Dodge v stredu 17. augusta predstavil svoj nový koncept elektrického muscle car. Aj keď ti toto slovné spojenie na prvý pohľad nemusí ulahodiť, nezatváraj pred ním oči.

Elektrický Charger Daytona SRT so sebou prinesie nielen poriadny výkon, ale aj poriadny „hluk motora“. Na tému upozornil portál CNBC.

Elektrický muscle car

Nástup elektrifikácie je každým dňom intenzívnejší. Netýka sa však len našich európskych končín, ale aj zámoria. Svoje o tom vie aj koncern Stellantis, pod ktorý patria aj ikonické americké značky Dodge a RAM.

Dodge, ako sme ťa informovali v samostatnom článku, odhalil svoju elektrickú ofenzívu pre najbližšie obdobie ešte v polovici minulého roka. Už vtedy sa špekulovalo, že americké ikony automobilového priemyslu prinesú svoje prvé elektromobily v roku 2024.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa FonTech.sk (@fontech.sk)

Ako sa zdá, tieto správy sú teraz definitívne potvrdené. Elektrický Charger Daytona SRT, ktorý bude nástupcom Challengeru a Chargeru, sa má totiž objaviť práve v uvedenom roku.

Nepôjde však o obyčajné elektrické auto.

Koncept Charger EV je podľa dostupných informácií postavený na 800-voltovom systéme s názvom „Banshee“ a pohonom všetkých štyroch kolies. Popýšiť sa môže tiež exkluzívnou viacstupňovou prevodovkou eRupt a funkciou PowerShot. Tú vodič jednoducho aktivuje tlačidlom na svojom volante a svoj elektrický Charger prinúti k vyššiemu výkonu. K dispozícii budú tiež štyri jazdné režimy – Auto, Sport, Track, Drag, píše portál InsideEVs.

Žiadne bližšie informácie o výkone alebo zrýchlení nie sú dostupne.

Zatiaľ sa vie zhruba toľko, že Charger Daytona SRT poráža SRT Hellcat v každej jednej výkonnostnej metrike. To naznačuje, že prvý muscle elektromobil tejto americkej ikony bude skutočne výkonný stroj.

ScreenShot/Stellantis North America/ YouTube

Zaujme aj vzhľadom

Čo sa týka vzhľadu, Charger Daytona SRT vyzerá ako retro-futuristická verzia Dodge Challenger s aerodynamickejším, no za to paradoxne „svalnetejším“ dizajnom.

Dodge

Do sveta najviac kričí prvok R-Wing, ktorý je doslova predným krídlom. V podstate ide o veľký otvor pre prúdenie vzduchu, čím sa zvyšuje prítlak. V strede tohto krídla sa nachádza biely symbol Fratzog, ktorý je možné nájsť na viacerých miestach. K nemu sa ešte vrátime.

ScreenShot/Stellantis North America/ YouTube

Interiér je zdobený 12,3-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorá je pod uhlom 10 stupňov naklonená smerom k vodičovi. Dopĺňa ju digitálny kokpit s displejom o ohlopriečke 8,5-palca.

Poteší aj panoramatické strešné okno, či plne sklopiteľné zadné sedadlá.

Jedinečný zvuk a odkaz na históriu

Charger Daytona SRT prinesie ešte jednu technologický novinku. Je ňou je funkciu „Fratzonic Chambered Exhaust“ umožnujúca Chargeru Daytona SRT zo seba vytlačiť až 126 dB, čo je rovnaká úroveň hluku, akú dosahuje SRT Hellcat.

Hoci zatiaľ nie je úplne jasné, ako tento systém funguje, prirovnávajú ho k dychovému orgánu. Zvuk by mal byť podľa všetkého zosilnený cez zosilňovač, pričom vytvárať by ho mala akási „komora“ umiestnená v zadnej časti vozidla.

ScreenShot/Stellantis North America/ YouTube

Ako názov Fratzonic, tak aj symbol Fratzog nachádzajúci sa na prednom krídle R-Wing, sú priamym odkazom na logo, ktoré sa používalo na vybraných sériových vozidlách Dodge v rokoch 1962 až 1975. Pre zaujímavosť, symbol Fratzog bol prvýkrát použitý na Dodge Polara 500 z roku 1962, píše portál MotorTrend.

Dodge tak jednoznačne nadväzuje na svoj historický odkaz a dáva tým najavo, že aj napriek elektrifikácii ostáva verný svojej dobrej povesti, ktorú posúva o úroveň vyššie. Na záver treba už len skonštatovať, že avizovaná náhrada za Charger a Challenger, ktoré prestane automobilka vyrábať na konci roka 2023, vyzerá naozaj sľubne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP