Aj pre operátorov pracujú len ľudia, a preto sa občas stáva, že sa na vyúčtovaní objaví chybička. Nie je to nič príjemné, no 190-tisícový účet dokáže poriadne zvýšiť tlak aj stabilnejším jedincom. Aké má v takomto prípade poškodený možnosti?

Podobné prípady nie sú žiadnou exotikou, len nedávno sa takáto situácia prihodila pani Andree z Česka. Tá aktivovala svojej dcére mobilné dáta, no nečakala, že ešte v ten deň od nej operátor bude požadovať zálohu 90 tisíc a následne jej za 200 MB zaúčtuje 190 tisíc korún namiesto päťstovky.

Český operátor našťastie pochybenie za základe reklamácie uznal. Mnoho ľudí však stále nevie, ako v podobných prípadoch postupovať. Spotrebiteľský radca dTest radí pri takto vzniknutých situáciách faktúru reklamovať aj keď práve nejde o závratné sumy, inými slovami vždy, keď zistíte, že sa vyúčtovanie odchyľuje od nazmluvnených sadzieb.

dTest k reklamáciám vyúčtovania služieb operátorov dodáva, že pokiaľ reklamáciu uplatníte riadne a včas, povinnosťou operátora je v lehote jedného mesiaca reklamáciu vyriešiť a informovať vás o výsledku. Realitou však ostáva, že nie vždy sú operátori ochotní vyhovieť i oprávneným nárokom spotrebiteľov.

Nenechajte si ujsť
V Taliansku predstavil operátor paušál za menej ako 10 €, kde získaš 50 GB dát, neobmedzené volania a SMS

Pokiaľ sa s takýmto jednaním stretnete aj u nás, môžete kontaktovať Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Ten chráni záujmy koncových užívateľov a dokáže rozhodnúť či pochybenie nastalo na strane operátora. Následne môže operátorovi prikázať, aby spotrebiteľovi vrátil peniaze, prípadne udeliť sankcie za porušenie zákona.

V Česku sa na časopis dTest s otázkou obrátila aj pani Andrea, čo prispelo k vyriešeniu jej situácie. Tento rok dTest pomohol vyriešiť už 42-tisíc sťažností z rôznych oblastí spotrebiteľskej problematiky. Sporné prípady pomáha dTest riešiť aj na Slovensku a tak sa na nich v situáciách, kedy si neviete rady, neváhajte obrátiť s otázkou.

Pošli nám TIP na článok



Operátori