Po vypuknutí kauzy s únikom osobných informácií používateľov Facebooku sa podozrenie obrátilo aj na mnohé ďalšie veľké firmy sveta. Neobišlo ani najväčšieho amerického výrobcu smartfónov. Tim Cook už dávnejšie prezradil, že do situácie Marka Zuckerberga by sa nikdy nedostal a Apple teraz znova tvrdí, že zákazník preň nikdy nebol produktom.
Únik osobných informácií o desiatkach miliónoch používateľoch Facebooku spôsobil vo svete poriadny rozruch. Tento škandál poznačil nielen samotnú sociálnu sieť, ale najmä dôveru ľudí, ktorí o bezpečnosti svojich údajov začali pochybovať. Kvôli tomuto prešľapu, kedy Facebook predával citlivé dáta spoločnosti Cambridge Analytica, Marka Zuckerberga vyšetroval európsky parlament. Zakladateľ najväčšej sociálnej siete sveta však chcel túto obrovskú chybu napraviť a získať späť dôveru používateľov.
Apple potvrdzuje, že na osobných údajoch zákazníkov nezarába
Po týchto znepokojujúcich udalostiach zaujímalo predsedu Výrobu pre energetiku a obchod v Oregone postavenie Apple voči súkromiu jeho zákazníkov. Greg Walden tak napísal Timovi Cookovi otvorený list, v ktorom žiadal jeho vyjadrenie, čo by urobil v situácii, ak by sa Apple dostal do podobných problémov ako Facebook. CEO Apple však prezradil, že on by sa do podobnej situácie nikdy nedostal. Spoločnosť síce mohla na zákazníkoch zarobiť „tony“ peňazí, no neurobila tak. Tim Cook navyše tvrdo kritizoval rozhodnutie Facebooku zbierať údaje o používateľoch.
Nenechaj si ujsť
Osobné údaje používateľov Facebooku boli opäť zneužité. Tentokrát vina padá na tvorcu kvízových aplikácií
Timothy Powderly, riaditeľ Apple pre federálne záležitosti, teraz Waldenovi opäť potvrdil vyjadrenia Tima Cooka. Predseda Výboru pre energetiku a obchod bol totiž zvedavý na zbieranie údajov prostredníctvom mikrofónu a digitálneho asistenta Siri. Zaujímalo ho, či Apple nezbiera a nemonitoruje rozhovory a dáta o používateľoch a ich polohe skrz túto výbavu svojich smartfónov. Vyjadrenie kalifornského giganta však bolo opäť jednoznačné.
„Veríme, že súkromie je základným ľudským právom a úmyselne vyvíjame naše produkty a služby tak, aby sme minimalizovali zbieranie údajov o používateľoch. Ak aj dáta zbierame, sme transparentní a pracujeme na ich oddelení od zákazníka. Stále vylepšujeme proces minimalizácie zbierania údajov našou spoločnosťou.
Zákazník nie je našim produktom a náš biznis model nezávisí na zbieraní množstva osobných identifikovateľných údajov pre obohatenie cielených profilov zameraných na reklamu.“ – Timothy Powderly, riaditeľ Apple pre federálne záležitosti.
Obdobný list dostal aj CEO spoločnosti Alphabet, no ten musel odpovedať aj na otázku, či Google zbieral údaje o polohe používateľov, aj keď boli služby pre zameriavanie polohy zariadení vypnuté. Apple však opäť potvrdil, že skutočne nemieni zarábať peniaze na osobných údajoch svojich zákazníkov. Spoločnosť sa teda skutočne zameriava len na predaj svojich produktov. Citlivé údaje používateľov nemieni zbierať za účelom marketingu. O čo všetko sa Greg Walden v liste pre Apple zaujímal si môžeš prečítať na tomto odkaze.
Čítajte viac z kategórie: Smartfóny
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Apple konečne vypočul používateľov. Prichádza veľký redizajn aj nové funkcie do auta
Apple zmení tvoj iPhone na nepoznanie. Pozri, čo prináša iOS 26 a či ho dostane aj tvoj mobil
Včerajší Apple event bol fiasko, kričia analytici. V jednej veci Apple neprestáva prekvapovať
AKTUÁLNE: iPhone sa zmení na živé sklo. Apple predstavil najväčšiu zmenu za posledné roky
Apple konečne spustil nový CarPlay. Čoskoro ho dostanú aj Slováci (+PREHĽAD ZMIEN)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci ich „hltajú“ ako lentilky: Kardiológ odhalil doplnky, ktoré vedú k neplodnosti, zlyhaniu pečene a predčasnej smrti
50-tisíc Rusov na fronte, letná ofenzíva v troskách: Korupcia ničí armádu, Ukrajinci chystajú tvrdý protiútok
Obľúbené jedlo spôsobuje nočné mory, potvrdili vedci. Po stáročiach vyriešili záhadu ľudovej múdrosti
Pohodlie ťa môže vyjsť draho: Za nevinný zvyk pri parkovaní ti hrozí pokuta až 150 eur
NÁROČNÝ KVÍZ: Iba 10 % Slovákov odpovie správne na všetky otázky. Prever svoje znalosti z chémie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- iPhone stráca lesk. Slováci už nechcú míňať za mobily 1000 eur a našli si nového miláčika
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vymenil som svoje smart hodinky za „Čínu“ a ostal som zarazený. Najväčší predsudok Slovákov je dávno preč
-
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
Dôležitý satelit za 88 miliónov dolárov zmizol. Jeff Bezos aj vedci ostali v šoku
Elektrické Volvá sa nepredávajú. Firma musí škrtať a prehodnocovať budúcnosť
Český premiér sa vzbúril proti novému návrhu EÚ: Súčasné ciele stačia, ďalšie nás ekonomicky zruinujú
Česko bičuje historické sucho. Meteorológovia prepisujú 60-ročné rekordy
ZSE spustilo letnú bombu: Slováci si môžu elektromobily nabiť zadarmo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP