Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS
Mercedes EQS je jedným z najočakávanejších elektromobilov tohto roka. Stuttgartská automobilka už započala výrobu NCM (nikel-kobalt-mangán) batérií, prezradila niekoľko nových detailov o vozidle a tiež zverejnila dátum svetovej premiéry, ktorá sa uskutoční už budúci mesiac. Novinka svojim dojazdom tromfne aj najvybavenejšiu Teslu.
Začneme hneď tým najpodstatnejším – dátumom svetovej premiéry nového Mercedesu EQS. Nemecký prémiový elektromobil oficiálne uzrie svetlo sveta už 15. apríla, no ešte predtým Mercedes detailne predstaví interiér nového „elektrického Ska“. Táto udalosť je naplánovaná na 28. marca a sledovať ju bude možné na tomto odkaze.
Jednou z kľúčových informácií sú aj údaje o vlastných batériách Mercedesu, ktoré majú zabezpečiť dojazd cez 700 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP. Takýto dojazd pritom nedosahuje ani Tesla Model S vo verzii Long Range, ktorá má maximálny dojazd na jedno nabitie 663 km. Aj tento fakt tak bude pre Mercedes jedným z hlavných bodov prezentácie, v ktorej vyzdvihne dojazd modelu EQS.
Nemecká automobilka si však takéto prvenstvo nemusí udržať príliš dlho, na trh sa rúti ďalší silný konkurent. Elektrický sedan Lucid Air totižto ohlasuje maximálny dojazd až 800 km. „Závod“ v maximálnom dojazde má potom opäť prevziať do svojich rúk Tesla, ktorá avizovala zvýšenie dojazdu neskôr v tomto roku pre Model S vo verzii Plaid+ až na 840 km na jedno nabitie.
Výroba vo fabrike Hedelfingen už začala
Mercedes nenecháva nič na náhodu a batérie pre novú elektrickú vlajkovú loď si vyrába sám. Ako informuje automobilka v tlačovej správe, ich produkcia už začala vo fabrike Hedelfingen, kde sa okrem batérií vyrábajú aj prevodovky.
Závod má výrobnú plochu 16 500 m2, batérie sa vyrábajú na linke dlhej 300 metrov s viac ako 70 výrobnými stanicami, ktoré zhŕňajú automatizované, ale aj manuálne stanovištia. Samotná batéria sa skladá z 12 článkov a inteligentného modulu EE, ktorý sa vyrába v továrni v Berlíne.
Chemické zloženie batérie pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Spotreba vzácneho kobaltu je tak oproti konkurenčným batériám nižšia v priemere o 10 %.
K dispozícii bude samozrejme niekoľko batériových konfigurácií, tá najvyššia má energetický obsah až 108 kWh. Vďaka efektívnemu využitiu energie a nízkemu aerodynamickému odporu dokáže EQS v najvyššej konfigurácií prejsť viac ako 700 km na jedno nabitie, čo je na pomery súčasných elektromobilov nadštandard.
Nové EQS bude od začiatku svojej výroby uhlíkovo neutrálne. Uhlíkovo neutrálna je teda výroba batérií, ako aj samotná produkcia elektrického Mercedesu, ktorá má prebiehať v závode „Factory 56“ v Sindelfingene, ktorý bol od začiatku navrhnutý tak, aby neprodukoval žiadne emisie. Okrem nového EQS sa tu vyrába aj klasická trieda S.
Dôležitou technickou vlastnosťou je aj možnosť prijímať OTA aktualizácie, Mercedes EQS tak môže byť neustále softvérovo inovovaný s cieľom zlepšovať energetický manažment.
Nabíjanie jednoduchšie ako tankovanie
EQS príde s ešte jednou inovatívnou vlastnosťou, ktorou je nabíjanie bez nutnosti autorizácie. V praxi to znamená, že na kompatibilných nabíjačkách stačí EQS jednoducho pripojiť a auto sa okamžite začne nabíjať. Pri odchode stačí kábel vytiahnuť, nasadnúť a odísť preč. O autorizáciu sa postará samotné auto.
Stačí na to využívať aplikáciu Mercedes me Charge, ktorá je s vozidlom spárovaná. Nabíjačky kompatibilné s týmto systémom sú zobrazené v navigačnej aplikácii vo vozidle, či v mobilnej aplikácii me Charge. Spočiatku pôjde o nabíjačky siete Ionity po celej Európe.
Do vývoja investujú nemalé peniaze
Nové EQS postavené na platforme EVA určenej výhradne pre elektromobily je však iba začiatkom novej éry stuttgartskej automobilky. Do budúcna plánuje Mercedes do vývoja a výroby technológií pre elektromobily investovať desiatky až stovky miliónov eur. Časť z týchto peňazí pôjde aj na výstavbu novej továrne na malosériovú výrobu batérií, ktorá by mala byť spustená už v roku 2023.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Technológia, ktorú miluješ, ťa môže zničiť. Ultranabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovákom miznú autá spred domu. HAKA varuje pred prudkým nárastom krádeží obľúbeného modelu
Slováci patria medzi najohrozenejších v Európe. Obľúbený zlozvyk nenápadne poškodzuje mozog
Symbol jadrovej katastrofy má miliónový problém. Ruský dron zrejme zasiahol elektráreň v Černobyle
Slováci riskujú mastnú pokutu až 500 eur: Finančný postih ťa „dobehne“ aj 2 roky po priestupku
Miliónové eurofondy a poľovnícka idylka: Luxusný komplex Fafokan vyvoláva otázky opozície a verejnosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
-
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
Nestačia na tvrdú konkurenciu. Tesla predala v Číne o štvrtinu menej áut ako v marci
Zisk BMW sa výrazne prepadol, konkurencia však dopadla ešte horšie
EÚ zvažuje tvrdý krok voči USA. Clá na slávne lietadlá môžu byť na stole
Izrael opäť úspešne udrel. Dronom zasiahol cieľ v Libanone
Dokument už podpíšeš mobilom. Slovensko.sk spúšťa podpisovanie bez čítačky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovákom miznú autá spred domu. HAKA varuje pred prudkým nárastom krádeží obľúbeného modelu
Slováci patria medzi najohrozenejších v Európe. Obľúbený zlozvyk nenápadne poškodzuje mozog
Symbol jadrovej katastrofy má miliónový problém. Ruský dron zrejme zasiahol elektráreň v Černobyle
Slováci riskujú mastnú pokutu až 500 eur: Finančný postih ťa „dobehne“ aj 2 roky po priestupku
Miliónové eurofondy a poľovnícka idylka: Luxusný komplex Fafokan vyvoláva otázky opozície a verejnosti
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené