Ďalšia veľká automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, prioritou bude už len elektrifikácia
Nedávne oznámenie Audi, že automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, vyvolalo v automobilovom svete poriadny rozruch. Teraz sa k nej pridáva aj koncernový partner Volkswagen, ktorý taktiež už žiaden nový spaľovací motor nevyvinie, informuje portál Electrive.
Transformáciu automobiliek od spaľovacích motorov smerom k elektrifikácií sme očakávali všetci, no zrejme nie všetci čakali, že to bude tak skoro, respektíve, že automobilky už teraz začnú podnikať kľúčové rozhodnutia, ktoré napokon úplne potopia spaľovacie motory.
Reč je o vývoji nových spaľovákov, ktorý po novom končí v ďalšej veľkej automobilke. Generálny riaditeľ Volkswagenu, Ralf Brandstätter, v jednom z rozhovorov uviedol, že automobilke už bude stačiť vývoj existujúcich agregátov, až sa napokon plne pretransformuje na elektromobilitu.
NEPREHLIADNI
Toto budú prvé skutočne lacné elektromobily od VW. Unikla možná skica modelov ID.2 alebo ID.1
Nový motor s logom VW tak už neuvidíme, tie súčasné však ešte prídu s malými zmenami. Do týchto zmien ich pochopiteľne tlačí Európska únia a jej emisné normy. Čoskoro totiž nastúpi Euro 7 a Volkswagen musí svoje motory pripraviť, aby ich spĺňali, uvádza InsideEVs.
Práve čoraz prísnejšie emisné normy odrádzajú automobilky od toho, aby nové spaľováky vôbec vyvíjali. Okrem Audi takéto rozhodnutie učinil aj Daimler. Nová generácia spaľovacích motorov, ktoré sa nachádzajú v novej triede E a Ttiede S, je tak posledná.
Obrovská investícia do výroby batérií
Ak chce tak veľká automobilka ako Volkswagen transformovať celú svoju flotilu na elektromobily, musí už teraz myslieť na to, koľko batérií bude potrebovať a kde ich bude vyrábať. Na konferencii Power Day 2021 nám VW predstavil svoje plány týkajúce sa elektromobility.
Do roku 2030 v Európe vyrastie 6 nových tovární na výrobu batérií, jedna z nich dokonca môže byť aj na Slovensku, pričom ich ročná výrobná kapacita bude dosahovať až 240 GWh. Pri fabrikách na výrobu batérií to však zo strany Volkswagen nekončí. Ďalším dôležitým cieľom je zníženie výrobných nákladov na batériové články.
Ich unifikáciou chce koncern znížiť cenu batérií až o 50 %. Vďaka tomu, ale aj iným krokom, by sa mali dostať pod magickú hranicu 100 € za kWh ceny batérie. Elektromobily by sa tak konečne stali cenovo dostupné a dokonca by mohli podliezť aj ceny spaľovacích automobilov.
Nemecká automobilka plánuje v tomto roku na trh dodať milión elektrických vozidiel a najneskôr do roku 2025 sa chce stať globálnym lídrom v elektromobilite. Preto firma chystá do produkcie elektromobilov investície v sume približne 46 miliárd eur v priebehu najbližších piatich rokov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP