Po vzore Tesly sa do výroby svojho elektrického SUVéčka s názvom „e-tron“ vrhol ďalší nemecký výrobca, ktorý mal so svojou novinkou tento rok veľké plány. Prvotné výrobné ciele teraz narúša nedostatok batérií od dodávateľa, ako aj chýbajúce elektromotory z dcérskeho závodu v Maďarsku. Ingolstadtská automobilka Audi musela skrátiť výrobný čas na 6 hodín a kvôli nedostatku komponentov odložiť aj príchod e-tronu Sportback na budúci rok.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Audi e-tron v podaní renomovanej nemeckej automobilky prináša elektromotor s maximálnym výkonom až 300 kW a 95 kWh batérie s dojazdom na 328 km podľa EPA testovania. Nie je to však žiadne lenivé SUV a z 0 na 100 km/h to zvládne už za 5,5 sekundy v špeciálnom „Boost“ režime, informuje Teslarati. Touto elektrickou novinkou tak Audi chcelo očariť európsky a americký trh, kam ale nedorazí stanovený počet kusov nového e-tronu.

Problémová výroba elektromobilu zasiahla aj Audi

Pri hľadaní dôvodov treba zájsť až k dodávateľskému reťazcu, v ktorom je jedným z hlavných vinníkov spoločnosť LG Chem produkujúca elektrické batérie v susednom Poľsku. Tie však používajú aj ďalšie elektromobily ako Porsche Taycan a Jaguar I-Pace.

Zobraziť celú galériu (2)
Dávid Igaz / FonTech

Kvôli nedostatku batérií tak muselo Audi obmedziť výrobný čas e-tronu na 6 hodín denne. Informácie mali belgickým novinám L’ Echo prezradiť dokumenty z interného zdroja, ktoré potvrdzujú, že z pôvodných 55 830 kusov tohto elektromobilu bude v roku 2019 vyrobených 45 242 kusov, informuje Electrek.

Nenechaj si ujsť
Tesla a jej neuveriteľná efektivita dokázala zázraky. Jasne porazila konkurenciu od Audi a Jaguaru

Audi už ale aktuálne môže prvé kusy doručiť nedočkavým zákazníkom. Podľa informácií portálu Electrive je na doručenie pripravených až 20 000 kusov e-tronu. Neskôr môže výrobca upraviť výrobu na 8 hodín denne, no pracovný týždeň skráti len na 4 dni, informuje InsideEV. Okrem akumulátorov sa automobilka trápi aj s nedostatkom elektromotorov, ktoré vyrába v maďarskom závode v Györ, kde však prednedávnom zamestnanci štrajkovali. To malo vplyv aj na plynulosť výroby a teraz na to dopláca nemecká továreň na e-tron v Brusseli.

Zobraziť celú galériu (2)
Dávid Igaz / FonTech

Aj tento nemecký gigant napriek svojej 100-ročnej existencii zisťuje, že výroba elektromobilov nie je taká jednoduchá ako by si predstavoval. Dostihli ho totiž problémy, ktoré mala v prvých rokoch samotná Tesla, no tá ich postupom času dokázala vyriešiť.

Naposledy sa potýkala s problémami Modelu 3, ktorý bol podľa Elona Muska „produkčným peklom“ a spočiatku nešlo nič podľa plánov. Po dlhom čase sa však výrobná linka upravila a najlacnejší elektromobil Tesly je už vyrábaný bez väčších problémov.

O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách.