V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Aj keď by sa podľa čísel mohlo zdať, že čínska automobilka Nio na európskom trhu nemá šancu, jej vedenie je odhodlané vytrvať – a to aj napriek tomu, že počet jej vozidiel v Nemecku by ste pokojne spočítali na prstoch väčšieho štadióna. Generálny riaditeľ spoločnosti William Li to potvrdil deň pred otvorením prestížneho autosalónu v Šanghaji, kde okrem iného predstavil aj plány do budúcnosti.

„V Európe je spokojnosť zákazníkov našou najvyššou prioritou,“ zdôraznil Li a dodal, že na počtoch momentálne nezáleží – dôležité je budovať dôveru a značku, aj keď zatiaľ ide len o stovky či tisíce zákazníkov.

Automobilka si je podľa jeho slov čoraz viac vedomá toho, že potreby a očakávania európskych zákazníkov sa od tých čínskych podstatne líšia, preto sa prispôsobuje a stavia na trpezlivosti. „Myslíme dlhodobo, zostávame trpezliví,“ povedal Li s dôrazom na to, že pre značku ako Nio je vstup na nový kontinent prirodzene behom na dlhé trate.

Číňania chcú zaujať Európanov novým elektromobilom

Podľa údajov Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) jazdilo na začiatku roka 2025 v Nemecku iba okolo 1700 vozidiel značky Nio – čo v porovnaní s inými výrobcami pôsobí skromne, no pre Nio ide skôr o testovací štart. Oveľa väčšie nádeje si automobilka vkladá do svojho nového modelu s názvom Nio Firefly, ktorý by sa mal objaviť na európskych cestách v druhej polovici tohto roka.

Firefly má ambíciu osloviť predovšetkým obyvateľov veľkých miest – kompaktný dizajn, elektrický pohon a moderné technológie sú šité na mieru mestskej premávke. Auto vzniklo v úzkej spolupráci s nemeckými partnermi, čo podľa automobilky zaručuje, že lepšie zohľadní európske štandardy a vkus.

Nio Firefly elektromobil
Nio

Výroba však zostáva v Číne, čo by mohlo ovplyvniť konečnú cenu vozidla, keďže na čínske elektromobily v súčasnosti platia clá Európskej únie.

Nio zatiaľ konkrétnu cenu pre nemecký trh neuviedlo, no očakáva sa, že sa bude snažiť udržať ju konkurencieschopnú, najmä vzhľadom na silnú konkurenciu v segmente cenovo dostupných elektromobilov.

Nio tak stavia na kombináciu technologických inovácií a dlhodobej stratégie, pričom sa nesnaží preraziť hneď masívnym predajom, ale najprv si chce vybudovať dôveru a základňu lojálnych zákazníkov. Firefly bude v tomto smere kľúčovým testom – ak dokáže osloviť mestského Európana hľadajúceho štýlové a udržateľné riešenie dopravy, môže sa stať pre čínsku značku vstupenkou k širšiemu úspechu v Európe.

Liho posolstvo je jasné: Nio si verí, aj keď cesta bude dlhá. No ako tvrdí samotný šéf spoločnosti – všetko chce svoj čas a Nio je pripravené počkať, kým príde ich chvíľa.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP