Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS
Mercedes EQS je jedným z najočakávanejších elektromobilov tohto roka. Stuttgartská automobilka už započala výrobu NCM (nikel-kobalt-mangán) batérií, prezradila niekoľko nových detailov o vozidle a tiež zverejnila dátum svetovej premiéry, ktorá sa uskutoční už budúci mesiac. Novinka svojim dojazdom tromfne aj najvybavenejšiu Teslu.
Začneme hneď tým najpodstatnejším – dátumom svetovej premiéry nového Mercedesu EQS. Nemecký prémiový elektromobil oficiálne uzrie svetlo sveta už 15. apríla, no ešte predtým Mercedes detailne predstaví interiér nového „elektrického Ska“. Táto udalosť je naplánovaná na 28. marca a sledovať ju bude možné na tomto odkaze.
Jednou z kľúčových informácií sú aj údaje o vlastných batériách Mercedesu, ktoré majú zabezpečiť dojazd cez 700 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP. Takýto dojazd pritom nedosahuje ani Tesla Model S vo verzii Long Range, ktorá má maximálny dojazd na jedno nabitie 663 km. Aj tento fakt tak bude pre Mercedes jedným z hlavných bodov prezentácie, v ktorej vyzdvihne dojazd modelu EQS.
Nemecká automobilka si však takéto prvenstvo nemusí udržať príliš dlho, na trh sa rúti ďalší silný konkurent. Elektrický sedan Lucid Air totižto ohlasuje maximálny dojazd až 800 km. „Závod“ v maximálnom dojazde má potom opäť prevziať do svojich rúk Tesla, ktorá avizovala zvýšenie dojazdu neskôr v tomto roku pre Model S vo verzii Plaid+ až na 840 km na jedno nabitie.
Výroba vo fabrike Hedelfingen už začala
Mercedes nenecháva nič na náhodu a batérie pre novú elektrickú vlajkovú loď si vyrába sám. Ako informuje automobilka v tlačovej správe, ich produkcia už začala vo fabrike Hedelfingen, kde sa okrem batérií vyrábajú aj prevodovky.
Závod má výrobnú plochu 16 500 m2, batérie sa vyrábajú na linke dlhej 300 metrov s viac ako 70 výrobnými stanicami, ktoré zhŕňajú automatizované, ale aj manuálne stanovištia. Samotná batéria sa skladá z 12 článkov a inteligentného modulu EE, ktorý sa vyrába v továrni v Berlíne.
Chemické zloženie batérie pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Spotreba vzácneho kobaltu je tak oproti konkurenčným batériám nižšia v priemere o 10 %.
K dispozícii bude samozrejme niekoľko batériových konfigurácií, tá najvyššia má energetický obsah až 108 kWh. Vďaka efektívnemu využitiu energie a nízkemu aerodynamickému odporu dokáže EQS v najvyššej konfigurácií prejsť viac ako 700 km na jedno nabitie, čo je na pomery súčasných elektromobilov nadštandard.
Nové EQS bude od začiatku svojej výroby uhlíkovo neutrálne. Uhlíkovo neutrálna je teda výroba batérií, ako aj samotná produkcia elektrického Mercedesu, ktorá má prebiehať v závode „Factory 56“ v Sindelfingene, ktorý bol od začiatku navrhnutý tak, aby neprodukoval žiadne emisie. Okrem nového EQS sa tu vyrába aj klasická trieda S.
Dôležitou technickou vlastnosťou je aj možnosť prijímať OTA aktualizácie, Mercedes EQS tak môže byť neustále softvérovo inovovaný s cieľom zlepšovať energetický manažment.
Nabíjanie jednoduchšie ako tankovanie
EQS príde s ešte jednou inovatívnou vlastnosťou, ktorou je nabíjanie bez nutnosti autorizácie. V praxi to znamená, že na kompatibilných nabíjačkách stačí EQS jednoducho pripojiť a auto sa okamžite začne nabíjať. Pri odchode stačí kábel vytiahnuť, nasadnúť a odísť preč. O autorizáciu sa postará samotné auto.
Stačí na to využívať aplikáciu Mercedes me Charge, ktorá je s vozidlom spárovaná. Nabíjačky kompatibilné s týmto systémom sú zobrazené v navigačnej aplikácii vo vozidle, či v mobilnej aplikácii me Charge. Spočiatku pôjde o nabíjačky siete Ionity po celej Európe.
Do vývoja investujú nemalé peniaze
Nové EQS postavené na platforme EVA určenej výhradne pre elektromobily je však iba začiatkom novej éry stuttgartskej automobilky. Do budúcna plánuje Mercedes do vývoja a výroby technológií pre elektromobily investovať desiatky až stovky miliónov eur. Časť z týchto peňazí pôjde aj na výstavbu novej továrne na malosériovú výrobu batérií, ktorá by mala byť spustená už v roku 2023.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Šanca na prežitie je len 1 %. Slovensko má druhý najvyšší výskyt rakoviny pankreasu. Toto ju môže spúšťať, tvrdia vedci
Sladené nápoje miznú z regálov: Trhu hrozí kolaps, štát môže prísť o milióny
Najnovší PRIESKUM: Smer stráca slovenských mužov, PS je lídrom na scéne
Unikol plán rozdelenia Ukrajiny. USA a Rusko chcú použiť „model Západného brehu“ na ukončenie vojny
Historický krok Wizz Air: Slovensko bude mať základňu, pribudne 13 nových destinácií
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP