Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
Čínska automobilka Great Wall Motor sa snaží získať späť svoju niekdajšiu pozíciu lídra na trhu SUV v domácom prostredí a nasadzuje na to poriadne silnú zbraň. Ide o druhú generáciu plug-in hybridného SUV Haval Xiaolong Max, ktorá prináša kombináciu dlhého dojazdu, inteligentných technológií a rýchleho nabíjania. O najnovšom modeli informoval portál Interesting Engineering.
Atraktívny interiér
Dizajn nového modelu vychádza z filozofie „rytmickej prírodnej estetiky“, čo v praxi znamená svieži, moderný vzhľad a plynulé línie karosérie. Predné svetlá obsahujú až 72 LED diód, dosahujú jas 4 000 lúmenov a osvetľujú cestu až do vzdialenosti 190 metrov. Vozidlo sa ponúka v piatich farebných prevedeniach, čo poteší fanúšikov individualizácie.
Interiér si zakladá na funkčnom usporiadaní, kde dominuje T-formát s plochým spodkom volantu, digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12,3 palca a centrálnou obrazovkou s veľkosťou až 14,6 palca. Vyššie výbavy dostanú aj head-up displej a celému systému šéfuje vlastný infotainment CoffeeOS 3, ktorý zvláda rozpoznávanie hlasu aj tváre.
O asistenciu vodičovi sa stará technológia Coffee Pilot Plus, založená na vizuálnej navigácii. V útrobách SUV sa nachádzajú tri milimetrové radary, 12 ultrazvukových senzorov a sedem kamier, ktoré umožňujú pokročilé funkcie ako autonómne parkovanie, rozpoznávanie semaforov, vyhýbanie sa prekážkam alebo asistenciu pri zmene jazdného pruhu.
Neskutočná spotreba
Pod kapotou je umiestnený hybridný systém Hi4 od GWM, ktorý kombinuje 1,5-litrový spaľovací motor s dvoma elektromotormi – vpredu a vzadu. Spolu dodávajú výkon až 319 koní a krútiaci moment 595 Nm, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 180 km/h, čo je veľmi slušné číslo v kategórii PHEV.
Najväčším ťahákom je ale dojazd. Vďaka kombinácii batérie a nádrže dokáže model prejsť až 1 200 kilometrov bez potreby dobíjania či tankovania. Batéria má dve veľkosti, 18,74 kWh a 27,54 kWh, a poskytuje čisto elektrický dojazd 68 až 103 kilometrov podľa čínskeho štandardu CLTC. Spotreba paliva je extrémne nízka – len 0,97 litra na 100 kilometrov podľa WLTC.
Rýchlonabíjanie trvá približne 20 až 30 minút na úroveň 80 %, pričom pomalé nabíjanie sa pohybuje od troch do štyroch hodín v závislosti od verzie. A ak sa batéria vyčerpá, systém sa automaticky prepne do tradičného hybridného režimu a jazda môže pokračovať ďalej.
Značka Haval bola dlhé roky dominantným SUV hráčom v Číne, no v posledných rokoch ju predbehla konkurenčná BYD so svojím agresívnym vstupom do segmentu nových energetických vozidiel (NEV). Great Wall Motor teraz dúfa, že práve s modelom Xiaolong Max a ďalšími pripravovanými novinkami sa jej podarí získať späť svoj vplyv, a to najmä vďaka dôrazu na efektivitu, inteligentné technológie a dizajn, ktorý kombinuje praktickosť s estetikou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP