Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Budúcnosť Volkswagenu v Číne sa zďaleka neodohráva len na poli elektromobility. Zatiaľ čo automobilka na domácej pôde prezentuje stratégiu postupného odklonu od spaľovacích motorov, v Číne hrá úplne inú partiu. Najnovšie vyjadrenia šéfa VW pre Čínu Ralfa Brandstättera ukazujú, že koncern nechce odpisovať spaľováky, ale naopak, plánuje ich ďalej modernizovať.
Podľa informácií nemeckého portálu news38.de, Volkswagen spojil sily s čínskym výrobcom XPeng a spoločne pripravujú platformu s názvom China Electronic Architecture (CEA), ktorá má od roku 2027 slúžiť nielen pre elektromobily, ale aj pre plug-in hybridy a klasické spaľovacie motory.
Princíp je jasný: zníženie systémovej komplexity, zjednotenie riadiacich jednotiek a tým aj nižšie náklady. Platforma má pritom priniesť technológie ako pokročilé asistenčné systémy či aktualizácie softvéru na diaľku, ktoré dnes zákazníci očakávajú aj pri tradičných autách.
Spaľováky ešte nepovedali posledné slovo
Kľúčovým dôvodom, prečo VW stavia na takýto prístup, je aktuálny stav trhu. Čína je pre značku najväčším odbytiskom a napriek rastúcej konkurencii v elektromobiloch tam stále dominuje v predaji spaľovacích modelov. Podľa údajov za rok 2024 tvorili vozidlá so spaľovacím motorom až 90 % všetkých predaných áut značky VW v Číne. Elektrické modely ako ID.4 však trpia slabším dopytom, a to najmä pre lokálnu konkurenciu a kritiku zo strany zákazníkov, ktorí autám vyčítali zastaraný dizajn aj „senior imidž“.
Ralf Brandstätter zdôraznil, že Volkswagen nechce obmedziť technologickú vyspelosť len na jednu formu pohonu. Podľa neho dokáže koncern práve vďaka spoločnej platforme efektívnejšie využiť ekonomické aj technologické výhody a udržať si pozíciu na čínskom trhu. Inými slovami, moderný softvér a umelá inteligencia nemajú byť výsadou elektromobilov, ale aj spaľovacie modely môžu ťažiť z rovnakých inovácií.
To však neznamená, že VW poľavuje v elektrifikačných plánoch. Automobilka potvrdila, že do roku 2030 chce uviesť na čínsky trh 30 nových elektrických modelov. Spolupráca s XPengom má navyše pomôcť pripraviť dizajnovo atraktívnejšie vozidlá, ktoré lepšie zapadnú do lokálnych trendov a zbavia značku imidžu príliš konzervatívneho výrobcu.
Volkswagen tak hrá dvojitú stratégiu: na jednej strane optimalizuje spaľovacie motory, aby si udržal silné postavenie v krajine, kde stále rozhodujú o väčšine predajov. Na druhej strane stavia na budúcnosť elektrických áut, ktorú už dnes diktuje čoraz tvrdšia konkurencia domácich výrobcov. Pre čínsky trh to znamená, že spaľováky ešte zďaleka nepovedali posledné slovo a práve Volkswagen sa ich chystá urobiť oveľa modernejšími, než si možno myslíš.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Závislosť na nafte môže navždy skončiť. Afrika konečne napĺňa svoj potenciál, zažíva obrovskú zmenu
Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Odborník: Valorizácia dôchodkov bude nízka, penzisti si prilepšia len minimálne
Hypotéky zdraželi: Slováci však o pomoc až do 150 eur mesačne nemajú záujem
Snímky z vesmíru odhalili tajomstvo Rusov. Na okupovaných územiach Ukrajiny vznikajú pevnosti
Mýtus o neotrasiteľnom zdraví padá. Rakovina hrubého čreva sa šíri medzi športovcami, onkológ odhalil príčinu
Oblohu nad Slovenskom rozžiari krvavý supermesiac. Nenechaj si ujsť vesmírne divadlo desaťročia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Závislosť na nafte môže navždy skončiť. Afrika konečne napĺňa svoj potenciál, zažíva obrovskú zmenu
- Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Závislosť na nafte môže navždy skončiť. Afrika konečne napĺňa svoj potenciál, zažíva obrovskú zmenu
- Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Závislosť na nafte môže navždy skončiť. Afrika konečne napĺňa svoj potenciál, zažíva obrovskú zmenu
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
Ministerstvo vnútra spúšťa historickú novinku. Slováci prvýkrát odvolia s digitálnym dokladom
NBS vydala vážne varovanie: Slováci naleteli ďalšiemu podvodu, nepozornosťou prichádzajú o peniaze
Nemecký priemysel je v kŕči a čoraz viac prepúšťa. Najviac trpia automobilky, dôvody sú jasné
Slovenská vláda navrhla daň, ktorá nahnevala Trumpa. Ak ju schválime, dostaneme tvrdú odpoveď
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP