V tomto texte boli použité materiály TASR.

Na najväčšom európskom automobilovom trhu sa odohrala nečakaná zmena poradia. Česká značka Škoda predbehla BMW v predaji elektromobilov a získala druhé miesto v rebríčku nemeckého trhu.

Škoda predbehla prémiového rivala

Podľa údajov Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) predala Škoda za prvých deväť mesiacov tohto roka 34 567 čisto elektrických áut, zatiaľ čo BMW mierne zaostalo s 34 436 kusmi. Ide o historický úspech pre českú automobilku, ktorá vďaka modelom Enyaq a jeho variantom postupne posilňuje svoju pozíciu aj mimo domáceho trhu.

Líder zostáva nezmenený – prvé miesto si s prehľadom udržala značka Volkswagen, ktorá od januára do septembra zaregistrovala 75 998 elektromobilov. Výsledky zároveň potvrdzujú absolútnu dominanciu koncernu Volkswagen Group, do ktorého patria aj značky Audi a Seat/Cupra. Práve tieto dve značky obsadili štvrté a piate miesto v predaji elektrických vozidiel.

Škoda Vision O

Tesla stráca pozíciu

Mercedes skončil na šiestom mieste, no najväčší pokles zaznamenala Tesla. Americká automobilka sa s 14 845 predanými elektromobilmi prepadla až na ôsmu priečku. Analytici tvrdia, že za tým môže stáť nielen silná konkurencia, ale aj negatívne vnímanie značky v súvislosti s verejnými aktivitami šéfa Elona Muska.

Výsledky jasne ukazujú, že európske automobilky dokážu v segmente elektromobilov konkurovať aj globálnym hráčom. Škoda sa vďaka stabilnému rastu a dostupnejšiemu portfóliu zaradila medzi najpredávanejšie elektrické značky v Európe, čím potvrdzuje, že elektromobilita sa stáva bežnou súčasťou trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP