V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Švédska spoločnosť Spotify Technology oznámila silné finančné výsledky za štvrtý štvrťrok 2024, keď jej tržby vzrástli medziročne o 16 % a dosiahli 4,24 miliardy eur. Tento výkon nielenže odráža stabilný rast platformy, ale zároveň prekonal všetky očakávania analytikov, ktorí predpovedali nižšie tržby na úrovni 4,14 miliardy eur.

Úspech spoločnosti je pripisovaný nárastu počtu aktívnych používateľov aj predplatiteľov, ako aj zlepšeniu hrubej marže. Spotify aj napriek úspechu nepoľavuje v ambíciách a už teraz predstavilo optimistické prognózy na rok 2025. V tomto roku očakáva ďalší rast príjmov, expanziu užívateľskej základne a posilnenie svojej pozície na globálnom trhu streamovacích služieb.

Zisk zaostal za očakávaniami

Napriek vysokým tržbám však upravený zisk na akciu dosiahol len 1,76 eura, čo bolo menej, než očakávaných 2,03 eura na akciu. Na druhej strane však hrubá marža spoločnosti vzrástla až o 555 bázických bodov na 32,2 %. Práve to naznačuje zlepšenú efektivitu a vyššiu ziskovosť v dlhodobom horizonte.

V poslednom kvartáli sa mesačný počet aktívnych používateľov Spotify zvýšil medziročne o 12 %, čiže na 675 miliónov. Spoločnosť zaznamenala rast aj pri prémiových predplatiteľoch, ktorých počet stúpol o 11 % na 263 miliónov.

Prémioví predplatitelia generujú väčšinu príjmov Spotify, pričom spoločnosť v posledných rokoch neustále hľadá nové spôsoby, ako zvýšiť svoje príjmy. A to vrátane zvyšovania cien predplatného, investícií do podcastov a vylepšených personalizovaných služieb pre používateľov.

Unsplash / Alexander Shatov (úprava redakcie)

Rok 2025 začína optimisticky

Spotify si na rok 2025 verí a v 1. kvartáli očakáva tržby na úrovni 4,2 miliardy eur. Spoločnosť predpokladá, že jej pribudnú približne 3 milióny nových aktívnych používateľov a počet prémiových predplatiteľov sa zvýši o 2 milióny.

Tieto optimistické prognózy naznačujú, že Spotify má pevné základy pre ďalší rast, a to aj napriek konkurencii v segmente streamovania hudby, ktorú predstavujú giganti ako Apple Music, Amazon Music či YouTube Music.

Vďaka zlepšeniu finančnej efektivity, rastúcemu počtu predplatiteľov a inováciám v oblasti obsahu sa zdá, že Spotify zostane dominantným hráčom na trhu hudobného streamingu aj v nasledujúcom období.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP