Historická chvíľa pre Daciu. Hybridný Jogger oficiálne dorazil, no je nezvyčajne drahý
V Európe by sme asi márne hľadali „ľudovejšiu“ značku ako Dacia. Rumunská automobilka prináša autá pre masy, pri ktorých ale zákazníci často museli robiť kompromisy aj z hľadiska výkonu, respektíve motorizácií. Pred pár hodinami ale svetlo sveta uzrelo doposiaľ najvýkonnejšie rodinné MPV Dacia Jogger s hybridným motorom.
Elektrifikácia sa tak dostáva už aj do segmentu tých najlacnejších áut. Dacia už má aj svoj prvý elektromobil, ktorým je Spring. Aj keď ide o najlacnejší elektromobil na našom trhu, vzhľadom na veľkosť auta a jeho parametre je cena pre mnohých stále príliš vysoká a pohybuje sa na úrovni tesne pod 20 000 €.
Prvý hybrid z dielne Dacia
Dacia Jogger Hybrid 140 je vôbec prvým hybridom rumunskej automobilky. Motorizácia pre nás nie je až tak neznáma, mali sme s ňou skúsenosť v hybridnom Renaulte Arkana, ktorý sme testovali v lete.
Pohonná jednotka pozostáva z 1,6 litrového 4-valcového benzínového spaľováku s výkonom 90 koní, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 50 koní, takže kombinovaný systémový výkon je 140 koní. Maličká batéria s kapacitou iba 1,2 kWh údajne dokáže pokryť až 80 % mestských jázd v čisto elektrickom režime. Toto tvrdenie Dacie je prinajmenšom odvážne, nakoľko s Arkanou sme prešli v elektrickom režime maximálne 3 km.
Batéria sa následne nabíja rekuperovaním, respektíve pomocou spaľovacieho motora počas jazdy. Rekuperáciu možno zvýšiť zvolením režimu B na voliči automatickej prevodovky. Táto motorizácia ale vyniká dobrou spotrebou, ktorá by mala byť v mestských podmienkach až o 40 % nižšia v porovnaní s čisto spaľovacou verziou. To dokázala aj Arkana, s ktorou sme v meste jazdili za 4-5 l/100 km. Plná nádrž by mala vystačiť na prejdenie 900 km podľa cyklu WLTP.
O radenie sa aj v prípade sedemmiestnej Dacie Jogger bude starať automatická multimódová prevodovka (4+2), pričom štyri prevody sú pre spaľovací motor a dva pre elektromotor. Auto bude určite živé, podobne ako Arkana, no priprav sa na takzvaný „vysávačový efekt“, kedy pri zošliapnutí plynu prevodovka podradí a motor vystrelí do vysokých otáčok, čo je aj počuť. Každopádne sedemmiestnemu rodinnému autu sa výkon 140 koní určite hodí.
Bohatšia štandardná výbava za vyššiu cenu
Dacia Jogger Hybrid 140 bude v Európe, respektíve vo Francúzsku štartovať na sume 24 600 €. To je vzhľadom na veľkosť, praktickosť a motorizáciu auta veľmi prijateľná cena, avšak v prípade Dacie sme zvyknutí na sumy pod 20 000 €.
Dacia Jogger Hybrid 140 je najdrahším modelom rumunskej automobilky
Už v štandarde ale automobilka prináša 7″ farebný displej virtuálnych budíkov a v základe je dostupná aj elektronická parkovacia brzda, čo takisto v Dacii nebýva bežné. Jogger Hybrid 140 sa bude dať objednať od januára 2023 a prvé kusy by mali dílerom doraziť už v marci.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Bol to výstrelok, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
Pokuta od 200 do 3 000 eur za bežné aktivity. Európa začne tvrdšie trestať turistov (PREHĽAD)
8 z 10 najpreplnenejších pláží sveta je v Európe. Tieto miesta ti môžu pokaziť dovolenku (REBRÍČEK)
Za prechod zaplatíš 5 eur. Európska krajina sa búri proti influencerom a fotografom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP