Google už pred niekoľkými rokmi zaviedol nástroj na odstránenie osobných údajov zo svojho vyhľadávania. Aj keď Google nemôže priamo vymazať tieto údaje z externých stránok, môže zabrániť ich zobrazovaniu vo výsledkoch vyhľadávania. Tento nástroj s názvom “Results about you” prešiel v priebehu rokov viacerými vylepšeniami a najnovšia aktualizácia ho robí ešte jednoduchším a efektívnejším.

Google monitoruje internet na základe informácií, ktoré mu poskytnete, vrátane mena, kontaktných údajov, adries, e-mailových adries a telefónnych čísel. Ak sa tieto údaje objavia online, Google vás na to upozorní a umožní vám požiadať o ich odstránenie priamo z výsledkov vyhľadávania. Na tému upozornil portál BGR.

Dôležitým faktorom je, že Google tieto informácie nevyužíva na reklamné účely ani na tvorbu profilov používateľov. Ich cieľom je len monitorovanie výskytu vašich údajov na internete a ich odstránenie zo svojho vyhľadávača, ak si to budete priať.

Nové vylepšenia a jednoduchší proces odstránenia

V najnovšej aktualizácii Google redizajnoval rozhranie nástroja “Results about you”, aby bol proces registrácie rýchlejší a intuitívnejší. Najdôležitejšou zmenou je zjednodušenie žiadosti o odstránenie údajov.

Teraz môžeš požiadať o vymazanie osobných informácií priamo z vyhľadávania. Stačí kliknúť na trojbodkovú ponuku vedľa výsledku vyhľadávania a zobrazí sa aktualizované menu, ktoré vám vysvetlí, aké typy obsahu sú vhodné na odstránenie. Proces podania žiadosti je teraz rýchlejší a vyžaduje menej kliknutí.

Ďalšou novinkou je možnosť aktualizovať zastarané výsledky vyhľadávania. Ak bola stránka obsahujúca vaše údaje už upravená alebo vymazaná, ale Google to vo výsledkoch stále neodráža, môžete použiť ten istý trojbodkový nástroj na ich rýchle odstránenie.

Life at Google/YouTube

Obmedzená dostupnosť

Aj keď je tento nástroj veľmi užitočný, nie je dostupný pre všetkých používateľov na svete. V súčasnosti ho môžu využívať iba Google používatelia z USA, Spojeného kráľovstva, Írska, Austrálie, Kanady, Južnej Afriky, Brazílie, Mexika, Španielska, Francúzska, Švédska, Thajska, Indie a Indonézie.

Google však plánuje rozšírenie aj do ďalších krajín, takže v budúcnosti by mohol byť nástroj dostupný globálne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP