Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Mníchovská automobilka BMW sa intenzívne pripravuje na príchod novej platformy určenej pre batériové elektromobily, ktorej interné označenie je Neue Klasse. Ako informoval magazín Electrec, BMW sa počas vývoja tejto platformy obracia na chorvátskeho špecialistu na elektrické hyperautá Rimac.

Chorvátsky Rimac, ktorý je spoluvlastníkom legendárnej luxusnej značky Bugatti bude pre nemeckú automobilku prostredníctvom svojho technologického oddelenia vyvíjať batérie. Táto spolupráca je najväčším a najambicióznejším projektom spoločnosti Rimac Tech, ktorý spoločnosť uskutočnila.

Skúsenosti s elektrickými superšportmi

Automobilová divízia Rimac Automobili, je známa svojím rekordným elektrickým superšportom Nevera a je súčasťou spoločného podniku Buggati, ktoré v minulosti bolo vo výlučnom vlastníctve koncernu Volkswagen.

Rimac

Na základe partnerstva s automobilkou BMW, bude Rimac dodávať vysokonapäťové batérie pre elektrické modely novej generácie BMW Group, ktoré budú uvedené na trh v druhej polovici dekády pod označením Neue Klasse. Súčasťou partnerstva bude založenie sofistikovaných liniek na výrobu batérií vo vývojovom areáli Rimac neďaleko Záhrebu v Chorvátsku.

Dlhodobá spolupráca

Ako uviedol zakladateľ spoločnosti Mate Rimac, toto nové partnerstvo je kľúčovým krokom pre firmu, keďže Rimac Tech neustále expanduje, čoho dôkazom je podpísanie významného dlhodobého partnerstva s BMW. Rimac uviedol, že táto spolupráca ukazuje prechod spoločnosti od špecializovaného vysokovýkonného dodávateľa k veľko objemovej výrobe.

Bližšie informácie o tejto spolupráci zatiaľ neboli zverejnené, avšak ďalšie informácie o prepojení spoločností sa očakávajú v blízkej dobe. BMW v súčasnosti získava batérie z piatich miest po celom svete a plánuje vyrábať batérie pre elektromobily novej generácie v USA, Mexiku, Maďarsku a v Číne.

BMW potvrdzuje, že jeho nová platforma Neue Klasse určená pre batériové elektromobily bude mať o 30 % väčší dojazd, o 30 % rýchlejšie nabíjanie a o 25 % vyššiu účinnosť ako súčasné pohony. Zároveň bude obsahovať motory eDrive šiestej generácie a cylindrické batériové články využívajúce 800 voltovú architektúru.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú