BMW pripravuje siedmu generáciu svojho ikonického športového sedanu M3, ktorý prinesie unikátny výber pohonov – tradičný radový šesťvalec s turbom alebo modernú elektrickú pohonnú jednotku s mimoriadnym výkonom a dynamickými schopnosťami. O téme informuje portál Autocar.

Elektrifikácia bez kompromisov

Nový model M3, očakávaný na začiatku roku 2028, bude postavený tak, aby dokázal uspokojiť priaznivcov spaľovacích motorov aj fanúšikov elektromobilov. BMW potvrdilo, že súčasný motor S58, dvojitým turbom preplňovaný 3,0-litrový šesťvalec, splní nadchádzajúce emisné normy, čím predĺži životnosť tejto pohonnej jednotky na trhu. Súčasne prichádza plne elektrická verzia postavená na revolučnej platforme Neue Klasse, ktorá posúva technológiu aj dizajn značky do novej éry.

Frank van Meel, šéf divízie BMW M, v rozhovore pre magazín Autocar objasnil, že M3 bude udržiavať svoju povestnú dynamiku a rýchlosť, bez ohľadu na to, či si zákazníci zvolia spaľovací motor alebo elektromotor. „M3 nie je len motor, je to prísľub,“ poznamenal van Meel, čím naznačil, že elektrická verzia pravdepodobne nepovedie k zmene mena modelu na „iM3“, aj keď si značka tento názov už zaregistrovala.

Autocar

Elektrická verzia bude odvodená od budúcej generácie radu 3, ktorá sa objaví už budúci rok. Naproti tomu klasický model so spaľovacím motorom pravdepodobne prejde výraznou modernizáciou súčasnej verzie G80, pričom dizajn bude ovplyvnený platformou Neue Klasse.

Hmotnosť a výzvy elektromobility

Van Meel priznal, že prvé elektrické modely M budú ťažšie kvôli veľkým batériám potrebným na dosiahnutie dlhého dojazdu. „Je to otázka vajca a sliepky,“ poznamenal. Očakáva, že s rastúcou sieťou nabíjacích staníc budú môcť elektromobily využívať menšie batérie, čo zníži ich hmotnosť – kľúčový faktor pre športové vozidlá.

Platforma Neue Klasse, ktorá bude základom aj pre elektrickú verziu M3, prinesie pokročilé technológie vrátane 800V elektrickej architektúry. Tá umožní rýchle nabíjanie, čím sa BMW dostane na úroveň najpokročilejších elektromobilov na trhu. Batérie tejto platformy budú mať o 20 % vyššiu energetickú hustotu ako dnešné, čo znamená dlhší dojazd bez navýšenia hmotnosti.

BMW teda jasne ukazuje, že budúcnosť M3 je elektrická, avšak s rešpektom voči tradíciám spaľovacích motorov. Zákazníci si tak budú môcť vybrať medzi ikonickým zvukom šesťvalca alebo tichou, ale rovnako pôsobivou silou elektromotora. Jedno je však isté – M3 zostane aj naďalej synonymom adrenalínu a špičkovej jazdnej dynamiky.

Niekdajšia vlajková loď od BMW dostala elektromotor a benzínovú V6

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú