Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
Tesla podala žalobu proti Európskej únii kvôli clám uvaleným na čínske elektromobily, hoci dostal najnižšiu sadzbu zo všetkých výrobcov.
Minulé leto Európska komisia zaviedla nové colné sadzby na elektromobily vyrobené v Číne, ktoré sa dovážajú na európsky trh. Tieto opatrenia boli odôvodnené tým, že Čína údajne dotuje výrobu a vývoz elektromobilov, čím sú tieto vozidlá na európskom trhu cenovo príliš konkurencieschopné voči tým, ktoré sa vyrábajú v EÚ.
Výška ciel sa líši v závislosti od automobilky a pohybuje sa medzi 7 % a 36 %. Tesla, ktorá má výrobné kapacity aj priamo v Európe, získala najnižšiu sadzbu pre svoje čínske elektromobily dovážané do EÚ. Napriek tomu sa rozhodla pridať k ďalším výrobcom a napadnúť clá na čínske EV v európskom súdnom systéme.
Podľa agentúry Reuters Tesla podala svoju žalobu na Všeobecný súd, nižšiu z dvoch komôr Súdneho dvora Európskej únie, len deň pred konečným termínom na podanie. Priemerná dĺžka riešenia prípadu na tomto súde je 18 mesiacov, pričom rozhodnutie je možné ešte ďalej napadnúť.

Okrem Tesly podobný postup zvolili aj ďalšie automobilky ako BMW, BYD, Geely a SAIC, ktoré taktiež nesúhlasia s európskymi clami na čínske elektromobily.
Tesla zároveň vyvíja tlak na kanadskú vládu, aby znížila clo na čínske elektromobily, ktoré je aktuálne na úrovni 100 %. Rovnakú výšku ciel zaviedli aj Spojené štáty. Na domácom americkom trhu však Tesla tieto clá nenapáda, keďže čínske elektromobily v USA nepredáva.
Čo ďalej?
Táto situácia by mohla zásadne ovplyvniť globálny trh s elektromobilmi. Ak sa clá v Kanade nezmenia, môžu mať následky aj na obchodné vzťahy s USA. Ak by Kanada reagovala odvetnými opatreniami a zvýšila clá na elektromobily vyrobené v USA, mohlo by to zvýšiť ich cenu na kanadskom trhu. To by mohlo Kanadu prinútiť prehodnotiť clá na čínske elektromobily a potenciálne tak otvoriť cestu čínskym výrobcom na severoamerický trh.
Hoci Tesla dosiahla v EÚ najnižšie clá, spor svedčí o širšej dynamike, kde automobilky čelia novým obchodným prekážkam v snahe udržať si konkurencieschopnosť na globálnej úrovni. Výsledky týchto právnych krokov by mohli mať významný dopad nielen na európsky, ale aj na svetový trh s elektromobilmi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou

Turecko desia obrovské diery v zemi a ľudia spomínajú Bibliu. Vedci odhalili skutočnú príčinu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou

