Šíriaci sa koronavírus spôsobuje obrovské problémy v mnohých krajinách sveta. Medzi najviac postihnuté patrí aj Španielsko, ktoré k dnešnému dňu hlási viac ako 110-tisíc prípadov nakazenia a viac ako 10-tisíc ľudí nakazeniu podľahlo. Krajina, tak ako aj zvyšné štáty bojuje s nedostatkom ochranných pomôcok a pľúcnych ventilátorov. Pomocnú ruku preto podala aj automobilka Seat.

V súčasnosti je výroba automobilov pozastavená. Táto skutočnosť sa vzťahuje na viacero automobiliek, vrátane Seatu. Výrobná linka určená pre nový Leon tak v súčasnosti poskytuje priestor pre výrobu pľúcnych ventilátorov.

Prechod z výroby automobilov na výrobu ventilátorov v rekordnom čase je výsledkom intenzívnej práce mnohých zamestnancov. Až 150 z nich z rozličných oblastí spoločnosti za týždeň vyvinulo 13 prototypov, z ktorých bol vybraný definitívny model, informuje webová stránka automobilky.

„Motivácia každého, kto sa zúčastňuje na tomto projekte je, že s našim know-how dokážeme masovo vyrábať aj vybavenie zachraňujúce ľudské životy,“ vysvetlil Nicolás Mora z výrobnej divízie závodu Seat Martorell.

Cieľom celého projektu bolo vytvoriť ventilátor najvyššej kvality a výsledkom je prístroj, ktorého názov je OxyGEN. Tento projekt využíva prevody vyrobené technológiou 3D tlače, hriadele z prevodoviek a modifikovaný elektromotor stieračov, ktorý bol určený pre nový Seat Leon. Ventilátor bol navrhnutý v spolupráci so spoločnosťou Protofy.XYZ, ktorá sa špecializuje na výrobu mechanických a elektronických prototypov.

Zaujímavosťou je, že automobilka stihla výrobnú linku upraviť pre súčasné potreby v extrémne rýchlom čase už behom týždňa. Každý ventilátor sa skladá z vyše 80 elektronických a mechanických súčiastok.

Aktuálne prechádza testovacou fázou v rámci schvaľovacieho procesu, pričom sa následne sterilizuje pomocou ultrafialového žiarenia, aby sa zabránilo prípadnému šíreniu baktérií a vírusov.

Podobným spôsobom však reagujú aj ďalšie automobilky. Škoda napríklad vyrába na svojich 3D tlačiarňach respirátory a Volkswagen buduje linku na výrobu rúšok v Číne. V Taliansku sa do podobných činností zapojili automobilky Fiat a Ferrari. Veľké problémy majú aj v Spojených štátoch amerických, kde naopak pomáhajú automobilky Ford a General Motors.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú