Šesťvalec alebo elektromotor? BMW ti dá na výber, ikonický rad ešte neodpísal spaľováky
BMW pripravuje siedmu generáciu svojho ikonického športového sedanu M3, ktorý prinesie unikátny výber pohonov – tradičný radový šesťvalec s turbom alebo modernú elektrickú pohonnú jednotku s mimoriadnym výkonom a dynamickými schopnosťami. O téme informuje portál Autocar.
Elektrifikácia bez kompromisov
Nový model M3, očakávaný na začiatku roku 2028, bude postavený tak, aby dokázal uspokojiť priaznivcov spaľovacích motorov aj fanúšikov elektromobilov. BMW potvrdilo, že súčasný motor S58, dvojitým turbom preplňovaný 3,0-litrový šesťvalec, splní nadchádzajúce emisné normy, čím predĺži životnosť tejto pohonnej jednotky na trhu. Súčasne prichádza plne elektrická verzia postavená na revolučnej platforme Neue Klasse, ktorá posúva technológiu aj dizajn značky do novej éry.
Frank van Meel, šéf divízie BMW M, v rozhovore pre magazín Autocar objasnil, že M3 bude udržiavať svoju povestnú dynamiku a rýchlosť, bez ohľadu na to, či si zákazníci zvolia spaľovací motor alebo elektromotor. „M3 nie je len motor, je to prísľub,“ poznamenal van Meel, čím naznačil, že elektrická verzia pravdepodobne nepovedie k zmene mena modelu na „iM3“, aj keď si značka tento názov už zaregistrovala.
Elektrická verzia bude odvodená od budúcej generácie radu 3, ktorá sa objaví už budúci rok. Naproti tomu klasický model so spaľovacím motorom pravdepodobne prejde výraznou modernizáciou súčasnej verzie G80, pričom dizajn bude ovplyvnený platformou Neue Klasse.
Hmotnosť a výzvy elektromobility
Van Meel priznal, že prvé elektrické modely M budú ťažšie kvôli veľkým batériám potrebným na dosiahnutie dlhého dojazdu. „Je to otázka vajca a sliepky,“ poznamenal. Očakáva, že s rastúcou sieťou nabíjacích staníc budú môcť elektromobily využívať menšie batérie, čo zníži ich hmotnosť – kľúčový faktor pre športové vozidlá.
Platforma Neue Klasse, ktorá bude základom aj pre elektrickú verziu M3, prinesie pokročilé technológie vrátane 800V elektrickej architektúry. Tá umožní rýchle nabíjanie, čím sa BMW dostane na úroveň najpokročilejších elektromobilov na trhu. Batérie tejto platformy budú mať o 20 % vyššiu energetickú hustotu ako dnešné, čo znamená dlhší dojazd bez navýšenia hmotnosti.
BMW teda jasne ukazuje, že budúcnosť M3 je elektrická, avšak s rešpektom voči tradíciám spaľovacích motorov. Zákazníci si tak budú môcť vybrať medzi ikonickým zvukom šesťvalca alebo tichou, ale rovnako pôsobivou silou elektromotora. Jedno je však isté – M3 zostane aj naďalej synonymom adrenalínu a špičkovej jazdnej dynamiky.
Niekdajšia vlajková loď od BMW dostala elektromotor a benzínovú V6
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Revolúcia v dátach: Čína ponorí servery, chce ich ochladiť oceánom
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Slovensko láme rekordy: Hotely praskali vo švíkoch, tieto kraje zlákali najviac turistov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP