Elektrické vozidlá sú čoraz viac v kurze a väčšina majiteľov pri kúpe nového vozidla zvažuje aj túto možnosť, prípadne kombináciu elektro a spaľovacieho motora, tzv. hybrid. Tomuto rozmachu prispievajú aj samotné automobilky, kde už väčšina výrobcov má v portfóliu vlastnú alternatívu. Patrí tu aj Audi, ktoré dnes na Slovensku oficiálne uviedlo model e-tron. Ide o plne elektrické SUV, ktoré môže bez problémov konkurovať aj americkej Tesle a jej Modelu X.
Audi e-tron bolo predstavené ešte v minulom roku v San Franciscu a dnes sa konečne oficiálne odhalilo aj na Slovensku. Nové Audi e-tron je nabité najmodernejšími technológiami, pričom jeho pohon zabezpečuje iba čistá elektrická energia dvoch elektromotorov. Luxusom pretkaný interiér zasa poskytuje zážitok z ovládania všetkých možností skrz dve veľké dotykové OLED obrazovky. O tom, že Audi to znova dokázalo, svedčí aj záujem na Slovensku. Už teraz je u nás totiž predobjednaných hneď niekoľko kusov elektromobilu.
Nový dizajn ako základ pre ďalšie modely
Dynamický vzhľad tejto elektrickej novinky reprezentuje vynovený dizajnový jazyk automobilky, s ktorým sa budeme stretávať aj v ďalších nadchádzajúcich modeloch. Vďaka všetkým prvkom karosérie mohlo nové Audi e-tron vo veternom tuneli dosiahnuť koeficient aerodynamického odporu len 0,27, pričom takúto nízku hodnotu dosiaľ nezaznamenalo žiadne iné SUV, okrem Tesly Model X.

Napriek tomu si zachovalo dosť miesta v interiéri pre 5-člennú posádku, ktorá sa pri jazde stretne so všetkými modernými prvkami. Poprvýkrát je totiž možné ovládať systém aj hlasovým asistentom Alexa od Amazonu a gestami.

Slušná batéria s kapacitou 95 kWh dokáže prekonať podľa európskych štandardov až 400 km. Dvojica elektromotorov pritom dokáže produkovať maximálny výkon 270 kW, krátkodobo dokonca až 300 kW. Maximálny krútiaci moment „oprie“ vodiča do sedadla pri každej akcelerácii. Zrýchliť z 0 na 100 km/h zvládne toto veľké SUV už za 6,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 200 km/h.

Problémom však nie je pre Audi e-tron ani nabíjanie akumulátora, pre ktoré postačí aj verejná 150 kWh DC nabíjačka. S jej pomocou sa batéria dobije na 80 % kapacity už za 30 minút nabíjania.

Množstvo elektriny získa nový e-tron aj z rekuperácie energie počas brzdenia. Podľa výrobcu zvládne táto technológia vyprodukovať dostatok energie pre tretinu celkového dojazdu. A čo cena? Základný model začína na cenovke 81 400 € pričom s doplnkovou výbavou sa cena bez problémov dostane nad 100 000 €. Už dnes si pritom auto môžeš nakonfigurovať na oficiálnej stránke a mať ho tak medzi prvými.
Teraz čítajú

911-ka padne z trónu. Porsche Taycan smeruje na vrchol rebríčka predajov automobilky

Mercedes ani zďaleka nekončí, už zajtra predstaví elektromobil EQB. Nevieme o ňom takmer nič

Dlhoročný súdny spor Tesly s bývalým inžinierom je konečne urovnaný. Ukradla jej čínska automobilka autopilota?

VIDEO: Konečne vo svojom prostredí. Teslu Cybetruck zobrali na stavenisko továrne, kde ju budú vyrábať

VIDEO Na nabíjanie elektromobilov aj zabudneme. Stanice na výmenu batérií žnú obrovský úspech, druhá generácia je ešte revolučnejšia
Články, ktoré hýbu svetom

AKTUALIZOVANÉ Helikoptéra na Marse je opravená, poznáme aj nový dátum prvého letu

Spotify posiela na trh svoj prvý hardvérový produkt. Zatiaľ ho dostanú ľudia zadarmo

Inšpiratívna Slovenka popri materskej rozbehla úspešný biznis, dnes značka Simply Grey expanduje do USA či Austrálie

Mladá Slovenka sa živí sociálnymi sieťami: Za účtom Plačkovej je veľa práce a driny (ROZHOVOR)
