Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Čínska automobilka XPENG, známa svojimi inovatívnymi elektrickými vozidlami, oznámila vstup na ďalší významný trh – Spojené kráľovstvo. Tento krok posilňuje jej ambície stať sa globálnym hráčom v oblasti elektromobility a ukazuje na rastúci význam európskych trhov pre čínske automobilky. Na tému upozornil portál Cleantechnica.
XPENG G6 a spolupráca s IML
XPENG plánuje začať na britskom trhu modelom G6, ktorý bude distribuovaný prostredníctvom partnera International Motors Ltd (IML). Táto spolupráca sa javí ako kľúčová, pretože IML má za sebou takmer 50 rokov skúseností s distribúciou vozidiel v Spojenom kráľovstve, Írsku a Severnej Európe. „Táto dohoda potvrdzuje našu víziu spolupracovať s partnermi, ktorí zdieľajú naše hodnoty a ciele. XPENG G6 prinesie britským zákazníkom špičkové, ekologické a vysokovýkonné riešenie,“ uviedol William Brown, generálny riaditeľ IML.
Model G6 už zažil svoju britskú premiéru na prestížnom Goodwood Festival of Speed, čo naznačuje, že XPENG chce zaujať náročných zákazníkov v segmente prémiových elektrických SUV. Prvé dodávky modelu G6 sú naplánované na začiatok roka 2025.

Prečo práve teraz?
Spojené kráľovstvo je momentálne jedným z najrýchlejšie rastúcich trhov pre elektrické vozidlá. Minulý mesiac tvorili plug-in modely až 30 % všetkých predaných áut, pričom čisté elektromobily dosiahli podiel 21 %. Do roku 2030 plánuje britská vláda úplne zakázať predaj nových áut na benzín a naftu. Tento legislatívny tlak spolu s rastúcim záujmom o udržateľnú mobilitu robí z Británie ideálnu pôdu pre vstup značky ako XPENG.
XPENG už pôsobí na viacerých európskych trhoch, vrátane Dánska, Švédska, Holandska, Belgicka, Luxemburska, Nemecka, Francúzska, Islandu, Španielska a Portugalska. V rámci svojej ambicióznej expanzie plánuje byť do roku 2025 prítomný v 60 krajinách, pričom polovicu predajov chce generovať mimo Číny.
Výzvy a očakávania
Aj keď XPENG vstupuje na trh s vysokými očakávaniami, nebude to jednoduché. Úspech bude závisieť od budovania kvalitnej predajnej a servisnej siete, na čo mala automobilka v minulosti zmiešané ohlasy. Partnerstvo s IML však môže byť kľúčovým faktorom, ktorý zaručí bezproblémový priebeh zavádzania nového modelu.
Ak sa XPENG podarí využiť potenciál britského trhu, môže to byť zásadný krok k upevneniu jeho pozície v Európe. Budúci rok ukáže, či bude model G6 schopný konkurovať etablovaným hráčom v segmente prémiových elektrických SUV.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

