Čínske auto stratilo počas jazdy kompletne celú batériu, firma experimentovala s náhradou nabíjania
Čínsky elektromobil ukázal čosi, čo doteraz dokáže len máloktoré auto. Ako totiž informuje portál Electrek, počas jazdy vypadla z elektrického auta domácej značky celá batéria a to pravdepodobne kvôli špecifickému dizajnu. Tieto autá sú totiž navrhnuté tak, aby využívali stanice na výmenu batérií namiesto toho, aby museli čakať na nabíjačkách.
Nie je to tak jednoduché
Výmenné stanice na elektrické akumulátory elektromobilov majú zásadné výhody a aj keď sú z ekologického hľadiska pomerne problematické, keďže vyžadujú výrobu oveľa väčšieho množstva batérií, než pri bežne nabíjaných elektromobiloch, stretajú sa s veľkým úspechom. Značka NIO má napríklad už približne 1 500 podobných staníc a fungujú, až na výnimky, výborne.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
To isté však, zrejme, nemožno povedať o autách značky Cao Cao, ktorej model Cao Cao 60 stratil celú batériu počas jazdy. Cao Cao 60 nie je bežne dostupným modelom a spoločnosť Cao Cao ho využíva vo svojej modernej taxi službe. Kombinácia tohto faktu a čínskeho trhu je možné predpokladať, že bolo vozidlo vyrobené s cieľom dostať náklady na minimum, čo nie je neobvyklé.
K akej chybe presne došlo známe nie je a ani to, či auto práve odišlo z výmennej stanice alebo batéria vypadla po dlhšej jazde. Auto prešlo ešte niekoľko metrov, pravdepodobne len zotrvačnosťou a nakoniec zastavilo. Výhodou týchto áut je, že zvládajú výmenu batérie v priebehu 60 sekúnd, čo je až trikrát rýchlejšie ako pri autách značky NIO. Zdá sa však, že má táto rýchlosť svoje následky.
Zatiaľ sú problematické
Pre stanice na výmenu batérií nie je tento incident prvým. Len pred niekoľkými dňami došlo k požiaru takejto stanice po tom, čo do nej zákazník priniesol poškodenú batériu. Požiar stanice, v ktorej sa nachádza celkovo 13 akumulátorov pripravených na výmenu, sa však podarilo dostať pod kontrolu a nedošlo k vážnejším škodám.
Bez porúch to nejde
Podľa dostupných informácií je táto nehoda ojedinelým prípadom, ktorý nemusí nutne vypovedať nič zásadné o kvalite značky. Za spoločnosťou Cao Cao stojí čínska spoločnosť Geely, pod ktorú už dlhšiu dobu spadá aj Volvo či Polestar. Ojedinelé poruchy sú bežné pri každej značke, vrátane európskych a i keď je väčšina chýb odhalená podrobnou výstupnou kontrolou.
Väčšina nových vozidiel prežije svoju záručnú lehotu bez vážnejších komplikácií, iné však trávia v autorizovaných servisoch viac času, než na cestách. Podobné problémy sa vyskytujú najmä pri modeloch, ktoré boli modernizované a obsahujú komponenty, ktoré sa v predchádzajúcich verziách nenachádzali.
Aj preto je často veľkým rizikom zakúpenie úplne nového modelu a i keď výrobca, vo väčšine prípadov, chyby ochotne napraví, trávenie času v servise s novučkým autom nie je práve príjemné. Či môže za vypadnutú batériu auta Cao Cao 60 samotná výmena alebo šlo o výrobnú chybu zatiaľ známe nie je, s odpadávajúcimi komponentami má však skúsenosti aj Tesla.
Najmenej vo dvoch prípadoch došlo k uvoľneniu sklenej strechy Modelu S a Modelu Y, pričom v jednom prípade uletela táto strecha počas jazdy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Cestujúci, pripravte sa: Nivy čaká veľká prestavba. Bude menej autobusov, viac obchodov a nové čakárne
Lekári aj pacienti zostali bez prístupu k službám: Systém ezdravie skolaboval
Európska komisia priznáva koniec sveta, ako ho poznáme. Zákon džungle nahrádza medzinárodné právo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP