Automobilky sa spojili, aby porazili najväčší problém elektromobilov. Prvé dve už zaviedli špeciálny pas
Pas batérie je akýsi doklad o pôvode materiálov a o celkovom zložení akumulátora v elektromobile. Ako upozornil portál InsideEVs, prvé automobilky spustili pilotný program a zverejnili pas pre svoje akumulátory.
Prvými lastovičkami v tomto smere sú automobilky Tesla a Audi. Za takzvaným batériovým pasom stojí Globálna batériová aliancia, do ktorej je zapojených viac ako 120 veľkých spoločností, ktoré vyrábajú elektromobily alebo samotné akumulátory.
Viac transparentnosti, z ktorej ťaží najmä spotrebiteľ
Cieľom zavedenia pasu batérie je vytvoriť stabilný a udržateľný reťazec s batériami. Spotrebiteľ dokáže zistiť, či je batéria v jeho elektromobile vyrobená z nových, alebo recyklovaných surovín. Taktiež dokáže zistiť zloženie batérie a pomer jednotlivých kovov.
Pas batérie tiež zobrazuje informácie o odhadovanej životnosti, očakávanom počte nabíjacích cyklov a tiež informácie o hmotnosti, napätí, energetickej hustote a samozrejme kapacite novej batérie. Dôležitou informáciou v pase je aj to, odkiaľ pochádzajú materiály v batérii.

Pas Tesly napríklad odhaľuje, že kobalt použitý v batérií pochádza od spoločnosti Kamoto Copper Company, ktorá ťaží v Kongu. V tomto prípade ale pas dokáže „vysledovať“ iba 1 % použitých materiálov, čo je naozaj málo.

Audi je na tom o niečo lepšie a v ich prípade pas sleduje 10 % použitých materiálov. Poznáme teda pôvod kobaltu a dokonca aj lítia. K úplným informáciám o materiáloch nás čaká ešte dlhá cesta, no začiatok je to rozhodne dobrý.
Vo finále by mal pas batérie odhaliť všetky detaily o akumulátore, teda pôvod anódy aj katódy, všetky použité materiály a ich pomery. Samozrejme, bude k dispozícii aj informácia o mieste pôvodu a tiež to, či môže pri ťažbe a spracovaní dochádzať k zneužívaniu detskej práce.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
