TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
SUV dnes dominujú cestám aj predajným rebríčkom. Čo ak však existuje auto, ktoré ponúka viac priestoru, rovnaký komfort, vyšší posed a praktickejšie riešenia – a to všetko za nižšiu cenu? Presne tak pôsobí Renault Kangoo 130 TCe s automatickou prevodovkou a výbavou Techno. Moderné MPV, ktoré sa nebojí postaviť SUV „na značky“.
Otestovali sme ho v slovenských podmienkach, s plnou výbavou, automatickou prevodovkou a benzínovým štvorvalcom. Je Kangoo rozumnou alternatívou vo svete nafúknutých crossoverov?
V recenzii sa dozvieš:
- Prečo Kangoo už nepôsobí ako dodávka, ale ako civilizovaný kombi
- Ako sa sedí a jazdí v porovnaní so SUV
- Čím prekvapí interiér a praktické riešenia pre rodinu
- Akú spotrebu som nameral počas testu
- Prečo môže byť lepšou voľbou než drahšie crossovery
Dizajn: Civilizovaný kombi na steroidoch
Kangoo už dávno nevyzerá ako dodávka. Dizajn prednej časti sa priblížil osobným modelom Renaultu – LED svetlomety, hranatejšie línie a moderný výzor z neho robia slušného mestského spoločníka. Hanbu mu nerobia ani 17″ disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré sa k príplatkovej striebornej farbe highland naozaj hodia. Síce si auto zachováva „krabicovú“ siluetu, no v tomto prípade je to výhoda. Auto pôsobí kompaktne, no zároveň veľmi priestranne. Oceňujeme aj praktické riešenia ako predné dvere s otváraním do 90° či posuvné zadné dvere, ktoré sú ideálne do úzkych parkovacích miest.
Za zmienku stoja aj plastové krytky na hrane dverí, ktoré zamedzia poškodeniu pri nepozornom otvorení – dôkaz, že Renault myslel aj na detaily.
Interiér: MPV, ktoré zvládne rodinu aj náklad
Po usadnutí prekvapí vysoký posed, ktorý je porovnateľný s mnohými SUV strednej triedy – aj napriek tomu, že sedadlo je nastavené na najnižšiu pozíciu. Výhľad je skvelý a ergonómia veľmi dobre zvládnutá. Palubná doska pôsobí moderne a funkčne. Infotainment systém Easy Link podporuje Android Auto aj Apple CarPlay a ovláda sa intuitívne. Digitálny displej vodiča má výbornú kvalitu zobrazovania a nájdete na ňom všetky potrebné údaje, ktoré by ste tam hľadali. Klimatizácia má fyzické ovládanie, čo je dnes vzácnosť, ktorú vítame. Vnútorný priestor je hlavným tromfom.
Nad hlavou sa nachádza obrovská odkladacia priehradka. Nechýba ani vstavaný držiak na mobil či množstvo ďalších šikovných úložných riešení. Negatívom je klavírny lak okolo voliča prevodovky, ktorý pôsobí luxusne, kým sa ho nedotkneš – potom je plný odtlačkov a rýchlo sa poškriabe. Zvláštnosťou je ovládanie audia pod volantom. Renault tu ostáva verný svojmu dizajnu – zmenu stanice urobíte otočným ovládačom, zmenu hlasitosti naopak tlačidlami.
Problém je, že celý modul nie je viditeľný, ak máte volant v stredovej polohe – čo môže byť pre mnohých nepraktické. Dá sa však na to zvyknúť a ak ste stály zákazník tejto francúzskej značky, toto riešenie vás neprekvapí.
Na zadných sedadlách bez problémov odveziete troch dospelých. Ešte väčšiu radosť však spraví možnosť sklopenia zadného radu: sedák ide k podlahe, operadlo sa sklopí na jeho miesto a vznikne takmer rovná nakladacia plocha. Do auta bez problémov naložíte bicykle, kočík či nábytok z IKEA.
Motor a jazda: plynulosť a rozvaha, presne ako má byť
Kangoo poháňa benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom 130 koní. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC ide o veľmi príjemné spojenie. Dobrou správou pre milovníkov naftových motorov je stále dostupná verzia motorov Blue dCi v 2 výkonnostných alternatívach s možnosťou manuálnej či automatickej prevodovky. Motor v našom vozidle pracuje ticho, prevodovka radí hladko a auto vôbec nemá potrebu zbytočne vytáčať motor. Jazda je plynulá, pokojná a predvídateľná. Počas testu sme jazdili so spotrebou okolo 7,2 l/100 km, no pri diaľničnom tempe spotreba mierne stúpa.
Pri rýchlosti 130 km/h motor točí príjemných 2 300 otáčok, no je citeľný aerodynamický hluk, najmä od spätných zrkadiel, čo si vyžiada zvýšenie hlasitosti rozhovoru v kabíne. Adaptívny tempomat a systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu fungoval pri dlhých trasách bezchybne. Obrovskou výhodou je možnosť vypnúť asistenčné systémy jedným fyzickým tlačidlom – žiadne zdĺhavé preklikávanie menu, stačí dvakrát stlačiť dedikované tlačidlo a auto sa prepne do individuálneho režimu, kde si asistentov nastavíte (vypnete) podľa seba.
Drobné mínus patrí voliacej páke automatu. Nie je podsvietená a medzi polohami R-N-D nie je jasná dráha. V rýchlosti sa niekoľkokrát stalo, že sme zaradili neutrál namiesto „D“ alebo „P“ namiesto „R“.
Všetko sú to ale drobnosti, na ktoré si po čase zvyknete a budete si už len užívať ľahkosť a jednoduchosť s akou Kangoo jazdí.
Batožinový priestor: veľký, ale nie bez kompromisu
Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní až 775 litrov a po sklopení zadného radu sa mení na obrovskú rovnú ložnú plochu. Tu SUV nemajú šancu konkurovať. Jedna výčitka však smeruje k jednodielnemu zadnému veku, ktoré sa vyklápa celé nahor. Ak parkujete tesne pri stene alebo cúvate na doraz, neotvoríte ho úplne. Renault však ponúka aj verziu s dvojkrídlovým otváraním, ktorá tento problém eliminuje. Zároveň máte možnosť vybrať si predĺženú verziu Renault Kangoo Grand, ktorá ponúka ešte viac batožinového priestoru a možnosť 7-miestnej konfigurácie.
A čo konkurencia?
Ak sa vám náhodou zdá, že ste videli Kangoo ale s iným logom na kapote, máte správne a pozorné autičkárske oko. Model totiž stojí na platforme CMF-CD, ktorej hlavným vývojovým lídrom bol síce Renault, no podielal sa na nej aj Nissan a Mitsubishi. Navyše túto platformu licencuje aj Mercdes-Benz a tak vzniká zaujímavá konkurencia modelov Renault Kangoo, Nissan Townstar a Mercedes-Benz T-Class / Citan Tourer.
Potenciálny zákazník má teda na výber z rôznych prístupov značiek k tej istej platforme – francúzsky, japonský či nemecký. Nissan Townstar neponúka napríklad naftové motory či možnosť 17-palcových diskov, no cenovo je dostupnejší. Naopak, Mercedes-Benz ponúka širšie možnosti vo výbave ale s vyššou cenovkou. Kangoo nám vychádza ako „zlatá“ stredná cesta s dostatočne širokým výberom výbavy, s dobrými jazdnými vlastnosťami a za rozumnú cenu.
Keď pôjdeme mimo spomínanú platformu CMF-CD, prichádzajú do hry opäť Franúzi v podobe modelov Citroën Berlingo a Peugeot Rifter alebo nemecký VW Caddy.
Napokon je výhercom samotný zákazník, ktorý má na výber zo širokej ponuky a vyberať si môže čisto podľa vlastných preferencií a ponuky jednotlivých „dílerov“.
Záverečné hodnotenie: SUV nie je jediná možnosť. Toto je dôkaz.
Renault Kangoo s motorom TCe 100 s manuálnou prevodovkou začína v konfigurátore značky na cene 27 100 € s výbavou Equilibre. Nami testovaná verzia Techno s automatickou prevodovkou EDC a výkonnejším motorom začína tesne nad hranicou 32 300 €. V porovnaní s populárnymi SUV tak získate:
– výrazne väčší interiérový priestor,
– podobný pocit z vyššieho posedu,
– praktickejšie riešenia,
– priaznivejšiu cenu,
– lepšiu variabilitu.
Áno, možno nepôsobí tak atraktívne na prvý pohľad. No ak chcete auto, ktoré funguje – každý deň, v každej situácii – Kangoo vám dá viac než len „alternatívu“. Dáva totiž zmysel.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Roky som neveril lacným slúchadlám. Tieto ma však prekvapili viac, než som čakal (RECENZIA)
Každý deň sa to deje aj u nás. Do kín dorazil film o probléme, o ktorom sa mlčí
Google dýcha na krk aj Applu. Nové smart hodinky dokážu veci, aké konkurencii ani nenapadli
(RECENZIA) Disney zabil ďalšiu ikonu. Kultové sci-fi prinieslo vizuálny orgazmus bez duše
RECENZIA Tento robot za 1200 € ma funkciami odrovnal. Preskakuje stoličky a upratuje lepšie ako ja (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Polícia ČR vyšetruje smrť chlapca na gymnáziu. Vypadol z okna školy
Penta Hospitals kupuje skupinu Group Mediterra. Do jej siete pribudne 6 nemocníc a zdravotnícka škola
Robert Fico ostro: „Strana európskych socialistov by súhlasila aj s manželstvom medzi mačkami“
Jednorodičov čaká nová pomoc. Minister Erik Tomáš sľubuje psychológov a finančný príspevok
Slovensko má nové ohnisko žltačky: Hygienici RÚVZ varujú pred šírením
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ak nepriateľ zaútočí, bude čeliť vlastnému koncu. Európsky štát otestoval 8100-tonový jadrový kolos
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Vedci objavili 2000-ročný hrob, ktorý popiera logiku. Rímska mohyla blízko Slovenska ukrýva veľkú záhadu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Toto je jedna z najšialenejších zbraní, ktorú človek vymyslel. Maličký štát vyvinul „lietajúci guľomet“
-
- Ak nepriateľ zaútočí, bude čeliť vlastnému koncu. Európsky štát otestoval 8100-tonový jadrový kolos
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Sovieti mali v rukách väčší klenot ako Concorde, no bol úplnou nočnou morou
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Sudca nemal na výber. ChatGPT pomohol Američanke dosiahnuť nemožné
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto, z ktorého vedcom padla sánka
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Ľudia sa nevedia dočkať. Známa akčná séria po 12 rokoch chystá veľký návrat
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP