Segment luxusných elektromobilov má už pomerne početné zastúpenie a vybrať si „ten naj“ presne pre seba, môže naozaj každý. Samozrejme, pokiaľ na to má peniaze. Portál InsideEVs upozornil na zaujímavý rozhovor s dlhoročným majiteľom všetkých elektromobilov značky Tesla, ktoré sa teraz rozhodol vymeniť za Lucid Air Dream Edition.

Luxusné elektromobily môžeme rozdeliť do dvoch svetov. Máme tu supervýkonné autá, ktoré zrýchlením na stovku atakujú hranice 2 až 3 sekúnd, napríklad Teslu Model S či Audi e-tron GT. Potom sú tu extrémne pohodlné limuzíny, ako napríklad Mercedes EQS.

Elektrický sedan Lucid Air ale vyzerá ako auto, ktoré spája to najlepšie z oboch svetov. Výkon podľa zvolenej verzie od 480 koní cez šialených vyše 1 000 koní, luxusný dizajn a materiály či extrémne vysoké pohodlie – toto všetko dokonale sedí na prvý elektromobil ambiciózneho amerického startupu.

Lucid je lepší až na jednu vec

Dlhoročného fanúšika a majiteľa Tesiel zaujal Lucid Air natoľko, že sa rozhodol presedlať z Tesly práve na Air Dream Edition. Ian si užíva svoj Air už vyše pol roka a tak vedel v rozhovore na YouTube kanáli Tesla Joy veľmi objektívne zhodnotiť, v čom je luxusný elektrický sedan lepší ako jeho priamy konkurent Tesla Model S, a kde naopak Lucid zaostáva.

Pred šiestimi mesiacmi si zakúpil v poradí 14. vyrobený kus v najvyššej výbave Dream Edition. Na Lucid Air sa mu podľa jeho slov páči prítomnosť hardvérových tlačidiel, ktorých je v Tesle len minumum.

Air je tiež praktickejší, s väčším množstvom úložného priestoru a tiež väčším „frunkom“ (z angl. front a trunk), čiže predným kufrom. Ian vychválil funkčnosť a intuitívnosť infotainmentu a tiež časté OTA aktualizácie, ktoré sú na úrovni Tesly.

Celkovo má ale z infotainmentu stále Tesly lepší dojem a Lucid Air sa, žiaľ, na Teslu podľa neho nechytá ani v porovnaní asistenčných systémov. V tomto smere majú Muskove elektromobily jednoznačne navrch.

Nový najlepší elektromobil? Dostupný už aj v Európe

Americká automobilka Lucid Motors nedávno v Mníchove otvorila svoje prvé oficiálne zastúpenie na starom kontinente. Je trochu prekvapením, že si na svoj európsky štart nevybrala Nórsko, po vzore čínskeho Nio, prípadne jeho konkurenta Xpeng.

Za všetkým však treba nepochybne hľadať fakt, že Lucid sa profiluje skôr ako mimoriadne prémiový až luxusný výrobca, o čom svedčí aj cenovka najlacnejšieho modelu Air Pure. Tá, aj so stále mimoriadne štedrými nemeckými dotáciami, dosahuje šesťcifernú sumu. Práve Nemecko je však považované za s prehľadom najdôležitejší európsky trh s automobilmi vôbec, rozhodnutie manažmentu tak určite dáva zmysel.

Fontech

Fontech mal možnosť do úplne prvej predajne Lucid v Európe nahliadnuť už deň pred jej otvorením pre verejnosť. Nejde o klasický showroom v pravom zmysle slova, Lucid Studio na Odeanspaltz pripomína skôr moderný „experience store“ s veľkosťou bežných obchodov s oblečením – ani tento koncept však nie je náhodný, len pár metrov ďalej totiž nájdeš podobnú kombináciu kaviarne, coworkingu a predajne automobilov od Mercedesu (s jediným vystaveným Mercedesom-Benz EQS) a na druhej strane ulice sa o to isté snaží španielska Cupra.

Fontech

Zdá sa teda, že obrovské dílerstvá na okrajoch miest by, minimálne v podaní tých najprogresívnejších výrobcov, mohli byť čoskoro odsunuté do úzadia. V prípade Lucid Motors si však európski zákazníci zatiaľ užijú len jediný model Lucid Air. SUV s názvom Gravity totiž stále nemá svoju konkrétnu podobu.

Fontech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP