Piatkový požiar elektromobilu značky Tesla v americkej obci Morris Township poukázal na jeden z najväčších rozdielov pri hasení elektrického auta a auta so spaľovacím motorom. Ako píše NYpost, pri hasení elektromobilu spotrebovali požiarnici vyše 20-krát viac vody než pri štandardnom aute.

Kedykoľvek začne horieť batéria, na svete je obrovský problém. To sa však netýka iba elektromobilov, ale všetkých zariadení, ktoré majú akumulátor. Pri elektrických autách je požiar batérie o to závažnejší, nakoľko tieto akumulátory sú veľké a majú v sebe väčšie množstvo vysoko horľavých látok.

Uhasiť elektromobil je takmer nemožné

Potvrdzuje to aj jeden z posledných medializovaných požiarov elektromobilu, ktorý sa udial v USA. Požiarnici z Morris Township boli vyslaní k horiacemu autu a po príchode zistili, že sa nejedná o bežný spaľovák, ale o elektromobil, uvádza hasičský zbor na svojej facebookovej stránke.

Aj napriek tomu, že na miesto prišli s autom, ktoré disponuje nádržou na vodu s objemom až 15 000 litrov, nebolo toto obrovské množstvo vody dostatočné a povolať tak museli ďalšie cisterny z vodou. Celkovo na hasenie Tesly spotrebovali viac ako 45 000 litrov vody a hasenie zabralo vyše dve hodiny.

Hasičský zbor vo svojom príspevku uvádza, že pri hasení klasického auta pritom obvykle stačí zhruba 2 000 litrov vody, aby požiar dostali pod kontrolu. Pri tomto konkrétnom požiari totiž dochádzalo k opätovnému vznieteniu batérie, čo ale nie je žiadna rarita. Vozidlo napokon zhorelo úplne do tla.

Na hasenie elektromobilov ešte stále nie sme pripravení

Hasenie batériových elektromobilov si totiž vyžaduje úplne odlišný prístup. Ako najefektívnejší spôsob sa zatiaľ ukazuje ponorenie celého vozidla do nádrže s vodou, čím ale prakticky príde k jeho znehodnoteniu.

Takéto nádrže pritom hasičom po celom svete stále chýbajú. Na naloženie vozidla do kontajnera je navyše potrebná ťažká technika.

Záchranné zložky ale prichádzajú aj s ďalšími sofistikovanými riešeniami, ako si poradiť s požiarom elektrického auta. Nemeckí hasiči testujú špeciálne vaky, do ktorých chcú vkladať elektromobily po nehodách spolu s približne 2 000 litrami vody.

Jedná sa o oveľa jednoduchšie a lacnejšie riešenie v porovnaní so zaužívanými praktikami, v rámci ktorých sú takéto vozidlá odkladané do veľkých kontajnerov s cenou približne 70 000 € a spolu s 10 000 litrami vody.

Tieto vaky stoja „len“ 6 000 € a po tréningu zvládli štyria záchranári zabaliť vozidlo, v tomto prípade elektrický Volkswagen ID.3, do 20 minút, čo bol vyžadovaný cieľ. Plug-in hybridy potrebujú dokonca ešte viac vody, keďže je ich batéria umiestnená o niečo vyššie a nie úplne v podlahe tak, ako pri „čistokrvných“ elektromobiloch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP