Zbohom, V8-čky. Ukázali budúcnosť amerických muscle cars ako elekromobilov (+ich zvuk)
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Dodge v stredu 17. augusta predstavil svoj nový koncept elektrického muscle car. Aj keď ti toto slovné spojenie na prvý pohľad nemusí ulahodiť, nezatváraj pred ním oči.
Elektrický Charger Daytona SRT so sebou prinesie nielen poriadny výkon, ale aj poriadny „hluk motora“. Na tému upozornil portál CNBC.
Elektrický muscle car
Nástup elektrifikácie je každým dňom intenzívnejší. Netýka sa však len našich európskych končín, ale aj zámoria. Svoje o tom vie aj koncern Stellantis, pod ktorý patria aj ikonické americké značky Dodge a RAM.
Dodge, ako sme ťa informovali v samostatnom článku, odhalil svoju elektrickú ofenzívu pre najbližšie obdobie ešte v polovici minulého roka. Už vtedy sa špekulovalo, že americké ikony automobilového priemyslu prinesú svoje prvé elektromobily v roku 2024.
Ako sa zdá, tieto správy sú teraz definitívne potvrdené. Elektrický Charger Daytona SRT, ktorý bude nástupcom Challengeru a Chargeru, sa má totiž objaviť práve v uvedenom roku.
Nepôjde však o obyčajné elektrické auto.
Koncept Charger EV je podľa dostupných informácií postavený na 800-voltovom systéme s názvom „Banshee“ a pohonom všetkých štyroch kolies. Popýšiť sa môže tiež exkluzívnou viacstupňovou prevodovkou eRupt a funkciou PowerShot. Tú vodič jednoducho aktivuje tlačidlom na svojom volante a svoj elektrický Charger prinúti k vyššiemu výkonu. K dispozícii budú tiež štyri jazdné režimy – Auto, Sport, Track, Drag, píše portál InsideEVs.
Žiadne bližšie informácie o výkone alebo zrýchlení nie sú dostupne.
Zatiaľ sa vie zhruba toľko, že Charger Daytona SRT poráža SRT Hellcat v každej jednej výkonnostnej metrike. To naznačuje, že prvý muscle elektromobil tejto americkej ikony bude skutočne výkonný stroj.
Zaujme aj vzhľadom
Čo sa týka vzhľadu, Charger Daytona SRT vyzerá ako retro-futuristická verzia Dodge Challenger s aerodynamickejším, no za to paradoxne „svalnetejším“ dizajnom.
Do sveta najviac kričí prvok R-Wing, ktorý je doslova predným krídlom. V podstate ide o veľký otvor pre prúdenie vzduchu, čím sa zvyšuje prítlak. V strede tohto krídla sa nachádza biely symbol Fratzog, ktorý je možné nájsť na viacerých miestach. K nemu sa ešte vrátime.
Interiér je zdobený 12,3-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorá je pod uhlom 10 stupňov naklonená smerom k vodičovi. Dopĺňa ju digitálny kokpit s displejom o ohlopriečke 8,5-palca.
Poteší aj panoramatické strešné okno, či plne sklopiteľné zadné sedadlá.
Jedinečný zvuk a odkaz na históriu
Charger Daytona SRT prinesie ešte jednu technologický novinku. Je ňou je funkciu „Fratzonic Chambered Exhaust“ umožnujúca Chargeru Daytona SRT zo seba vytlačiť až 126 dB, čo je rovnaká úroveň hluku, akú dosahuje SRT Hellcat.
Hoci zatiaľ nie je úplne jasné, ako tento systém funguje, prirovnávajú ho k dychovému orgánu. Zvuk by mal byť podľa všetkého zosilnený cez zosilňovač, pričom vytvárať by ho mala akási „komora“ umiestnená v zadnej časti vozidla.
Ako názov Fratzonic, tak aj symbol Fratzog nachádzajúci sa na prednom krídle R-Wing, sú priamym odkazom na logo, ktoré sa používalo na vybraných sériových vozidlách Dodge v rokoch 1962 až 1975. Pre zaujímavosť, symbol Fratzog bol prvýkrát použitý na Dodge Polara 500 z roku 1962, píše portál MotorTrend.
Dodge tak jednoznačne nadväzuje na svoj historický odkaz a dáva tým najavo, že aj napriek elektrifikácii ostáva verný svojej dobrej povesti, ktorú posúva o úroveň vyššie. Na záver treba už len skonštatovať, že avizovaná náhrada za Charger a Challenger, ktoré prestane automobilka vyrábať na konci roka 2023, vyzerá naozaj sľubne.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Šéf TikToku plánuje na súde bojovať proti zákazu platformy v USA
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené