Dlhoročný majiteľ Tesly: Lucid je oveľa lepší elektromobil, zaostáva len v jednej veci
Segment luxusných elektromobilov má už pomerne početné zastúpenie a vybrať si „ten naj“ presne pre seba, môže naozaj každý. Samozrejme, pokiaľ na to má peniaze. Portál InsideEVs upozornil na zaujímavý rozhovor s dlhoročným majiteľom všetkých elektromobilov značky Tesla, ktoré sa teraz rozhodol vymeniť za Lucid Air Dream Edition.
Luxusné elektromobily môžeme rozdeliť do dvoch svetov. Máme tu supervýkonné autá, ktoré zrýchlením na stovku atakujú hranice 2 až 3 sekúnd, napríklad Teslu Model S či Audi e-tron GT. Potom sú tu extrémne pohodlné limuzíny, ako napríklad Mercedes EQS.
Elektrický sedan Lucid Air ale vyzerá ako auto, ktoré spája to najlepšie z oboch svetov. Výkon podľa zvolenej verzie od 480 koní cez šialených vyše 1 000 koní, luxusný dizajn a materiály či extrémne vysoké pohodlie – toto všetko dokonale sedí na prvý elektromobil ambiciózneho amerického startupu.
Lucid je lepší až na jednu vec
Dlhoročného fanúšika a majiteľa Tesiel zaujal Lucid Air natoľko, že sa rozhodol presedlať z Tesly práve na Air Dream Edition. Ian si užíva svoj Air už vyše pol roka a tak vedel v rozhovore na YouTube kanáli Tesla Joy veľmi objektívne zhodnotiť, v čom je luxusný elektrický sedan lepší ako jeho priamy konkurent Tesla Model S, a kde naopak Lucid zaostáva.
Pred šiestimi mesiacmi si zakúpil v poradí 14. vyrobený kus v najvyššej výbave Dream Edition. Na Lucid Air sa mu podľa jeho slov páči prítomnosť hardvérových tlačidiel, ktorých je v Tesle len minumum.
Air je tiež praktickejší, s väčším množstvom úložného priestoru a tiež väčším „frunkom“ (z angl. front a trunk), čiže predným kufrom. Ian vychválil funkčnosť a intuitívnosť infotainmentu a tiež časté OTA aktualizácie, ktoré sú na úrovni Tesly.
Celkovo má ale z infotainmentu stále Tesly lepší dojem a Lucid Air sa, žiaľ, na Teslu podľa neho nechytá ani v porovnaní asistenčných systémov. V tomto smere majú Muskove elektromobily jednoznačne navrch.
Nový najlepší elektromobil? Dostupný už aj v Európe
Americká automobilka Lucid Motors nedávno v Mníchove otvorila svoje prvé oficiálne zastúpenie na starom kontinente. Je trochu prekvapením, že si na svoj európsky štart nevybrala Nórsko, po vzore čínskeho Nio, prípadne jeho konkurenta Xpeng.
Za všetkým však treba nepochybne hľadať fakt, že Lucid sa profiluje skôr ako mimoriadne prémiový až luxusný výrobca, o čom svedčí aj cenovka najlacnejšieho modelu Air Pure. Tá, aj so stále mimoriadne štedrými nemeckými dotáciami, dosahuje šesťcifernú sumu. Práve Nemecko je však považované za s prehľadom najdôležitejší európsky trh s automobilmi vôbec, rozhodnutie manažmentu tak určite dáva zmysel.
Fontech mal možnosť do úplne prvej predajne Lucid v Európe nahliadnuť už deň pred jej otvorením pre verejnosť. Nejde o klasický showroom v pravom zmysle slova, Lucid Studio na Odeanspaltz pripomína skôr moderný „experience store“ s veľkosťou bežných obchodov s oblečením – ani tento koncept však nie je náhodný, len pár metrov ďalej totiž nájdeš podobnú kombináciu kaviarne, coworkingu a predajne automobilov od Mercedesu (s jediným vystaveným Mercedesom-Benz EQS) a na druhej strane ulice sa o to isté snaží španielska Cupra.
Zdá sa teda, že obrovské dílerstvá na okrajoch miest by, minimálne v podaní tých najprogresívnejších výrobcov, mohli byť čoskoro odsunuté do úzadia. V prípade Lucid Motors si však európski zákazníci zatiaľ užijú len jediný model Lucid Air. SUV s názvom Gravity totiž stále nemá svoju konkrétnu podobu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP