Riaditeľ Hyperloopu má jasné predstavy o revolučnom spôsobe dopravy. Niektorými tvrdeniami prekvapil
Začiatky Hyperloopu siahajú ešte do roku 2013, kedy bola založená samotná spoločnosť, no tá sa od tej doby značne posunula vpred. Do projektu, ktorý má priniesť svetu úplne nový druh dopravy, sa zapojili mnohí bohatí investori, ale aj univerzity. Hyperloop sa má aj naďalej vyvíjať sľubným smerom, pričom svojim spôsobom podľa riaditeľa, Dirka Ahlborna, predčí všetky druhy dopravy.
Za tých pár rokov vývoja sa Hyperloop zmenil od prvotných vízií na niečo, čo začína naberať reálnu podobu a čoskoro môže zmeniť verejnú dopravu. Plány Elona Muska presúvať ľudí prostredníctvom vákuových tunelov vysokou rýchlosťou sa tak vďaka investíciám stávajú realitou. Hyperloop už dokonca ukázal aj svoje schopnosti pri niekoľkých testovacích jazdách v minulom roku.
Budovanie revolučnej dopravy napreduje
Do tejto fázy vývoja sa inžinieri dopracovali po dlhých rokoch práce, ktorá však začína ukazovať svoje plody. Budúcnosť tejto dopravy má byť ešte veľkolepejšia. Pomocou tunelov sa o pár rokov môžu prepravovať cestujúci na Strednom východe, ale aj v Spojených štátoch. Kompletná linka by tak mohla fungovať v Abu Dhabi už o rok a ďalšou traťou môže Hyperloop spojiť tiež Chicago a Cleveland. Výstavba týchto tunelov však podľa nedávnych informácií bude aj v Baltimore, ktorý má byť na zastávkou na trase Philadelphia – New York – Washington D.C.
Okrem prekopania základov verejnej dopravy sa okolo Hyperloopu vytvorilo aj mnoho pracovných miest a začali rozrastať viaceré odvetvia. Od roku 2013 sa počet zamestnancov zvýšil na viac ako 800. Budovanie sna Elona Muska tak má naďalej pokračovať. Už o pár rokov môžeme vidieť prvé reálne linky na trasách v Strednom východe a Amerike. Svoje vízie o Hyperloope teraz potvrdil aj CEO spoločnosti Hyperloop Transportation Technologies, Dirk Ahlborn, na stretnutí v ruskom Kazane.
Nenechaj si ujsť
Spoločnosť, ktorá rokovala aj so Slovenskom stavia svoju prvú hyperloop trať. Nie však u nás
Mnohé tvrdenia sú už všetkým dobre známe, no niektorými sa mu podarilo prítomných prekvapiť. Podľa neho je verejná doprava absolútne neefektívna. Len v Los Angeles totiž mesto prerobí 2,5 dolára za každého pasažiera, ktorý nastúpi do metra. Navyše je cestovanie verejnými prostriedkami pre cestujúcich zlou skúsenosťou, ktorej sa musia často podrobiť. Ľudia totiž v týchto prostriedkoch nemajú súkromie a podľa Ahlborna si zaslúžia viac.
Hyperloop má výhody, aké nenájdeme u žiadnej inej dopravy
Počas rozhovoru pre portál Business Insider sa však CEO Hyperloop Transportation Technologies obul aj do leteckej dopravy, letísk a ich bezpečnosti. Ľudia sú podľa jeho vyjadrení len triedení ako zvieratá, no sa môže zmeniť. Každý, kto sa bude chcieť zviesť v Hyperloope, bude musieť odovzdať kvôli bezpečnosti svoje biometrické údaje. Vďaka tomu sa zvýši bezpečnosť cestovania a spoločnosť bude mať prehľad o každom pasažierovi. Pri bezpečnosti ešte Dirk Ahlborn podotkol, že jeho Hyperloop je omnoho bezpečnejší ako akákoľvek iná doprava.
„Máme v porovnaní s lietadlami bezpečnostnú výhodu, pretože s Hyperloopom nemôžete naraziť do budovy. Nerád to hovorím, ale z matematického hľadiska to tiež nie je efektívny prostriedok pre teroristov. Jedna kapsula preváža 30 pasažierov. Viac škody by napáchal útok na metro.“ – Dirk Ahlborn, CEO Hyperloop Transportation Technologies.
Veľkou prekážkou v budovaní tejto dopravy je však podľa neho demokracia. Pokiaľ chce spoločnosť vytvoriť úplne nový spôsob dopravy, stoja pred ňou nemalé byrokratické prekážky, ktoré komunistické krajiny ako Rusko, alebo Čína nepoznajú. Ak si tam niekto mocný zmyslí, že takýto Hyperloop chce, tak ho aj dostane. Záver celého rozhovoru Ahlborn uzavrel odpoveďou pre všetkých, ktorí v Hyperloop neveria. „Nepamätám si nikoho, kto by to nechcel.“ Jednoducho povedané, kto neverí v túto dopravu, ako by ani neexistoval. Spoločnosť totiž týmto revolučným spôsobom verejnej dopravy môže už o pár rokov zmeniť každodennú cestu miliónov ľudí.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stavili na automobilky, teraz krachujú. Hrozí, že Slovensko postihne rovnako „desivý” osud
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nové ohnisko žltačky: Hygienici RÚVZ varujú pred šírením
Peter Korbačka ovláda majetok v hodnote viac ako 2 miliardy eur: Nenápadný developer stojí za projektmi, ktoré menia Bratislavu
PRIESKUM: Prepad Smeru sa zastavil. Zmena ústavy výrazne uškodila jednej opozičnej strane
Rodina, ktorá mala nehodu s Gašparom, prehovorila: O zdravotný stav dcéry sa nezaujímal
Zásah armády a polície: Akcia Dexter odhalila nelegálne bojové chemické látky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ak nepriateľ zaútočí, bude čeliť vlastnému koncu. Európsky štát otestoval 8100-tonový jadrový kolos
- Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Sudca nemal na výber. ChatGPT pomohol Američanke dosiahnuť nemožné
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
- Ak nepriateľ zaútočí, bude čeliť vlastnému koncu. Európsky štát otestoval 8100-tonový jadrový kolos
- Sudca nemal na výber. ChatGPT pomohol Američanke dosiahnuť nemožné
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto, z ktorého vedcom padla sánka
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Ľudia sa nevedia dočkať. Známa akčná séria po 12 rokoch chystá veľký návrat
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP