Vzostup elektromobilov a postupný pád spaľovacích motorov môžeme v automobilovom priemysle pozorovať stále intenzívnejšie. Mnohé veľké spoločnosti sa odhodlali vstúpiť do tohto segmentu, ktorý donedávna patril americkej Tesle. Najnovší prírastok do rodiny áut nemeckého Audi sa pýši titulom prvého plne elektrického SUV-čka spoločnosti, ktorá odhalila nový e-tron v San Fransiscu.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Renomovaný výrobca automobilov z Ingolstadtu priniesol svoje elektrické SUV s pohonom všetkých kolies len krátko po svojom konkurentovi s logom trojcípej hviezdy. Nové Audi e-tron je nabité najmodernejšími technológiami, pričom jeho pohon zabezpečuje iba čistá elektrická energia dvoch elektromotorov. Luxusom pretkaný interiér zasa poskytuje zážitok z ovládania všetkých možností skrz dve veľké dotykové OLED obrazovky.

Futuristické technológie prichádzajú už dnes

Majestátna karoséria s ostrými líniami a skvelou aerodynamikou je vzadu zakončená zníženou sklenenou strechou. Dynamický vzhľad tejto elektrickej novinky reprezentuje vynovený dizajnový jazyk automobilky, s ktorým sa budeme stretávať aj v ďalších nadchádzajúcich modeloch. Vďaka všetkým prvkom karosérie mohlo nové Audi e-tron Quattro vo veternom tuneli dosiahnuť koeficient aerodynamického odporu len 0,25, pričom takúto nízku hodnotu dosiaľ nezaznamenalo žiadne iné SUV, okrem Tesly Model X.

Napriek agresívnemu vzhľadu si toto elektrické Audi zachovalo dosť miesta v interiéri pre 5-člennú posádku, ktorá sa pri jazde stretne so všetkými modernými prvkami. Poprvýkrát je totiž možné ovládať systém aj hlasovým asistentom Alexa od Amazonu a gestami.

Nenechaj si ujsť
Mercedes zabudol objasniť jeden najdôležitejší detail pri predstavení svojho elektrického SUV

Vďaka absencii hnacieho hriadeľa zadnej nápravy je stredová konzola bohatšia o nové úložné priestory a podľa výrobcu sa „zdanlivo vznáša v priestore“. Vnútro tohto mohutného SUV teda prináša všetky najmodernejšie prvky, ktoré by dnes zákazník očakával. Dôležitejším aspektom tohto elektromobilu je však jeho dojazd.

Elektromotory s obrovským výkonom

Svojou veľkou 95 kWh batériou dokáže Audi e-tron Quattro na plné nabitie prejsť podľa európskych štandardov viac ako 400 km. Dvojica elektromotorov pritom dokáže produkovať maximálny výkon 320 kW, krátkodobo dokonca až 370 kW. Maximálny 800 Nm krútiaci moment „oprie“ vodiča do sedadla pri každej akcelerácii.

Zrýchliť z 0 na 100 km/h zvládne toto veľké SUV už za 4,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h. Problémom však nie je pre Audi e-tron Quattro ani nabíjanie akumulátora, pre ktoré postačí aj verejná 150 kWh DC nabíjačka. S jej pomocou sa batéria dobije na 80 % celkovej kapacity už za 30 minút nabíjania.

Zobraziť celú galériu (8)
AudiOesterreich/YouTube

Nenechaj si ujsť
Elektromobily sú na vzostupe. Do roku 2025 uvidíme na cestách týchto 30 modelov

Množstvo elektriny získa nový e-tron aj z rekuperácie energie počas brzdenia. Podľa výrobcu zvládne táto technológia vyprodukovať dostatok energie pre tretinu celkového dojazdu. Moderná elektrická novinky od Audi tak chce svojimi vlastnosťami konkurovať americkej Tesle a jej Modelu X.

Jeho cena však hravo prekračuje aj 150 000 €, no nové Audi e-tron Quattro začína omnoho nižšie. Za túto novinku si nemecký výrobca v základe vypýta približne 74 800 dolárov (v prepočte 64 000 €), pričom vyššia verzia „Prestige“ vyjde zákazníka na 81 800 dolárov (70 000 €). Najvyšší možný variant s označením „Edition One“ sa má predávať za 86 700 (74 000 €). Ceny sa však po oficiálnom príchode na trh môžu ešte upraviť, no už teraz nový e-tron v tomto smere výrazne poráža Model X. Audi prinesie svoje prvé elektrické SUV k zákazníkom v 2. štvrťroku 2019, pričom bol už spustený systém rezervácií na oficiálnej stránke.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
60%
Páči sa mi to
20%
Chcem to
20%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách. Kontakt: [email protected]