Používatelia Androidov s verziami 9 a 10 sa už pár mesiacov sťažujú na problém, ktorý im znemožňuje vytvoriť zálohu systému. Google však doposiaľ nevydal žiadnu opravnú aktualizáciu, a tak si používatelia hľadajú riešenia podľa seba, píše AndroidPolice.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!
FacebookInstagramYouTube

Redaktori z AndroidPolice dokonca oslovili Google s otázkou, či tento problém registruje a či pracuje na jeho oprave, no odpovede sa, žiaľ, doposiaľ nedočkali. Je to už viac ako 9 mesiacov, čo sa používatelia smartfónov s Androidom 9 a Androidom 10 sťažujú na fakt, že nefungujú zálohy celého systému.

Najhoršie na tom je, že používateľ nedostane ani žiadne upozornenie s informáciou, že zariadenie sa nepodarilo zálohovať alebo zariadenie už nebolo dlhšiu dobu zálohované. Zálohovanie systému síce môžeš mať zapnuté, no tlačidlo na okamžitú zálohu je neaktívne, a to aj v prípade, ak ti na zálohu čakajú niektoré dáta.

Niektorí používatelia sa zhodujú na tom, že problém by mohlo spôsobovať šifrovanie záloh na uzamknutej obrazovke, ktoré je súčasťou posledných dvoch verzií Androidu. To znamená, že ak používaš na uzamykanie obrazovky nejaký bezpečnostný prvok, či už ide o PIN, vzor alebo odtlačok prsta, zálohy systému sú nefunkčné, no problém je, že zostanú nefunkčné aj po odomknutí zariadenia.

jahiscallin/Reddit

S dočasným riešením prišiel jeden z používateľov, ktorý ho zdieľal na Reddite. Podľa neho stačí jednoducho na moment vypnúť zabezpečenie obrazovky. Po tomto kroku by malo tlačidlo na vytvorenie zálohy systému zmodrať, čím sa stáva aktívne a ty si tak zariadenie môžeš zálohovať. Nezabudni si však po tomto kroku smartfón opäť zabezpečiť.

Jedná sa o veľmi nešťastné riešenie, no je pomerne jednoduché a hlavne funkčné. Druhý spôsob, s ktorým prišli technici z XDA-developers, je zložitejšie, no problém dokáže vyriešiť natrvalo. Tento postup však vyžaduje použitie ADB, preto sa odporúča len skúsenejším používateľom.