Zdá sa, že nemeckým vývojárom zo štúdia Crytek sa nepodarí zopakovať úspech svojej strieľačky Crysis. Tá po vydaní v roku 2007 posúvala grafické limity a dlhé roky sa v oblasti vizuálu radila medzi absolútnu špičku.

Niet preto divu, že správy o pripravovanej remasterovanej verzii, ktorá prinesie ešte detailnejšiu grafiku s prísľubom plného využitia nového hardvéru a technológií, u hráčov vzbudili pozitívnu odozvu.

Hra mala byť pôvodne vydaná ešte v júli tohto roka, prvé vypustené videá však vyvolali vlnu nevôle a kvôli nepresvedčivému vizuálu sa pripravovaný remaster stal terčom posmeškov.

Vývojári okamžite reagovali a vydanie Crysis Remastered o niekoľko mesiacov posunuli. Zároveň komunite sľúbili nápravu a avizovali, že hra vysokým očakávaniam predovšetkým v oblasti vizuálneho prevedenia určite dostojí.

Najhoršie na Xboxe

Po piatkovom vydaní hry je však jasné, že tvorcovia v tomto prípade zostali len pri sľuboch. Finálna verzia hry totiž naprieč všetkými platformami trpí vážnymi nedostatkami, ktoré v niektorých prípadoch remaster robia doslova nehrateľným.

Najhoršie si nový Crysis podľa užívateľov vedie na zariadeniach Xbox, kde po zapnutí HDR dochádza k neúnosnému trhaniu obrazovky a rozdeľovaniu textúr. Matt Gardner, ktorý hru zrecenzoval pre Forbes, v recenzii uvádza viaceré príklady, v ktorých boli objekty doslova rozdelené na tri časti.

Po vypnutí HDR sa síce Crysis Remastered stáva hrateľným, zároveň ale po technickej stránke nepredvádza nič, čo by hráčov zdvíhalo zo stoličiek.

Problémom sa nevyhli ani konzoly od Sony, ktoré podľa užívateľov rovnako trpí silným screen-tearingom a častým padaním fps. Vývojár už na sociálnych sieťach na množiace sa správy o katastrofálnom technickom stave reagoval a sľúbil včasné riešenie problémov prostredníctvom aktualizácií.

Premrhaný potenciál

Oveľa lepšie si Crysis Remastered bohužiaľ nevedie ani na počítačoch. Práve tu mala hra ponúknuť najsilnejší posun v oblasti grafiky a ešte pred vydaním hry vývojári hrdo deklarovali, že aktuálne neexistuje grafická karta, ktorá by hru na najvyšších detailoch dokázala rozbehnúť.

Užívatelia v prvých recenziách však hovoria o presnom opaku a uvádzajú, že hra vo vybraných pasážach vyzerá dokonca horšie, ako pôvodná verzia z roku 2007.

Textúry podľa majiteľov hry pôsobia umelo, Crysis si nedokáže udržať stabilné snímkovanie a pri akčných pasážach padá o 15 až 20 fps. Nepomáha ani skutočnosť, že okrem grafickej stránky hra neprešla absolútne žiadnymi zmenami a ponúka zastaralé herné mechaniky.

Užívatelia dokonca hovoria o horšej inteligencii protivníkov, sťažujú sa na nemožnosť manuálne uložiť hru, či absenciu jedného z graficky najnáročnejších levelov s názvom Ascension, ktorý tvorcovia z PC verzie hry jednoducho vystrihli. Táto misia sa však neobjavila už na konzolách PS3/Xbox 360 kvôli hardvérovým limitom zariadení.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú