BMW je známe svojimi špecifickými zvukmi elektrických áut, ktoré sa odlišujú od konkurencie. No zdá sa, že budúce modely s označením M prídu s úplne iným zvukovým prejavom, ktorý pripomína ikonický šesťvalec.

V rámci novej epizódy dokumentárnej série o vývoji elektrického M3 sa BMW sústredí na zachovanie športového a zábavného jazdného zážitku. Výrobca zároveň odhaľuje, ako má toto prvé plne elektrické M vozidlo znieť. A je to poriadne prekvapenie – namiesto futuristických tónov, ktoré poznáme z dnešných BMW EV, počujeme syntetický zvuk pripomínajúci spaľovací radový šesťvalec. Na tému upozornil Insideevs.

Výzvy elektrických športových áut

Automobilky, ktoré majú bohatú históriu výroby športových áut, čelia výzve preniesť do elektromobilov ten pravý „viscerálny“ pocit z jazdy. Honda pracuje na elektrickom Type R, ale nechce poškvrniť tento ikonický odznak, pokiaľ vozidlo nebude dostatočne zábavné. Hyundai dokázal, že to je možné – ich Ioniq 5 N je živým príkladom toho, ako môže byť EV skutočne vzrušujúce.

BMW má podobný problém. Hoci jeho doterajšie elektrické modely ponúkajú výborný výkon, sú príliš ťažké a nemotorné na kľukatých cestách, kde by mali M autá excelovať. Výnimkou bol len pôvodný Mini Cooper SE, ktorý si na horských cestách získal povesť zábavného jazdca, ale jeho nástupca už tento šarm stratil.

Cesta za prvým elektrickým M

BMW preto tvrdo pracuje na vývoji svojho prvého plne elektrického modelu M. Celý proces dokumentuje prostredníctvom krátkych filmov. Najnovšia epizóda sa zameriava na správanie auta pri jazde na hrane možností. Práve tu sa skrýva to pravé kúzlo M modelov – umožniť vodičovi byť „trochu nezbedný“, no bez straty kontroly nad vozidlom.

Testy aktuálne prebiehajú na zamrznutých jazerách vo Švédsku, kde BMW testuje prototyp so zaujímavým prezývkou „Nadine“. Aj keď má telo z i4, výrazné rozšírenie blatníkov skrýva výkonnú verziu platformy Neue Klasse. Hoci zatiaľ nie je jasné, či má tento prototyp štyri samostatné elektromotory pre každé koleso, BMW potvrdilo, že takáto konfigurácia je v pláne pre budúce M3 EV.

Syntetický šesťvalec namiesto futuristických tónov

Najväčším prekvapením je však zvuk prototypu. Kým súčasné elektrické BMW využívajú futuristické zvuky od hudobného skladateľa Hansa Zimmera, zdá sa, že tieto tóny nebudú v budúcnosti prítomné. Namiesto toho počujeme syntetický zvuk, ktorý pripomína spaľovací šesťvalec podobný motorom S58 v súčasných modeloch M.

Nie je isté, či sa tento zvuk dostane do finálnej verzie vozidla, no vyzerá to, že je lepšou voľbou než sci-fi melódie, ktoré by mohli narúšať zážitok z jazdy.

BMW tak spája klasické prvky svojich športových modelov s budúcnosťou elektromobility. Elektrické M3 pravdepodobne neprinesie umelé radenie prevodov ako Hyundai Ioniq 5 N, no ukazuje, že aj elektromobil môže byť hravý, zábavný a schopný prebudiť adrenalín každého vodiča.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP