„Deň batérií“ Tesly: Kritický moment pre celý priemysel a hlavne ostatné automobilky
Elon Musk počas prezentácie správ o výnosoch v štvrtom kvartáli 2019 oznámil, že Tesla usporiada svoj „Deň batérií“ v apríli. Kalifornský výrobca vraj má prichystaný presvedčivý príbeh, ktorý všetkých nadchne, informuje Teslarati.
Inovácie batérií a pohonných jednotiek sú kľúčom, aby výrobcovia elektromobilov patrili medzi špičku a boli lídrom v tejto oblasti, ktorým je momentálne jednoznačne Tesla. Potvrdili to nielen organizácie, ako napríklad Consumer Reports, ale aj samotní konkurenti, ktorí sa snažia Teslu aspoň dobehnúť. Túto stále zväčšujúcu sa priepasť môže Tesla v najbližších dňoch dokonca ešte väčšmi prehĺbiť a odlíšiť sa od ostatných nielen ako výrobca elektromobilov, ale aj ako energetická spoločnosť.
Podľa Inssideevs bol ešte minulý rok plán Tesly v budúcnosti vyrábať články batérií s celkovou kapacitou 1 TWh (1 000 GWh) ročne. „Tesla Battery Day“ teda bude dňom, kedy Tesla predstaví jasný plán na dosiahnutie tohto cieľa. Vyhlásenia Muska naznačujú aktualizácie, ktoré môžu spôsobiť výrazné komplikácie pre ostatných výrobcov elektromobilov.
Masová produkcia lacnejších batérií
Batérie patria momentálne medzi najdrahšie komponenty elektromobilov. S drahými batériami nemôžu výrobcovia znížiť ich cenu. Tesla údajne realizuje svoj tajný projekt „Roadrunner“, ktorý môže viesť k výrobe batériových článkov len za 100 dolárov za kWh (približne 90 €).
Podľa nepodložených správ Tesla realizuje projekt vo výrobnom závode vo Freemonte. Po tomto kroku by mohli byť ceny vozidiel Tesly konkurencieschopné aj bez vládnych dotácií.

Ceny batérií v poslednom desaťročí výrazne klesli. Ako tvrdí Forbes, podľa agentúry BloombergNEF náklady na batérie klesli od roku 2010 do roku 2019 o 87 % (z 1100 USD/kWh v roku 2010 na 156 USD/kWh v roku 2019). Predpokladá sa, že do roku 2023 sa priblíži k už spomínaným 100 USD/kWh. Ak Tesla dosiahne náklady 100 USD/kWh ešte skôr, získa oproti konkurentom obrovskú výhodu.
Musk však uviedol, že v Tesle sa v dnešných dňoch zameriavajú hlavne na zvýšenie kapacity výroby batérií, pretože ak ju nezvýšia, nebudú môcť začať vyrábať väčšie množstvo elektromobilov.
Zdokonalené batérie Tesly
Tesla má po rokoch výskumu, experimentov, partnerstiev s inými výrobcami batérií, investovanom množstve peňazí a úsilia tak dobré batérie, že vedie v tomto segmente.

Vďaka získaným technológiám od spoločnosti Maxwell americká automobilka ukazuje, že nezastavuje svoje úsilie o zdokonalenie technológií batérií. Na otázku o superkondenzátorovej technológii Maxwellu Musk uviedol, že ide o veľmi dôležitú časť skladačky.
Správy pochádzajúce z Číny tvrdia, že Tesla môže prísť na trh s batériou, ktorá kombinuje najlepšie vlastnosti superkondenzátorov a technológie suchých elektród.
Vedúca pozícia v dodávaní batérií
Popri náskoku pred konkurentmi v oblasti hardvéru a softvéru, znie myšlienka, že Tesla by sa stala výhradným dodávateľom batérií takmer šialene. Konkurenti Tesly, konkrétne Audi a Jaguar, nedávno vyjadrili obavy týkajúce sa ich dodávateľa batérií, pretože obaja sú závislí od spoločnosti LG Chem.
Tesla okrem svojich partnerstiev s výrobcami batérií Panasonic, LG Chem a CATL posúva hranice rozvoja svojich nových batériových článkov ešte ďalej. Nedávno uverejnené pracovné pozície v Tesle v oblasti batérií naznačujú, že by mohli uvažovať o myšlienke zavedenia výroby vlastnej batérie.
Či počas „Dňa batérií“ Tesla ohlási lacnejšie batérie, vylepšené batérie do elektrických vozidiel, alebo poskytne informácie o vlastnej výrobe sa dozvieme v apríli. Je vysoko pravdepodobné, že po tomto dni sa budú musieť ostatní výrobcovia automobilov znovu pokúsiť dobehnúť náskok, ktorý si Tesla pred nimi vytvorí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

