Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Lacný elektromobil pre masy v Európe stále chýba. Aj keď Tesla zlacňovaním elektromobilov začala vojnu medzi konkurenciou, solídne auto na batérie stojí na starom kontinente viac ako 30 000 €. To ale plánuje zmeniť automobilka NIO, ktorá do Európy prinesie elektromobil s cenovkou pod 30 000 €. Na tému upozornil portál CnEVPost.

Automobilka NIO už v na starom kontinente predáva niekoľko elektrických modelov. Ide však o autá vyššej strednej triedy, ktorých cenovka sa pohybuje na úrovni od 50 000 €. Európskym zákazníkom ale chýba lacný elektromobil pre masy a čínsky gigant si je toho plne vedomý.

S cieľom uchmatnúť si podiel elektrických vozidiel na našom trhu plánuje priniesť elektrické auto, ktoré má stáť hlboko pod 30 000 €, čím sa z neho stane najlacnejší plnohodnotný elektromobil v Európe.

NIO chce konkurovať nemeckému Volkswagenu

Ako uviedol William Li, zakladateľ a CEO automobilky, lacným elektromobilom chce automobilka konkurovať predovšetkým Volkswagenu.

NIO

Lacné modely by sa pritom do Európy nemali dostať pod značkou NIO, ale pod názvom dcérskych automobiliek LPS a Firefly. Predovšetkým projekt Firefly je zameraný na európsku klientelu. Prvý lacný model sa dostane na trh už budúci rok.

Veľkostne pôjde o triedu VW Polo, pričom aj najlacnejší elektromobil bude disponovať funkciou výmeny batérie na staniciach NIO. Práve táto technológia je najsilnejšou zbraňou automobilky v porovnaní s ostatnými výrobcami.

Plne nabitá batéria za pár minút

Automobilka NIO je vo svete známa predovšetkým unikátnym prístupom k elektromobilite, okrem možnosti nabíjania disponujú jej elektromobily aj technológiou na výmenu batérie. Len nedávno čínska firma oznámila, že nabíjacie stanice pre Európu bude vyrábať v susednom Maďarsku.

Výmenné stanice žnú najmä na domácom čínskom trhu obrovský úspech, tu ich má spoločnosť vybudovaných už vyše 1 100. Niet sa čomu diviť, celý proces výmeny trvá zhruba 3 až 5 minút a za tento čas sa zatiaľ nedá doplna nabiť žiaden elektromobil na trhu.

Prvé stanice už fungujú aj v Európe a ich silu ukázal aj uznávaný elektromobilistický novinár Bjørn Nyland. V jednom z videí absolvoval svoj typický 1 000 km test s elektromobilom NIO ES8, ktorý dosiahol za rovnaký čas ako referenčný spaľovák.

NIO

Spoločnosť v Maďarsku vyrába výmenné stanice druhej generácie. Každá z nich má až 14 slotov na batérie a obsahuje 13 batériových packov. Celá výmena trvá 277 sekúnd, čo je niečo vyše štyroch minút.

Zákazník jednoducho príde k nabíjacej stanici s vybitou batériou v elektromobile, auto sa autonómne zaparkuje, stanica vymení vybitý akumulátor za plne nabitý a vodič za pár minút odchádza a je pripravený prejsť ďalšie stovky kilometrov bez nutnosti zastavovať.

Vymenená vybitá batéria sa následne priebežne nabíja a po jej plnom nabití sa použije pre iný elektromobil. V tomto prípade NIO predáva svoje elektromobily bez batérií, ktoré následne zákazníkom prenajíma.

Takýto prístup má hneď niekoľko výhod pre spotrebiteľa. Zákazník sa nemusí obávať, čo sa stane potom, keď mu batéria doslúži a nemusí sa strachovať nákladnej výmeny akumulátora.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú