Čína má ďalší unikát čo sa týka verejnej dopravy. Dopravný prostriedok, ktorý na prvý pohľad vyzerá ako vlak, je v skutočnosti autobus, električka a vlak v jednom.

Jeho výrobca, Čínska železničná tranzitná spoločnosť (CRRC), ho však nazýva ako „inteligentný autobus“. Najväčšou zaujímavosťou je pritom modularita, takže jednotlivé vagóny je možné pridávať alebo odoberať. Avšak pre chod stačí obyčajná cesta s miernymi úpravami. Autobus funguje vďaka senzorom, ktoré sledujú biele prerušované čiary na ceste. Tým pádom odpadá aj nutnosť prítomnosti vodiča. „Je to ako mať virtuálne koľajnice pre autobus,“ povedal Feng Jianghua, šéf inžinierstva v CRRC.

Keď sa spoja tri vagóny, vznikne 30 metrov dlhý autobus schopný odniesť až 300 pasažierov. Ďalšou výhodou je, samozrejme, oveľa nižšia cena v porovnaní s metrom alebo električkou, ktoré vyžadujú budovanie infraštruktúry. Inteligentný autobus je tak vhodný najmä pre stredné alebo malé mestá v Číne, ktoré si nemôžu dovoliť budovanie koľajníc. Pre porovnanie, výstavba jedného kilometra trasy pre metro vyjde až na 102 miliónov dolárov. Inteligentný autobus pritom stojí iba dva milióny dolárov. Výstavba začne v roku 2018 v čínskom meste Zhuzhou, pričom dĺžka dráhy bude 6,5 kilometrov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP