Hrnuli sa do Európy a nikto ich nekupuje. Čínska automobilka to nevzdáva, vytiahla eso z rukáva
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Aj keď by sa podľa čísel mohlo zdať, že čínska automobilka Nio na európskom trhu nemá šancu, jej vedenie je odhodlané vytrvať – a to aj napriek tomu, že počet jej vozidiel v Nemecku by ste pokojne spočítali na prstoch väčšieho štadióna. Generálny riaditeľ spoločnosti William Li to potvrdil deň pred otvorením prestížneho autosalónu v Šanghaji, kde okrem iného predstavil aj plány do budúcnosti.
„V Európe je spokojnosť zákazníkov našou najvyššou prioritou,“ zdôraznil Li a dodal, že na počtoch momentálne nezáleží – dôležité je budovať dôveru a značku, aj keď zatiaľ ide len o stovky či tisíce zákazníkov.
Automobilka si je podľa jeho slov čoraz viac vedomá toho, že potreby a očakávania európskych zákazníkov sa od tých čínskych podstatne líšia, preto sa prispôsobuje a stavia na trpezlivosti. „Myslíme dlhodobo, zostávame trpezliví,“ povedal Li s dôrazom na to, že pre značku ako Nio je vstup na nový kontinent prirodzene behom na dlhé trate.
Číňania chcú zaujať Európanov novým elektromobilom
Podľa údajov Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) jazdilo na začiatku roka 2025 v Nemecku iba okolo 1700 vozidiel značky Nio – čo v porovnaní s inými výrobcami pôsobí skromne, no pre Nio ide skôr o testovací štart. Oveľa väčšie nádeje si automobilka vkladá do svojho nového modelu s názvom Nio Firefly, ktorý by sa mal objaviť na európskych cestách v druhej polovici tohto roka.
Firefly má ambíciu osloviť predovšetkým obyvateľov veľkých miest – kompaktný dizajn, elektrický pohon a moderné technológie sú šité na mieru mestskej premávke. Auto vzniklo v úzkej spolupráci s nemeckými partnermi, čo podľa automobilky zaručuje, že lepšie zohľadní európske štandardy a vkus.
Výroba však zostáva v Číne, čo by mohlo ovplyvniť konečnú cenu vozidla, keďže na čínske elektromobily v súčasnosti platia clá Európskej únie.
Nio zatiaľ konkrétnu cenu pre nemecký trh neuviedlo, no očakáva sa, že sa bude snažiť udržať ju konkurencieschopnú, najmä vzhľadom na silnú konkurenciu v segmente cenovo dostupných elektromobilov.
Nio tak stavia na kombináciu technologických inovácií a dlhodobej stratégie, pričom sa nesnaží preraziť hneď masívnym predajom, ale najprv si chce vybudovať dôveru a základňu lojálnych zákazníkov. Firefly bude v tomto smere kľúčovým testom – ak dokáže osloviť mestského Európana hľadajúceho štýlové a udržateľné riešenie dopravy, môže sa stať pre čínsku značku vstupenkou k širšiemu úspechu v Európe.
Liho posolstvo je jasné: Nio si verí, aj keď cesta bude dlhá. No ako tvrdí samotný šéf spoločnosti – všetko chce svoj čas a Nio je pripravené počkať, kým príde ich chvíľa.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 100 % hodnotenie. Nový horor ťa svojou desivou zápletkou doslova prilepí k obrazovke
Koniec batérií sa blíži. Vedci vyvíjajú technológie, ktoré efektívne uložia vyrobenú energiu
Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
Rusko a USA v pozore. Európska mocnosť nasadí stíhačky s desivými jadrovými zbraňami
Tisíce slovenských domácností si priplatia stovky eur za kúrenie. Nový zákon EÚ ťa nepoteší (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti zabezpečí pasívny príjem
Obyčajné sople odhaľujú Alzheimera, Parkinsona či rakovinu. Ich farba prezrádza, čo sa deje v tvojom tele
Odstávka obľúbenej banky Slovákov: V jeden deň nepôjde internet banking, web ani aplikácia
Trump chystá zásadný odkaz Rusku. Veľké vyhlásenie má prísť v tento dátum
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP