Streamovacia služba zo Slovenska Filmzie, ktorá poskytuje tisícky hodín filmového a seriálového obsahu zadarmo, vstupuje do novej fázy. Platforma oznámila nové strategické partnerstvo so známou mediálnou skupinou a plánuje rozšíriť ponuku svojho obsahu.

Veľa ľudí o nej nevie

Bratislavský startup Filmzie si začína umocňovať svoju rastúcu pozíciu v segmente streamovacích služieb. Platforma zo  Slovenska divákom legálnou cestou ponúka tisícky hodín filmového, seriálového a dokumentárneho obsahu úplne zadarmo. Robí tak vďaka čoraz populárnejšiemu AVOD modelu (Advertising Video on Demand), teda bezplatného prístupu ku streamovanému obsahu financovaného reklamou.

Filmzie aktuálne ponúka viac ako 10-tisíc hodín filmového a televízneho obsahu, pričom od diváka nevyžaduje žiadnu registráciu ani zadanie údajov o kreditných kartách. Všetok obsah je dostupný okamžite a zadarmo, jediným háčikom je prítomnosť reklamy, ktorá celý projekt financuje. Na rozdiel od nelegálnych portálov však reklama nie je agresívna a nepredstavuje pre diváka bezpečnostné riziko.

Filmzie

Služba je dostupná na webe i mobilných aplikáciách, špeciálne veľkú popularitu si vybudovala na trhoch Severnej a Južnej Ameriky, ako i v európskych krajinách či v Austrálii. Platforma založená v roku 2018 postupne prerástla vo významného hráča s niekoľkomiliónovou diváckou základňou. Tržby Filmzie v minulom roku prekonali 25,79 miliónov eur a služba sa prvýkrát dostala do zisku približne 5 miliónov eur.

Od začiatku sme mali jasnú víziu – no jej realizácia bola veľkou výzvou. Spúšťali sme streamovaciu platformu bez filmov, bez mena v odvetví a bez zdroja reklám – a ešte k tomu z východnej Európy. Museli sme mať plán, ako si všetky tieto aktíva krok po kroku vybudovať.

Začali sme teda tým najdôležitejším – obsahom. Budovali sme knižnicu filmov a seriálov a našu reputáciu tým, že sme chodili na filmové festivaly po celej Európe, od Berlína až po Cannes, a osobne vysvetľovali štúdiám, kto sme, ako funguje náš model a čo im môžeme priniesť. Trvalo to roky, ale dnes už nás poznajú a vieme rokovať prakticky s kýmkoľvek na svete,“ hovorí spoluzakladateľ platformy Matej Boďa.

Dôležitý krok

Filmzie bude aj naďalej rásť. Startup zo Slovenska totiž uzatvoril dôležité strategické partnerstvo s kanadskou mediálnou a technologickou skupinou A Parent Media Co (APMC), ktorej hodnota sa odhaduje na 600 miliónov dolárov. Streamovacia služba si od novej spolupráce sľubuje posilnenie obsahu, ako i urýchlenie technologického rozvoja.

Filmzie

Partnerstvo s APMC prinesie Filmzie nové technológie, know-how aj prístup k širšiemu spektru filmového obsahu. Zakladatelia Filmzie Matej Boďa a Milan Gajdo v spoločnosti zostávajú na vedúcich pozíciách, nič sa nemení ani na fungovaní služby, ktorá naďalej zostáva bezplatná.

Dôležitým prínosom partnerstva bude predovšetkým rozšírenie filmovej knižnice o nové tituly vďaka lepším distribučným vzťahom a väčšej vyjednávacej sile. Zároveň sa očakáva zlepšenie používateľskej skúsenosti vďaka novým odporúčacím algoritmom a optimalizácii prehrávania. Pre bežného používateľa to bude znamenať atraktívnejší výber, lepšiu technickú kvalitu a stabilitu služby.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP