Batérie zažívajú „boom“ a pomaly každý mesiac sledujeme správy o nových vynálezoch, ktoré majú zlepšiť dojazd a fungovanie elektromobilov. S novou technológiou prichádza renomovaná spoločnosť Amprius, ktorá vyvinula batériové články s energetickou hustotou až 500 Wh/kg. Na tému upozornil Electrek.

Jon Bornstein, prezident Amprius Lab, v oficiálnej tlačovej správe na webe spoločnosti uviedol, že ich nová batéria s kremíkovou anódou ponúka až o 200 % vyššiu energetickú hustotu než v súčasnosti používané najmodernejšie články.

Batériový článok Amprius je nie len ľahší, ale aj menší ako všetky ostatné batérie s rovnakou kapacitou, nakoľko poskytuje vyše 1 300 Wh na liter objemu. Tieto hodnoty boli oficiálne namerané spoločnosťou Beaverton, ktorá kontroluje bezpečnosť a výkon batériových článkov.

Môže spôsobiť revolúciu v oblasti elektromobilov

Spoločnosť Amprius uvádza, že ich nové batérie majú variabilné možnosti zostavenia akumulátora z jednotlivých článkov. Zákazníci si môžu vybrať batériu s vyššou kapacitou pri zachovaní súčasných rozmerov, alebo môžu siahnuť po batérii s menšími rozmermi pri zachovaní súčasnej kapacity.

Amprius

V jednom či v druhom prípade by to pozitívne vplývalo na všetky elektromobily. Vyššia kapacita by mala za následok ďaleko vyšší dojazd na jedno nabitie, pričom prekonať hranice 1 000 km by už pri týchto článkoch nemal byť problém.

Menšie rozmery pri zachovaní kapacity by zas spôsobili, že celá batéria bude nie len kompaktnejšia, ale aj ľahšia, vďaka čomu bude mať elektrické auto vyššiu efektivitu a tým nižšiu spotrebu energie.

Nie len vyššia hustota energie, ale aj rýchlejšie nabíjanie

V súčasnosti sa inžinieri pri vývoji batérií zameriavajú na dve hlavné veci – energetická hustota a rýchlosť nabíjania. Aj druhá menovaná vlastnosť je mimoriadne dôležitá, nakoľko nikto z nás chechce tráviť na nabíjačkách desiatky minút.

Spoločnosť Hofer Powertrain v tomto smere priniesla revolúciu. Do elektrického pretekárskeho auta nasadila batériu, ktorá sa dokáže nabíjať skrz megawattový konektor a na 85 % sa dobije za 90 sekúnd, píše spoločnosť v tlačovej správe.

Megawattový nabíjací štandard (MCS) umožňuje nabíjať elektrické vozidlá výkonom neuveriteľných 3 750 kW, teda 3,75 MW. Ešte minulý rok ho predstavila spoločnosť CharIN a primárne by sa mal uplatniť v nákladnej doprave.

Hofer Powertrain

Určite sa ale nájdu prípady, kedy by takto rýchle nabitie dokázali využiť aj majitelia osobných vozidiel. Napríklad manažéri, vodiči autobusov alebo taxikári, ktorí denne precestujú stovky kilometrov, by nabitie batérie za menej než dve minúty určite uvítali.

Bežní používatelia osobných automobilov až takto rýchle nabíjanie nepotrebujú, no spoločnosť Hofer Powertrain vyvinula batériu, ktorá by si mohla nájsť uplatnenie aj v osobných elektromobiloch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú