Hrnuli sa do Európy a nikto ich nekupuje. Čínska automobilka to nevzdáva, vytiahla eso z rukáva
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Aj keď by sa podľa čísel mohlo zdať, že čínska automobilka Nio na európskom trhu nemá šancu, jej vedenie je odhodlané vytrvať – a to aj napriek tomu, že počet jej vozidiel v Nemecku by ste pokojne spočítali na prstoch väčšieho štadióna. Generálny riaditeľ spoločnosti William Li to potvrdil deň pred otvorením prestížneho autosalónu v Šanghaji, kde okrem iného predstavil aj plány do budúcnosti.
„V Európe je spokojnosť zákazníkov našou najvyššou prioritou,“ zdôraznil Li a dodal, že na počtoch momentálne nezáleží – dôležité je budovať dôveru a značku, aj keď zatiaľ ide len o stovky či tisíce zákazníkov.
Automobilka si je podľa jeho slov čoraz viac vedomá toho, že potreby a očakávania európskych zákazníkov sa od tých čínskych podstatne líšia, preto sa prispôsobuje a stavia na trpezlivosti. „Myslíme dlhodobo, zostávame trpezliví,“ povedal Li s dôrazom na to, že pre značku ako Nio je vstup na nový kontinent prirodzene behom na dlhé trate.
Číňania chcú zaujať Európanov novým elektromobilom
Podľa údajov Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) jazdilo na začiatku roka 2025 v Nemecku iba okolo 1700 vozidiel značky Nio – čo v porovnaní s inými výrobcami pôsobí skromne, no pre Nio ide skôr o testovací štart. Oveľa väčšie nádeje si automobilka vkladá do svojho nového modelu s názvom Nio Firefly, ktorý by sa mal objaviť na európskych cestách v druhej polovici tohto roka.
Firefly má ambíciu osloviť predovšetkým obyvateľov veľkých miest – kompaktný dizajn, elektrický pohon a moderné technológie sú šité na mieru mestskej premávke. Auto vzniklo v úzkej spolupráci s nemeckými partnermi, čo podľa automobilky zaručuje, že lepšie zohľadní európske štandardy a vkus.
Výroba však zostáva v Číne, čo by mohlo ovplyvniť konečnú cenu vozidla, keďže na čínske elektromobily v súčasnosti platia clá Európskej únie.
Nio zatiaľ konkrétnu cenu pre nemecký trh neuviedlo, no očakáva sa, že sa bude snažiť udržať ju konkurencieschopnú, najmä vzhľadom na silnú konkurenciu v segmente cenovo dostupných elektromobilov.
Nio tak stavia na kombináciu technologických inovácií a dlhodobej stratégie, pričom sa nesnaží preraziť hneď masívnym predajom, ale najprv si chce vybudovať dôveru a základňu lojálnych zákazníkov. Firefly bude v tomto smere kľúčovým testom – ak dokáže osloviť mestského Európana hľadajúceho štýlové a udržateľné riešenie dopravy, môže sa stať pre čínsku značku vstupenkou k širšiemu úspechu v Európe.
Liho posolstvo je jasné: Nio si verí, aj keď cesta bude dlhá. No ako tvrdí samotný šéf spoločnosti – všetko chce svoj čas a Nio je pripravené počkať, kým príde ich chvíľa.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
2900 km pod Atlantikom sa udial zvláštny pohyb. Anomália dlhá 7000 km zaskočila vedcov
ChatGPT sa mení od základov. Túto novú funkciu nebudeš chcieť prestať používať, má to však háčik
Bez ich objavu by sme nemali PC ani mobily. Fyzici získali Nobelovu cenu za kvantovú revolúciu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP