Bod zlomu je tu. Automobilový gigant predstavil nabíjanie, ktoré je rýchlejšie ako tankovanie plnej nádrže
Pred viac ako 100 rokmi prišiel Henry Ford s pásovou výrobou a týmto vynálezom obrátil naruby nielen automobilový priemysel, ale v podstate všetky výrobné odvetvia.
Teraz má americká automobilka na dosah ďalší revolučný objav, spolu s inžiniermi z Purdueovej univerzity vyvíjajú revolučný nabíjací kábel, ktorý by konečne mohol skrátiť nabíjacie časy elektromobilov na úroveň doby, ktorú potrebuješ na bežné dotankovanie benzínu. Informoval o tom portál GreenCarReport.
Kľúč spočíva v chladení
Cesta k takto rýchlemu nabíjaniu očividne nie je limitovaná nabíjačkou ani schopnosťami batérie, ale podľa Fordu spočíva v chladení samotného kábla. Nová metóda využíva fázovú zmenu chladiacej kvapaliny z jej tekutého stavu na paru.
Káble chladené kvapalinou poznáme už dlho, no nová metóda dokáže z vodiča odoberať viac tepla a tým pádom umožní prietok väčšieho prúdu bez toho, aby došlo k poškodeniu, respektíve roztaveniu vodiča.
Komerčná dostupnosť v nedohľadne
Je otázne, kedy sa nový typ kábla dostane do komerčnej prevádzky. Podľa odborníkov produkt ani zďaleka nie je hotový. Ako informuje Ford vo svojej tlačovej správe, najbližšie dva roky budú technológiu testovať, aby dokázali presne určiť maximálne a hlavne bezpečné nabíjacie výkony.
Dotiahnutie tohto projektu do úspešného konca by v modernom automobilovom priemysle znamenalo naozaj veľa. Vyššie nabíjacie výkony sa síce dajú dosiahnuť aj dnes, napríklad použitím hrubších vodičov, no lepšie chladenie tenšieho nabíjacieho kábla je efektívnejšie z hľadiska spotreby materiálov.
Aj keby si nový typ chladenia hneď nenašiel svoje uplatnenie pri nabíjačkách osobných elektromobilov, rozhodne si svoje uplatnenie nájde pri staniciach určených na nabíjanie nákladnej dopravy.
Očakáva sa, že nabíjacie stanice nákladných vozidiel budú dosahovať podstatne vyššie výkony, preto musí byť systém ich chladenia ďaleko efektívnejší.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
„Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
Slovenskí elektromobilisti jasajú. Ak máš kartu tohto poskytovateľa, už nabiješ aj na Ionity
Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
- Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
-
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
Umelá inteligencia by mohla viesť k vyhynutiu ľudstva, varujú odborníci
Takmer 60 % Slovákov by uvažovalo o rekvalifikácii v prospech IT oblasti
Masívny útok hackerov narušil koncoročné skúšky na stredných školách v krajine EÚ
Stellantis bude potrebovať ešte jednu alebo dve ďalšie továrne na batérie
Čínska automobilka Great Wall Motor plánuje vyrábať v Thajsku batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené