Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elektromobily značky Tesla patria k tým najefektívnejším vozidlám na trhu. V značnej miere za to môže aj skvelá aerodynamika, vďaka ktorej dosahujú Tesly nízky koeficient odporu vzduchu.

Pri pohľade na Cybertruck zrejme každému napadne, že tu to s aerodynamikou nemôže byť žiadna sláva, no opak je pravdou, informuje portál Electrek.

Hranatý futuristický dizajn elektrického pickupu Tesla Cybertruck spôsobil ihneď po jeho predstavení vlnu emócií – od pozitívnych, až po tie negatívne. Dalo by sa povedať, že pri tomto aute nie je nič medzi, ľudom sa buď extrémne páči, alebo ho považujú za maximálne škaredé.

Predsa len funguje

Nech je to už akokoľvek, to, či sa nám niečo páči alebo nie, je iba otázku vkusu.

Omnoho dôležitejšia je funkčná stránka dizajnu, ktorá je pri elektromobiloch kľúčová. V prípade Tesly Cybertruck je obrovským prekvapením, že jej hranatý a ostrý dizajn dosiahol veľmi dobré skóre v aerodynamickej simulácii.

Lepší ako všetky ostatné pickupy

Simuláciu vykonal Aleix Lázaro Prat, CFD inžinier spoločnosti Numeric Systems. Bola vykonaná na základe geometrie Tesly Cybertruck, no spoločnosť nemala k dispozícii finálne parametre, takže produkčná verzia môže dosahovať mierne odlišné hodnoty.

To podstatné, teda hranatý dizajn, však zostane zachované a od neho sa odvíja aj podstatná časť výsledkov. Cybertruck napokon v simulácii dosiahol fantastické skóre koeficientu odporu vzduchu iba 0,39 Cd.

Samozrejme, väčšina moderných elektrických sedanov dosahuje koeficienty okolo 0.20-0.25 Cd, no pri Cybertrucku sa bavíme o obrovskom nákladnom vozidle. Koeficient odporu vzduchu sa pri bežných pickupoch pohybuje medzi hodnotami 0.55 Cd až 0.65 Cd.

Napríklad konkurenčný Ford F-150 Lightning dosiahol koeficient odporu vzduchu 0.56 Cd.

Stále je čo zlepšovať

Simulácia odhalila aj priestor na zlepšenie. Koniec koncov, Musk chce pri produkčnom elektromobile dosiahnuť koeficient odporu vzduchu iba 0,30 Cd, takže tých deväť stotín musí niekde ubrať.

Odstránit môže napríklad turbulencie, ktoré vznikajú pri hrane predného nárazníka a kapoty. Turbulentné štruktúry takisto postrehli aj v okolí predných svetiel, pri podbehoch kolies a tiež pri A-čkovom a C-čkovom stĺpiku auta.

Turbulencie veľmi negatívne vplývajú na finálny odpor vzduchu, takže po ich odstránení by Tesla napokon mohla dosiahnuť vytúžený výsledok iba 0.30 Cd.

Chýba mu už len jedno

Vždy s radosťou sledujeme nové zaujímavé informácie ohľadom Tesly Cybertruck. Rozhodne ide o ďalší revolučný elektromobil, no chýba mu už iba jedno, spustenie sériovej výroby.

Tesla/Twitter/Úprava redakcie

Elektrický pickup Tesla Cybertruck sme už niekoľkokrát nazvali „nekonečný príbeh“, nakoľko sa jeho výroba odložila viackrát než je dní v týždni.

Šéf americkej automobilky si uvedomuje, že odklady spustenia výroby Tesla neprospievajú, definitívny štart teda príde najneskôr v polovici budúceho roka.

Od prvého predstavenia Tesly Cybertruck vykonali na vozidle množstvo zmien a pridali celú plejádu vylepšení. CEO automobilky však prezradil, že s výrobou by aj tak nemohli začať skôr, nakoľko automobilový priemysel sužovala polovodičová kríza.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú