Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čína prešla z pohľadu ťaženia kryptomien v prvej polovici tohto roka veľkou transformáciou. Kým ešte v prvých mesiacoch pripadalo na krajinu až 65 % globálnej ťažby bitcoinu, toto číslo významne skresali tvrdé nariadenia tamojšej vlády, ktorá ťaženie kryptomien v krajine doslova kriminalizovala.

V dôsledku týchto opatrení tak ťažbu muselo ukončiť až 90 % všetkých ťažiarov v krajine, ktorý za sebou zároveň „ponechali“ obrovské množstvo teraz nevyužitej energie produkovanej v jednotlivých provinciách Číny.

Čínskych ťažiarov nahradia nabíjacie stanice

Ako informoval CoinTelegraph s odvolaním na správu South China Morning Post, zákaz ťažby ušetrí viac ako 50 terawatthodín elektrickej energie, čo je dostatočná kapacita na napájanie priemyselného mesta s miliónom ľudí na dobu 33 rokov alebo nabíjanie 10 miliónov elektromobilov Tesla Model 3 na rok.

Kapacity veľkých vodných elektrární tak vytvorili príležitosť pre urýchlenie adopcie elektromobilov, ktoré Čína vo veľkom pretláča aj pre naplnenie jej „uhlíkovej“ agendy, podľa ktorej chce byť do roku 2060 uhlíkovo neutrálnou krajinou.

Provincia Kuej-čou je teraz prvou v Číne, ktorá ohlásila ambicióznu kampaň na výstavbu nabíjacích staníc pre elektromobily, ktorých má v tomto roku pribudnúť až 4500. Počet staníc, ktoré plánuje provincia postaviť, sa v roku 2022 zvýši na 5000 a nasledujúci rok na 5500.

NEPREHLIADNI
Ďalší veľký náznak príchodu lacnej Tesly Model 2, rysuje sa dodávateľ a prvé detaily o batérii

Kuej-čou, ktorá má mimochodom jednu z najnižších úrovní príjmu na obyvateľa v krajine, si kladie za cieľ do roku 2023 disponovať 38 000 nabíjacími stanicami pre elektromobily, z ktorých aspoň jedna bude v každom meste a 20 % parkovísk v nákupných centrách bude vyhradených práve pre nabíjanie elektromobilov.

Ušetrenú energiu bude vláda smerovať do elektromobilov

Podobné plány spolu s dotáciami na elektromobily, ktoré s veľkou pravdepodobnosťou čakajú aj ďalšie provincie, by mohli byť zlomovým bodom pre popularizáciu elektromobilov na najväčšom automobilovom trhu na svete, kde podľa prognózy švajčiarskej banky UBS budú do roku 2030 tri z piatich vozidiel poháňané nefosílnymi palivami.

Iniciatívu môžu využiť aj čínske vidiecke oblasti, najmä v provinciách S‘-čchuan a Jün-nan, kde sa nachádza množstvo vodných elektrární, na budovanie dostatočného počtu nabíjacích staníc tak, aby znížili obavy majiteľov elektromobilov z nízkeho dojazdu.

Prečítaj si tiež
Čínsky „útok na kryptomeny“ nevyšiel. Ťažiari ďalej pracujú a objemy rapídne rastú

Pripomeňme však, že Čína nie je jedinou ázijskou krajinou, ktorá tento rok ukázala jasný postoj k ťažbe kryptomien kvôli jej spotrebe energie.

Koncom apríla napríklad bývalý predstaviteľ kirgizskej vlády tvrdil, že ťažba kryptomien bola hlavným motorom energetickej krízy v krajine, zatiaľ čo v Iráne majú miestni licencovaní ťažiari zákaz činnosti až do septembra v snahe vlády ušetriť energiu počas leta.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú