojiť a auto sa okamžite začne nabíjať. Pri odchode stačí kábel vytiahnuť, nasadnúť a odísť preč. O autorizáciu sa postará samotné auto.
Stačí na to využívať aplikáciu Mercedes me Charge, ktorá je s vozidlom spárovaná. Nabíjačky kompatibilné s týmto systémom sú zobrazené v navigačnej aplikácii vo vozidle, či v mobilnej aplikácii me Charge. Spočiatku pôjde o nabíjačky siete Ionity po celej Európe.
Do vývoja investujú nemalé peniaze
Nové EQS postavené na platforme EVA určenej výhradne pre elektromobily je však iba začiatkom novej éry stuttgartskej automobilky. Do budúcna plánuje Mercedes do vývoja a výroby technológií pre elektromobily investovať desiatky až stovky miliónov eur. Časť z týchto peňazí pôjde aj na výstavbu novej továrne na malosériovú výrobu batérií, ktorá by mala byť spustená už v roku 2023.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP